Rusnės kelio statyba – nauji terminai, abejonės dėl skaidrumo

  • Teksto dydis:

Nuo potvynių kenčiantys Rusnės gyventojai estakados sulauks kitų metų gegužę, o kada bus baigta užliejamo kelio Šilutė-Rusnė rekonstrukcija, kol kas neaišku – paaiškėjus, kad po juo yra durpių sluoksnis, statytojams reikės papildomai stiprinti žemės sankasą ir kalti polius.Tačiau šių darbų rangovas kol kas nepasirinktas – dalyviai pasiūlė per didelę kainą.

Bendra projekto vertė, siekusi apie 9,5 mln. eurų, neabejotinai augs. Be to, potencialūs rangovai skundžiasi galbūt neskaidriu konkursu.

Deramasi dėl papildomų darbų kainos

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) laikinasis vadovas Vitalijus Andrejevas teigė, kad šiuo metu vyksta derybos su konkurso dalyviais, nes jų pasiūlyta kaina viršijo nustatytą. Jis neatmetė galimybės, kad teks nutraukti konkursą ir skelbti naują, jeigu nepavyks susitarti.

„Tarptautinis konkursas truko daugiau kaip du mėnesius, bet koks rangovas galėjo pasiruošti ir dalyvauti. Tikimės, kad per porą trejetą savaičių įvyks procedūros ir turėsime arba vieną, arba kitą situaciją. Negalime atmesti, kad nė vienas ir nepateiks kainos, kurios mes prašome, tada tektų skelbti iš naujo. Rizika tokia lieka“, – BNS aiškino V. Andrejevas.

Pasak jo, gali būti, kad po derybų didės darbų kaina, pailgės kelio rekonstrukcijos terminas.

„Visi papildomi sprendiniai, be abejo, brangina projektą. (...) Galėjome suprojektuoti, kaip buvome pateikę, bet jis (kelias – BNS) sulūžtų po keleto metų, tai ar čia yra tikslas? Ar brangs? Taip, bet durpynai yra tokia vieta, kuri kelius gadina greičiau nei automobilių srautas“, – sakė V. Andrejevas.

Jo teigimu, vietovėje būtina tvirtinti kelio pagrindą.

„Tose vietose yra silpni gruntai ir kelias turi turėti atsparą. (...) Pagal taisykles, yra aibė būdų, kaip spręsti durpynų arba kitokio tipo silpnų gruntų buvimą po žemės sankasa arba kelio dangos konstrukcija. Vienas iš tokių būdų yra poliai, antras būdas – tiesiog iškasti durpes ir užvežti gruntą. (...) Pasilikome ties poliais“, – BNS sakė V. Andrejevas.

Pasak jo, antrasis variantas buvo atmestas ir dėl aplinkosaugos.

Kelių direkcijos vadovas BNS sakė negalintis atskleisti, su kuo deramasi dėl papildomų darbų. BNS žiniomis, konkurse dalyvavo trys bendrovės – pagrindinį rangovo konkursą laimėję „Kauno tiltai“, taip pat „Šiaulių plentas“ ir „Autokausta“.

Įžvelgia galimą neskaidrumą

Rangovai, dalyvavę ir pirmajame kelio rekonstrukcijos konkurse, įtaria Kelių direkciją neskaidria veikla. Pirmajame konkurse dalyvavusios „Hidrostatybos“ Pardavimų direktorius Andrius Garadauskas BNS teigė, kad naujo konkurso reikalavimai yra griežtesni nei pirmojo, nors jo vertė mažesnė.

Mes bandėme dalyvauti, bet kadangi sukeltos sąlygos, mums nepavyko.

„Mes bandėme dalyvauti, bet kadangi sukeltos sąlygos, mums nepavyko. Nežinau, ar vienam (tiekėjui sąlygos buvo parengtos – BNS), bet jos yra aukštesnės sąlygos mažesniam konkursui, negu buvo sąlygos didesniam konkursui“, – BNS sakė A. Garadauskas.

Anot jo, potencialūs rangovai nebuvo įspėti, kad bus rengiamas antras konkursas, tuo metu papildomi darbai buvo planuojami iš anksto, dar vykstant pirmajam konkursui. Todėl pagrindinio konkurso nelaimėję tiekėjai galėjo įskaičiuoti papildomas rizikas ir jų kaina ir buvo kur kas didesnė nei laimėtojų – „Kauno tiltų“ ir „TEC Infrastructure“, pasiūliusių 9,46 mln. eurų kainą.

„Tilsta“ ir „Lemminkainen Lietuva“ pirmajame konkurse siūlė darbus atlikti už 15,4 mln. eurų, „Latvijas tilti“ ir „Eurovia Lietuva“ – už 17,8 mln. eurų, „Panevėžio keliai“ ir „Šiaulių plentas“ – už 17,79 mln. eurų, „Hidrostatyba“ ir „Šilutės automobilių keliai“ – už 23,1 mln. eurų.

„Hidrostatybos“ Pardavimų direktorius teigė, kad įmonė kreipėsi į Viešųjų pirkimų tarnybą (VPT), LAKD ir Susisiekimo ministeriją.

VPT direktorė Diana Vilytė BNS patvirtino, kad gauti dviejų tiekėjų skundai.

Savo ruožtu LAKD laikinasis vadovas V. Andrejevas aiškina, kad antrojo konkurso poreikis išaiškėjo  tik vykstant pirmajam konkursui.

„Mes neturėjome geologinės ataskaitos, skelbdami (pirmąjį – BNS) konkursą. O kai rangovai mus informavo, kad yra tokios problemos, mes, neturėdami duomenų, negalėjome pasakyti, kiek jie turi įsivertinti, todėl ir sakėme: jūs parengiate projektinius sprendinius, atiduodate LAKD, o ji skelbia (antrą – BNS) konkursą. (...) Gali būti visiškai kitas rangovas, viskas buvo sutartyje sudėliota“, – BNS sakė V. Andrejevas.

Estakada – kitų metų gegužę

„Kauno tiltų“ teigimu, kada bus baigta kelio rekonstrukcija, paaiškės, įvykus papildomų kelio sankasos stiprinimo darbų konkursui, o estakados statybos darbai bus užbaigti sutartyje numatytu laiku – iki 2019 metų gegužės.

V. Andrejevo teigimu, vis dėlto svarbiausia, jog estakada bus pastatyta kitų metų gegužę, o atnaujinto kelio dar reikės palaukti.

„Retrospektyviai galima teigti, kad reikėjo „atjungti“ kelią nuo estakados, kadangi tokios problemos. Bet tai tik nukeltų problemos sprendimą vėlesniam laikui. (...) Su keliu, taip, nusikels, bet pagrindinė problema buvo nepravažiavimas potvynių metu, tai ta problema bus išspręsta su estakada. Ja vairuotojai, svečiai, gyventojai galės naudotis jau nuo gegužės mėnesio“, – kalbėjo V. Andrejevas.

Susisiekimo ministerija pernai gruodį, pasirašius sutartį dėl kelio rekonstrukcijos ir estakados statybų,  skelbė, kad estakada bus pastatyta iki šių metų pabaigos. Tačiau statybos pradžia vėlavo – darbai pradėti tik birželio pabaigoje, nors juos planuota pradėti pavasarį.

Šilutės rajono meras Vytautas Laurinaitis BNS sakė tikintis, kad estakada bus baigta dar šiemet, nors naudotis ja rusniškiai turbūt galės tik kitąmet.

Kelias Šilutė–Rusnė vienintelis veda į Rusnės salą ir per kasmetinius potvynius yra užliejamas bei taip sutrikdo vietos susisiekimą. Be estakados statybos, rekonstruojamas 5 kilometrų ilgio kelio ruožas, kur bus įrengta nauja dangos konstrukcija, nutiestas 4,5 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Azuolas

Azuolas  portretas
Jau taip ir nezinota apie durpiu sluoksni. Nei vienas projektas neigyvendintas be intrigu, pavydo, gobsumo, gobsumo. Kada tai baigsis? Pagarbiai.

Taip

Taip portretas
Vėl vagys vėl korupcija
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Taikos prospekte – naujas greičio matuoklis
    Taikos prospekte – naujas greičio matuoklis

    Vairuotojai turėtų būti atidesni važiuodami Taikos prospektu, mat čia įrengtas dar vienas modernus greičio matuoklis. Prospekte matuoklį nuspręsta sumontuoti dėl daugėjančių kelių eismo taisyklių pažeidimų. ...

    2
  • Už mėlynąją vėliavą – 10 tūkst. eurų
    Už mėlynąją vėliavą – 10 tūkst. eurų

    Uostamiestis ir šiemet sieks tarptautinio paplūdimio kokybės ženklo – mėlynosios vėliavos. Ją norima iškelti dviejuose paplūdimiuose – Smiltynės ir Melnragės. ...

  • Į mišką – tekinti sulos
    Į mišką – tekinti sulos

    Atšilus orams, sulos mėgėjai traukia į miškus. Šią savaitę pradėjo tekėti klevų sula, tikimasi, jog po savaitės ar dviejų galima bus paskanauti ir šviežios beržų sulos. ...

    1
  • Uostamiestyje veriasi smegduobės
    Uostamiestyje veriasi smegduobės

    Tiek išsiklaipiusių šaligatvių, atsivėrusių duobių ir smegduobių dar nebuvo nė vieną pavasarį. Tai tvirtina Klaipėdos savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vadovė Irena Šakalienė. ...

    4
  • Žaidimų aikštelėse Klaipėdoje – nesaugu
    Žaidimų aikštelėse Klaipėdoje – nesaugu

    Artėjant pavasariui, kai kuriuose uostamiesčio daugiabučiuose gyvenantys tėvai griebiasi už galvos. Susidėvėję žaidimų aikštelių įrenginiai, sutrešę vandeniu apsemti suolai, iš lentų kyšančios vinys ir iškryp...

    5
  • Prasidėjo priėmimas į Jūrų kadetų mokyklą
    Prasidėjo priėmimas į Jūrų kadetų mokyklą

    Jau šį rudenį uostamiestyje duris atvers Jūrų kadetų mokykla. Kuriamoje įstaigoje mokiniai kartu su pagrindiniu išsilavinimu įgis ir jūreivystės, laivybos, krašto gynybos ir kitų žinių. Mokinių priėmimas į ugdymo įstaigą j...

    6
  • Kultūros darbuotojų atlyginimams – didesnis finansavimas
    Kultūros darbuotojų atlyginimams – didesnis finansavimas

    Klaipėdos kultūros darbuotojų atlyginimams bus numatytas didesnis finansavimas. Savivaldybės taryba šiandien, vasario 21 d. posėdyje, pritarė mero Vytauto Grubliausko protokoliniam pavedimui įpareigoti savivaldybės administraciją papildomai ski...

    4
  • Šalia geležinkelio bus statomos triukšmą slopinančios sienutės
    Šalia geležinkelio bus statomos triukšmą slopinančios sienutės

    Šalia geležinkelio gyvenančių klaipėdiečių ramybę saugos 3–6 metrų aukščio sienelės. Jas planuojama įrengti Vitės bei stoties kvartale ir Giruliuose. ...

    4
  • Uostamiesčio daugiabučių kiemuose – anarchija
    Uostamiesčio daugiabučių kiemuose – anarchija

    Kai kurie uostamiesčio daugiabučių namų kiemai virsta stambiųjų atliekų surinkimo aikštelėmis, mat neatsakingi gyventojai nusidėvėjusių, nereikalingų baldų ir buitinės technikos išgabenti nesivargina. Neretai daiktus tiesiog i&scaro...

    18
  • S. Svidraitė: šuniškos laimės paieškos
    S. Svidraitė: šuniškos laimės paieškos

    22-ejų Skaistė Svidraitė nuo mažens rūpinasi likimo valiai paliktais šunimis, yra beglobių gyvūnų socializacijos trenerė ir prieglaudos įkūrėja. Keturkojams atsidavusi klaipėdietė, kitų švelniai vadinama šuniukų fėja, netg...

    18
Daugiau straipsnių