„Ragainė II“ – Kuko įlankoje

Aplink pasaulį jachta „Ragainė II“ keliaujantis Andrius Varnas šiuo metu vieši Kuko įlankoje. Štai ką kintiškis buriuotojas rašo jo kelione besidomintiems žmonėms:  

„Sveiki
stovime jau antra diena Moorea salos įlankoje, labai gražiu pavadinimu Kuko įlanka (Cook's Bay). Čia bukletuose rašo, kad kai Kukas įplaukė į šią įlanką, tai pasakė, kad tai pati gražiausia ir saugiausia įlanka. Gal būt ir gražiausia, bet kai nuo kalnu papučia, tai galvoji, ar laikys inkaras, nors čia gruntas smėlis ir dumblas - turėtų laikyti.

Išplaukus iš Tuamotus salyno, Manihi atolo, turėjome DIDELĘ bėdą su vind generatorium Air Breeze: pradėjo gamindamas elektrą labai dažnai ir su keistu garsu sustoti. Parašiau gamyklai e-mail'ą. Po to gavau atsakymą, kad mano garantinis kreipimasis užregistruotas ir man suteiktas kreipimosi numeris. Bet mes nusprendėm patys jį ardyti, nes neplauksi, gi, su kreipimosi numeriu - reikia veikiančio generatoriaus ir jo gaminamos elektros. Mums vandenyne garsių firmų pavadinimų ir jų garantijų jau SOTU.

Išardėme ir radom viduje krūvą grafito miltelių. Toliau išardėm iki šepetėlių ir tai tarp vieno šepetėlio ir veleno radome plieno šiukšlę. Ji ir graužė grafitą, veleną ir, aišku, nepraleisdavo didesnės sroves - viskas degdavo. Viską išvalėm ir vėl surinkom. Dabar dirba super. Parašiau į gamyklą, kad kai rinks kitus vėjo generatorius Air Breezus, gerai išvalytu vidų ir kas nors blaivas patikrintų darbininkų darbą. Pakolei atsakymo negavau. Gamykla yra USA.

Prieš tai, prieš porą savaičių, per totalų štilių, plaukiant su varikliu nulūžo autopiloto Raymarine ST 6002 stūmoklio plastmasinis antgalis. Grįžęs parodysiu, tikrai kinai geriau padaro. Teko vėl gręžti skylę stūmoklio plieninėje dalyje jo tvirtinimui prie rumpelio. Dabar vėl viskas gerai. Kai buvau Markizuose, australų jachta keikė irgi ką tik įgytą Raymarine 6002, tik su šturvalu - autopiloto varikliukas kaito, po to sustojo, po to vėl pasileisdavo kada panorėdavo.

Tai du senukai sėdi Markizuose ir nežino ką su tuo nauju Raymarine daryt. Sumokėjo Venesueloje krūvą pinigų už tą garsią firmą. Kita garsi firma MAKITA. Giminaitis atvežė į Kanarus visą dėžę Makita su 12 v gręžtuvu ir įrankiais. Tai visi įrankiai jau surūdijo, grąžtai beveik visi sulūžo. Vėl gręžiu su savo senais gerais "Žalgirio" grąžtais. Šalia turiu kinietiškų galvučių komplektą. Tai kaip naujas, dirbu su jais. Apie naują norvegų gamybos inkaro gervę jau rašiau prieš tai, irgi tas pats, net nesinori prisiminti.

Tai kas man pasakys, kokių garsių firmų ar brandų įrankiai ar prekes dabar yra geros??? Čia, vandenyne, išlenda visos jų paslėptos ar užmaskuotos gudrybės.

Ačiū Dievui, neturime pakolei jokių problemų su radijo stotimis Icom 703 ir Icom 401. Taip pat super dirba e-mail'ų įrenginys PactorIII. Vis per kairį petį nusispjaunu, kad nesugestu, nes čia jau elektronika ir mūsų žinių ir patirties neužtektų jų remontui. Maždaug 90 % ir daugiau visų čia sutiktų jachtų naudojo SSB radijo ir dauguma ICOM firmų, tik keletas prabangių jachtų naudoja Iridium satelitinį ryšį (brangu, brangu, brangu).

Prieš Moorea salą praleidome 5 dienas Prancūzų Polinezijos sostinėje - Tahiti saloje Papeete mieste. Po ilgesnes pertraukos vėl stovėjome prie pontono, o ne užsiinkaravę. Papeete dabar yra klestintis miestas, kaip ir visa Polinezija. Labai brangus, bet švarus, sutvarkytas, čiabuviai ramūs ir labai draugiški. Papeete yra pasaulio juodųjų perlų sostinė. Visas miesto centras nusėtas perlų parduotuvėmis, juvelyrinių dirbinių salonais.

Polinezijos atolų perlų fermos yra pagrindiniai pasaulio tamsiųjų perlų tiekėjai, o Papeete yra viso šio verslo centras. Vėl susirinkau jachtos mini dviratuką ir padariau kruizą po Papetes miesto pakraščius: ne velnio, ir ten viskas sutvarkyta, šiukšlių niekur nerasi. Namukai maži, bet labai sutvarkyti. Labai daug sporto aikštynų ir mokyklų, tiesiog kažkoks mokyklų ir koledžų kultas, visi sutikti būtinai sveikinasi ar pamojuoja rankom.

Vėl sutikome Papeeteje įdomių jachtų ir žmonių. Su 46 pėdų ilgio katamaranu jau dveji metai kai plaukia aplink pasaulį tėvas ir sūnus suomiai iš Helsinkio. Kiekvienais metais du kartus porai savaičių skrenda namo aplankyti žmonos ir motinos, po to vėl į jachtą ir toliau. Planuoja dar 5 metus taip keliauti. Pasėdėjom vakare su jais Ragainėje, išgėrėm keletą taurių jau geros polineziškos degtinės, prisiminėm Suomijos Alandų salas, saunas, archipelagus. Už poros dienų į Papeete įplaukė jau mūsų seni pažįstami - britų katamaranas su linksma jauna komanda: trys bernai ir dvi panos.

 Vienintelė mūsų sutikta jachta, kuri irgi plaukia mūsų maršrutu ir tvarkaraščiu. Šiam katamaranui perėjime tarp Manihi ir Papeete apgedo vairavimo sistema, bet susirišo vairus virvėmis ir įplaukė į Papeete, dabar tvarkosi. Vieną sekmadienio vakarą britų ir kanadiečių jachtos suorganizavo, tiesiog suneštinę vakarienę ant krantines. Atėjo kas su kuo: kas su sriubos puodu, kas su mišrainės lėkšte, kas keptos žuvies, aišku, užgeriant viską alum ar vynu. Taip ir susipažinom visi: kas iš kur, kaip ilgai ir kur plaukia, kokios problemos ar džiaugsmai... Susipažinau su jaunu lenku Tadeku. 1991 paliko Poznanę ir atvyko į Australiją, profesija - virėjas. Eilę sezonų dirbo Karibuose, įvairiuose viešbučiuose virėju.

Dabar pardavė savo butą, mašiną Australijoje ir Karibuose nusipirko nenaują 36 pėdų jachtą. Grįžinėja į Australiją, gyvens jachtoje, kol vėl neužsidirbs pinigų butui ar namui. Ji sako: turiu labai gerą ir mylimą profesiją, darbo visada yra sočiai, gali rinktis, tai ir gyvenu čia, o ne Poznanėje. Aišku, labai stebisi, kad sutiko lietuvių, o ne lenkų jachtą.

Taigi, dar kokią dieną praleisime čia, Kuko įlankoje, po to jau plauksim į Tahaa salą ir į garsiąją Boro Boro salą - atolą, apie 140 jūrinių mylių.

Linkėjimai
Andrius
RagainėII
Moorea, Prancūzų Polinezija“

Patyręs buriuotojas 55 metų A.Varnas 2008 m. liepos mėnesį išplaukė į savo viso gyvenimo kelionę. Per du metus savo jachta "Raginė II" jis planuoja apiplaukti pasaulį. Šiai kelionei jis ruošėsi keletą metų.

"Ragainė II" pastatyta prieš trylika metų. Jos ilgis dešimt metrų, o plotis daugiau nei trys metrai. Šią jachtą A.Varnas statė pats.  Pinigų tokiai ilgai kelionei buriuotojas gavo per rėmėjus.

Namo kintiškis turėtų sugrįžti 2010 metų liepą.


Šiame straipsnyje: ragainė

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Renginys – Izraelio valstybės jubiliejui
    Renginys – Izraelio valstybės jubiliejui

    Izraelio valstybės atkūrimo 70-mečio išvakarėse Klaipėdoje paminėta Atminties diena. Uostamiesčio žydų bendruomenės namuose prisiminti tie, kurie pasiaukojo ir žuvo dėl istorinės tėvynės. ...

  • Bauda už faktiškai jau valdytą verslą
    Bauda už faktiškai jau valdytą verslą

    Po ilgesnės pertraukos Klaipėdos uoste skirta bauda, kuri susijusi su konkurencijos pažeidimais. ...

  • Iš upelio toliau valomi teršalai
    Iš upelio toliau valomi teršalai

    Uostamiestyje bus sudaromas įmonių, kurios įsikūrusios šalia vandens telkinių ir gali juos užteršti, sąrašas. Manoma, kad tai padėtų operatyviau reaguoti įvykus incidentams. ...

  • Teisme – keli šimtai vaikų
    Teisme – keli šimtai vaikų

    Uostamiesčio mokiniai užplūdo Klaipėdos miesto apylinkės teismą. Beveik 200 moksleivių išgirdo, kokių būna teisininkų profesijų, kuo jos skiriasi. ...

  • Užkliuvo nenaudojami nameliai
    Užkliuvo nenaudojami nameliai

    Klaipėdiečiams akis bado Teatro aikštėje palikti nameliai, kurie skirti šventinei prekybai. Miestiečiai stebisi, kodėl statiniai nėra išvežami iš miesto širdies. ...

    2
  • Uosto direkcijos strateginiam veiklos planui – aukščiausias įvertinimas
    Uosto direkcijos strateginiam veiklos planui – aukščiausias įvertinimas

    Susisiekimo sektoriaus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) strateginių veiklos planų kokybė pripažinta geriausia iš visų tokias įmones valdančių šalies sektorių – ji įvertinta 9,3 balo iš 10 galimų. Tiek balų jai skyrė &...

  • Mėlynąjį proveržį išjudintų uostas
    Mėlynąjį proveržį išjudintų uostas

    Klaipėda yra išskirtinis Lietuvos miestas dėl to, kad jame yra uostas. Ir tas supratimas vis labiau ateina į Klaipėdą per „mėlyno proveržio“ planus. ...

    4
  • Paradui kviečia registruoti laivus
    Paradui kviečia registruoti laivus

    Klaipėdiečiai ir miesto svečiai vėl bus pakviesti į tradicinį laivų paradą, kuris skelbia laivybos sezono pradžią. Žadama, kad renginys vėl stebins išskirtinėmis iniciatyvomis. ...

  • Cirkininkai bylinėsis dėl suniokotos pievos?
    Cirkininkai bylinėsis dėl suniokotos pievos?

    Po dviejų cirkų gastrolių pernai rudenį, netoli Žvejų rūmų akis tebebado bjauriai suniokota pieva. Cirkininkai iki šiol nesutaria, kas turėtų ją tvarkyti ir yra pasiryžę net teismams. Savivaldybė teigia, kad laukymę veikiausiai sutvarkys ...

    8
  • „Grūstei“ – inspektorių kirtis
    „Grūstei“ – inspektorių kirtis

    Parduotuvėje "Grūstė" dirbusios jaunos klaipėdietės vieša išpažintis sulaukė rimto atgarsio. Įsikišus Valstybinei darbo inspekcijai, paaiškėjo šiurpinanti tikrovė – žmonės čia dirba ir po 14 valan...

    22
Daugiau straipsnių