- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos rajono savivaldybė paskelbė naują konkursą dėl vandens kelio nuo Drevernos iki Juodkrantės eksploatavimo 2017 metais.
Nuvylė svečius
Už ES paramą įrengta Drevernos prieplauka būtų puikus vandens turizmo objekto pavyzdys, jei ne nuolat rūpesčių keliantis laivybos kanalas per Kuršių marias. Pernai šis kanalas aptemdė Pamario turizmo sezono atidarymo šventę Drevernoje. Dėl staiga kritusio vandens lygio į pirmąjį reisą iš Drevernos į Juodkrantę ir atgal neišplaukė prieplaukos operatoriaus specialiai įsigytas keleivinis keltas „Gilija“. Jis turėjo plukdyti išskirtinius Klaipėdos rajono administracijos asmenis, specialiai į šventę pakviestus svečius iš Lenkijos ir Estijos.
Vietoje gražaus Drevernos prieplaukos, naujo maršruto pristatymo sulaukta didžiulės antireklamos žiniasklaidoje. Dėl seklaus laivybos kanalo palyginti graži Drevernos prieplauka negali pritraukti ir didesnių jachtų. Joms trūksta grimzlės, kad galėtų plauktų į Dreverną.
Bet koks didesnis laivelis norintis plaukti į Dreverną susidurdavo su rizika – kabins kyliu dugną ar ne.
Neįgyvendinti siūlymai
Tiek pernai, tiek šiemet yra garantuojama, kad 7,3 kilometrų ilgio vandens kelyje nuo Drevernos iki Juodkrantės, o tiksliau palei Kuršių neriją einančio laivybos kanalo (farvaterio), bus 1,2 metrų gylis.
Bet pernai ne visada tokią garantiją pavyko išlaikyti. Per tą lemtingą sezono atidarymo dieną pernai gylis dėl staiga papūtusio nepalankaus vėjo nukrito maždaug iki vieno metro. Buvo įsitikinta, kad maždaug 50 žmonių plukdančiam specialiai įsigytam keleiviniam laivui „Gilija“ toks gylis per mažas.
Realiai Drevernoje be rizikos gali plaukioti plokščiadugniai iki 20 keleivių plukdantys laiveliai. Dauguma tokių ir stovi šioje prieplaukoje.
Jau pernai diskusijose buvo iškelta siūlymas, kad Drevernos laivybos kanalas turėtų būti pagilintas iki 1,5 metro, o kad Kuršių marių bangos jo neužneštų – prie Drevernos upės žiočių įrengtas nedidelis molas. Tačiau tie darbai nebuvo atlikti.
Kanalą ketina valyti
Šiemet Klaipėdos rajono savivaldybė vėl paskelbė vandens kelio nuo Drevernos iki Juodkrantės eksploatavimo konkursą. Pagrindinė sąlyga – per navigacijos sezoną, kuris trunka 154 paras nuo gegužės 15 d. iki spalio 15 d., išlaikyti 1,2 metrų gylį 25 metrų pločio Drevernos laivybos kanale. Išlaikyti tą gylį daugelyje vietų nėra sudėtinga. Natūralus gylis Kuršių mariose, kur praeina Drevernos uosto laivybos kanalas, yra 1,5-2,5 metrai, o arčiau Kuršių nerijos – net iki 4 metrų. Pavojingiausia vieta yra prie Drevernos upės žiočių.
Drevernos laivybos kanalą eksploatuosianti bendrovė turės statyti ir 13 nuolat šviečiančių navigacinių ženklų. Keliama sąlyga, kad kanalo gylis būtų matuojamas ne rečiau kaip kartą per savaitę. O reikalui esant laivybos kanalas būtų valomas. Tam reikalinga specializuota technika.
Pernai Drevernos laivybos kanalą eksploatavo Klaipėdos rajone esanti transporto paslaugų bendrovė „GT Transport“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?4
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas3
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?2
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis9
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Metai po inauguracijos: Klaipėdos meras sudėliojo taškus26
Po inauguracijos praėjus lygiai metams, Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus neslepia, kad per pirmuosius metus einant šias pareigas buvo visko – daug nuveikta miesto ir miestiečių labui, tačiau kai kurių projektų dėl jų neracionalumo teko ats...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų16
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...
-
Dainų šventės šimtmečiui paminėti doviliškiai pasodino ąžuoliukus
Dainų šventės šimtmečio progai paminėti doviliškiai savaitgalį sodino ąžuolus. Vienas ąžuoliukas buvo skirtas specialiai Dainų šventės paminėjimui, o kitus ąžuoliukus talkininkai sodino Dovilų centre pačių žmonių ...
-
Kariškius uostamiestyje autobusais veš nemokamai12
Siūloma tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ konferencijos metu renginio dalyviams reguliaraus susisiekimo maršrutų autobusais važiuoti nemokamai. ...
-
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi užsienio kalbų: tarp aktualių – ir turkų kalba5
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi įvairių kalbų, o populiarumo viršūnėje šiuo metu – anglų kalba. Tačiau ne mažiau aktualios ir ispanų, prancūzų ir net turkų kalbos. ...