Rinkliava už automobilių stovėjimą gyventojams brangs mažiau

Pirmas metinis leidimas statyti automobilį centrinėje miesto dalyje nuo Naujųjų brangs mažiau, nei planuota. Jo kaina sieks ne 5, o 2 eurus. Tačiau mokestis už šią paslaugą bus renkamas didesnėje teritorijoje nei anksčiau. Apmokestinta ir Smiltynė.


 

Pirmas metinis leidimas statyti automobilį centrinėje miesto dalyje nuo Naujųjų brangs mažiau, nei planuota. Jo kaina sieks ne 5, o 2 eurus. Tačiau mokestis už šią paslaugą bus renkamas didesnėje teritorijoje nei anksčiau. Apmokestinta ir Smiltynė.

Leidimai taps elektroniniai

Rinkliavos už automobilių stovėjimą centrinėje uostamiesčio dalyje pokyčius miesto taryba svarstė paskutinio šių metų posėdžio metu.

Politikai pritarė, kad šis mokestis vasaros sezono metu – nuo gegužės 1 iki rugsėjo 15 d. – būtų renkamas Smiltynėje. Ši teritorija priskirta brangiausiai – raudonajai zonai.

Taip pat rinkliava bus renkama Kooperacijos gatvėje ir zonoje nuo Kooperacijos gatvės iki sankirtos su Butsargių gatve, Butsargių gatvėje – iki sankirtos su Tilžės gatve, Tilžės gatvėje – iki sankirtos su Kooperacijos gatve. Šie pakeitimai taip pat įsigalios nuo 2016 m. gegužės 1 d.

Prailgintas užmaršumo mokesčio susimokėjimo terminas. Nuo sausio 1-osios pričiupti rinkliavos nesumokėję vairuotojai už stovėjimą galės susimokėti iki kitos dienos 24 val.

Pokyčių bus ir išduodant metinius leidimus. Nuo sausio 1-osios tą darys ne savivaldybė, o viešoji įstaiga "Klaipėdos keleivinis transportas". Be to, leidimai taps elektroniniai. Norint juos gauti, klaipėdiečiams nebereikės išeiti iš namų.

Rinkliavą už stovėjimą centrinėje miesto dalyje reikės mokėti ne tik už automobilius, bet ir laivus, priekabas, karietas, kitas transporto priemones, kurios užima stovėjimo vietas, išskyrus motociklus ir mopedus. Iki šiol iš pastarųjų pinigai nebuvo renkami.

Diskusijų sukėlė draudimas

Valandos stovėjimo įkainis nesikeis. Tačiau tiek gyventojai, tiek verslininkai brangiau turės mokėti už metinius leidimus.

Iš pradžių buvo siūloma, kad pastarasis pirmajam automobiliui gyventojams kainuotų 5 eurus. Anksčiau ši suma siekė 1,5 euro (5 litus).

Tačiau į miesto tarybą atkeliavo jau pakeistas projektas. Savivaldybės administracija pasiūlė, kad leidimas pirmajam automobiliui siektų 2 eurus, kaip siūlė Finansų ir ekonomikos komitetas. Miesto taryba pritarė tokiai leidimo kainai.

Leidimo kaina antram automobiliui išliks ta pati – 72 eurai.

Gerokai brangs metiniai leidimai verslui. Pirmajam automobiliui jis atsieis 20 eurų, buvo 1,5 euro, antram – 80 eurų, buvo 72.

Tarybos posėdžio metu daugiausia diskusijų sukėlė siūlymas uždrausti gyventojams ir verslininkams, turintiems metinius leidimus, statyti mašinas Turgaus ir Teatro gatvėse. Taip norėta atlaisvinti vietas miesto svečiams ir žmonėms, kurie atvyksta į centrą iš kitų miesto vietų.

Kad nekiltų nesklandumų, siūlyta leidimus turintiems gyventojams ir verslininkams leisti palikti savo automobilius ne 200 m, o 500 m spinduliu nuo objekto.

"Kodėl Turgaus ir Teatro gatvės gyventojai turi kentėti. Neleiskite mašinų šiose gatvėse statyti verslininkams, bet ne gyventojams. Žmonės piktinsis", – tvirtino tarybos narys Tomas Meškinis.

Projektą pristatęs Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus atkreipė dėmesį, kad gyventojai mašinas gali palikti vidiniuose kiemuose.

Lietuvis automobilio neatsisakys

"Galima kurti ir judumo, ir krutėjimo programas, bet lietuvis automobilio niekada neatsisakys. Rinkimų programose visada žadame gaivinti senamiestį, tačiau darome viską, kad to nebūtų. Klojame akmenų grindinį, neleidžiame važiuoti automobiliams. Ar Turgaus gatvės gyventojas nėra žmogus, kad jam reikia uždrausti statyti mašiną prie namų?" – klausė tarybos narys Vytautas Čepas.

Jo kolega Simonas Gentvilas atkreipė dėmesį, kad į senamiestį žmonės keliasi gyventi ne tam, kad prisirištų prie automobilio, o daugiau vaikščiotų.

"Siūlyčiau senamiestį apskritai atidaryti automobiliams, panaikinti mokamą stovėjimą. Įdomu, ką tada sakytų senamiesčio gyventojai", – ironizavo tarybos narys Vygantas Vareikis.

V.Čepas siūlė atidėti šio klausimo svarstymą, tačiau miesto taryba tam nepritarė. Buvo išbrauktas tik punktas, kuriuo siūloma gyventojams ir verslininkams, turintiems metinius leidimus, statyti mašinas Turgaus ir Teatro aikštėse.

Tačiau leidimas statyti mašinas 500 m spinduliu paliktas.

Taryba pritarė ir tarybos narės Ninos Puteikienės siūlymui rinkliavos nuostatose numatyti 10 minučių tolerancijos laiką – kontrolieriai tiek turėtų palaukti ir tada fiksuoti pažeidimą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Klaipėdskas

Klaipėdskas portretas
Kodėl moka tik dalis miesto ? Kodėl moka ne visi miestiečiai ? Kodėl centras turi mokėti už Mogiliove gerinamą infrastruktūrą ?

seklys

seklys portretas
galima net apsiverkti del tokio dosnumo....

Juokinga

Juokinga portretas
Liberalai savo amplua kelti mokesčius, didinti kainas, viską apmokestinti tai kokia čia liberalai?... Klaipėdietiški :D
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių