„Ragainė II“ plaukia į Prancūzų Polinezijos sostinę

Aplink pasaulį jachta „Ragainė II“ keliaujantis Andrius Varnas šiuo metu Ramiuoju vandenynu plaukia į Prancūzų Polinezijos sostine - Papete. Štai ką kintiškis buriuotojas rašo jo kelione besidomintiems žmonėms: 

„Sveiki,

Baigėm savo trumpą viešnagę Tuamotus salyne, aplankėm tik vieną koralinį atolą Manihi, bet ir to mums užteko. Dabar plaukiam į Prancūzų Polinezijos sostinę - Papeete. Dar prieš ruošdamasis šiai kelionei, dažnai įvairiuose leidiniuose skaičiau, kad tokioje ilgoje, pažintinėje kelionėje su jachta aplink svietą visi be išimties buriuotojai pabrėždavo, kad svarbiausia - geras vėjo autopilotas, o antroje vietoje - inkarai ir inkaravimo visa sistema. Kažkaip sunkiai suprasdavau, kodėl tokia didelė reikšmė teikiama inkaravimui.

Na dabar, po Manihi atolo, ir aš pasakyčiau - labai svarbu inkaravimo visas mechanizmas. Labai grubiu paskaičiavimu, plaukiant apie svietą dviejų metų laikotarpiu, jachta praleidžia stovėdama užsiinkaravusi daugiau negu metus. Yra paskaičiuota, kad tokioje kelionėje jachta inkaruojasi maždaug 120 - 200 kartų. Mes jau inkaravomes apie 45 kartus. Na ir koks gali būti ramus miegas jachtoje, jei vis galvotum, kad inkaras nelaiko, ar silpna grandinė, ar išvis nėra grandinės, o tik virvė.

RagainęII sukomplektavau 4 inkarais: C.O.R. inkaras 20 kg, du inkarai Bruce po 15 kg, vienas Dariaus Olando fundacija, na, ir A.Speičio fundacija nuo s/y "Ragana" - žvejybinis inkaras kokiu 30 kg, blogiausiam atvejui. Pastoviai naudojam C.O.R. inkarą ir 50 m kalibruotos cinkuotos grandinės, na, ir mūsų "nelaimė" norvegų gamybos 1000 vatų galingumo inkarinė gervė "Anchorlift - Dolphin". Dar atsargoje turim 12 m grandinės ir geras virves. Visa mūsų bėda yra ši gervė. Pirkau ją naują, iš Lindeman katalogo. Rudyti pradėjo jau Šiaurės jūroje. Elektrinis paleidėjas pradėjo strigti Kanaruose.

 Dabar, kai reikia dirbti su gerve, visada nešamės plaktuką, nes nežinai, kada užstrigs, o jei užstringa -kaukšteli ir atšoka. Buvom išardę tą paleidėją. Tai maždaug pionierių būrelio darbas, ant tiek viskas vaikiška. Ačiū Dievui, pagrindinis gervės variklis kol kas dirba, bet pasitikėjimo jokio. Ši gervė reklamuojama visuose žurnaluose, kaip super patikima: galbūt, kol guli parduotuves lentynoje ir yra patikima. NIEKAM nerekomenduoju tokios inkarines gerves, o tuo labiau tokiai kelionei.

Manihi atole dugnas koralinis. Jokioje locijoje neradom rekomendacijų apie inkaravimosi ypatumus koraluose. Pagal bendrą saugaus inkaravimosi logiką, geriau išleisti daugiau grandinės inkaruojantis, Mes sustojome 10 m gylyje ir išmetėm savo C.O.R. inkarą ir išleidom apie 45 m grandinės. Bet atole pastoviai keičiasi potvynio - atoslūgio srovės, kaitaliojasi vėjas, tai jachta kelis kartus apsisuko aplink savo inkarą ir, aišku, apie dugno koralus. Kai reikėjo kelti inkarą, traukiam grandinę su gerve ir ne iš vietos.

Teko Egoi nerti ir išnėrus duoti nurodymus, kokia kryptim grandinė apsisukus apie koralus. Gera pusvalandį nardant, sukinėjant jachtą su variklio pagalba apie inkarą, pavyko sėkmingai išgelbėti ir inkarą ir grandinę. Deja, diena prieš tai olandų jachta samdė profesionalius narus, kurie visą vakarą nardė ir sukinėjo jachtą, kol ištraukė inkarą. Tas pats atsitiko ir su prancūzų trimaranu - teko darbuotis vietiniams narams. Jiems tai papildomas uždarbis. Ir tik po visų šių istorijų, vietiniai žvejai mums pasakė, kad koraluose reikia išleisti tik 2 ar 2,5 gylio ilgio inkaro grandinę. Dabar jau mes tai žinom ir jau nusiunčiau e-mail'us mūsų draugams, vokiečiui ir norvegui, plaukiantiems į Manihi, kad būtų atsargūs.

Čia, Manihi atole, sutikom jachtą iš Aliaskos, su Aliaskos vėliava. Kaip visada komanda vyras ir moteris. Įdomiausia tai, jog šios jachtos kapitonas, mechanikas, laivo siela yra moteris Joana (plepi be galo), o vyras tik pagalbininkas. Ji daug metų dirbo škipere įvairiuose žvejybiniuose Aliaskos laivuose, dabar, būdama jau brandaus amžiaus, nusprendė pakeliauti po Ramųjį vandenyną su savo vyru.

Plaukia jie iki Naujosios Zelandijos, ten praleis pusmetį, po to atgal į Fidži, Havajus ir link Aliaskos, namo. Planuoja kelionėje praleisti apie du metus, jei patiks - gal ir tris. Pagelbėjau jiems pasikeisti Yanmar variklio vandens pompą, nes su mechanika jiems problema. Kiek galėjau ir spėjau, paaiškinau jiems variklio aptarnavimo ypatumus. Atsisveikinom, pasikeitėm adresais. Jie dar savaitę džiaugsis Manihi atolu, po to kviesis narus, kad atlaisvintų ir jiems inkarą ir plauks toliau. Gal kur ir vėl susitiksim, bet vargu, nes mes vis skubam, ir skubam - dabar i Papetę.

Linkėjimai
Andrius
RagainėII
Manihi - Papeete
16°35.05'S; 148°29.01'W
01 45 UTC; 24 05 09“ 

Patyręs buriuotojas 55 metų A.Varnas 2008 m. liepos mėnesį išplaukė į savo viso gyvenimo kelionę. Per du metus savo jachta "Raginė II" jis planuoja apiplaukti pasaulį. Šiai kelionei jis ruošėsi keletą metų.

"Ragainė II" pastatyta prieš trylika metų. Jos ilgis dešimt metrų, o plotis daugiau nei trys metrai. Šią jachtą A.Varnas statė pats.  Pinigų tokiai ilgai kelionei buriuotojas gavo per rėmėjus.

Namo kintiškis turėtų sugrįžti 2010 metų liepą.


Šiame straipsnyje: ragainė

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Klaipėdos uosto direkcijos pelnas – 20 proc. didesnis
    Klaipėdos uosto direkcijos pelnas – 20 proc. didesnis

    Klaipėdos uosto rezultatai ir toliau viršija lūkesčius. 2018 m. sausio–birželio mėn. Klaipėdos uoste krauta 22,2 mln. t krovinių, tai 7,6 proc. arba 1 566,0 tūkst. t daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. ...

  • Spręs dėl „Klaipėdos energijos“ investicijų
    Spręs dėl „Klaipėdos energijos“ investicijų

    Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija penktadienio posėdyje turėtų suderinti šilumos tiekėjos „Klaipėdos energijos“ šių metų investicijas, kurių numatoma suma – 1,35 mln. eurų. ...

  • Pokyčiai Palangoje: „Laukinių vakarų salūne“ ribojama naktinė alkoholio prekyba
    Pokyčiai Palangoje: „Laukinių vakarų salūne“ ribojama naktinė alkoholio prekyba

    Palangos savivaldybės taryba ketvirtadienio posėdyje po ilgų diskusijų apribojo naktinę prekybą alkoholiu kurorto bare „Laukinių vakarų salūnas“. ...

    1
  • Klaipėdos paplūdimyje – tarptautinis futbolo turnyras
    Klaipėdos paplūdimyje – tarptautinis futbolo turnyras

    Tradicinis, šiemet mėgėjų jau aštuntąjį kartą Klaipėdoje rengiamas paplūdimio futbolo turnyras, įgavo tarptautinių varžybų statusą – jame pirmą kartą dalyvaus komanda iš užsienio. ...

  • Klaipėdiečiai nori gyventi saugiai
    Klaipėdiečiai nori gyventi saugiai

    Klaipėdiečiai vis didesnį dėmesį skiria saugumui gyvenamojoje aplinkoje užtikrinti. Daugiabučiuose namuose, kvartaluose steigiamos saugios kaimynystės grupės, rengiamos vaizdo stebėjimo kameros. Taip gyventojai prisideda prie saugaus miesto kūrimo. ...

  • Susikibo dėl A. Ramanausko-Vanago atminimo įamžinimo Klaipėdoje
    Susikibo dėl A. Ramanausko-Vanago atminimo įamžinimo Klaipėdoje

    Adolfo Ramanausko-Vanago dukters pasiūlymu Klaipėdoje įamžinti jos tėvo atminimą patenkinti ne visi. Lietuvos rusų sąjungos atstovas Viačeslavas Titovas viešai išpeikė šią mintį pareikšdamas, kad pats A. Ramanauskas-Vana...

    102
  • Krūmeliai sukėlė klaipėdiečių aistras
    Krūmeliai sukėlė klaipėdiečių aistras

    Už nebaigtas genėti gyvatvores gyventojams sąskaitą išrašęs namo administratorius "Vitės valdos" įsiutino žmones. Jie kėlė klausimą, ar pusė apkirptų krūmų, kurie ir toliau želia, yra verti 121 euro. ...

    1
  • „Sennebogen“ pristatė technikos naujoves
    „Sennebogen“ pristatė technikos naujoves

    Miunchene vykusioje IFAT parodoje, kurioje pristatyta technika, palengvinanti antrinių žaliavų rūšiavimą, naujos kartos krautuvus demonstravo ir vokiečių kompanija "Sennebogen". Pastarieji išsiskiria ekologiškumu, saugumu,...

    2
  • Skurstantiesiems – sugedusios skumbrės iš „Grūstės“
    Skurstantiesiems – sugedusios skumbrės iš „Grūstės“

    Tauragėje ir Kazlų Rūdoje gyvenantys socialiai remtini žmonės jaučiasi patyrę nuoskaudą ir pažeminimą. Jie skundėsi su kitais maisto produktais gavę pagedusių bendrovės "Grūstė" pateiktų konservų – netinkamų valgyti skumbri...

    5
  • Po liūties Klaipėdoje – laistyti medžių
    Po liūties Klaipėdoje – laistyti medžių

    Neabejingi savo miesto gerovei ir grožiui klaipėdiečiai mano, kad uostamiesčio želdynus prižiūrinčios bendrovės darbuotojai vėjais švaisto biudžeto pinigus po liūties laistydami augalus, o po sausros šienaudami išdžiūvusią ...

    7
Daugiau straipsnių