Šaligatvis Klaipėdos centre padalytas dviratininkų naudai

Miesto valdžia savo sprendimu ant Herkaus Manto gatvės šaligatvių nutiesti dviračių taką pati užprogramavo konfliktą tarp pėsčiųjų ir dviratininkų.

Nors pėsčiųjų šaligatviu vaikščioja akivaizdžiai daugiau pėsčiųjų nei juo važiuoja dviratininkų, pastariesiems skirta kur kas daugiau erdvės.

Portalo žurnalistai išmatavo pėstiesiems ir dviratininkams skirtų takų plotį įvairiose Herkaus Manto gatvės šaligatvio vietose. Prie Klaipėdos apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos, įsikūrusios netoli Liepų gatvės, dviratininkams skirto tako plotis yra 1 metras 50 centimetrų. Tiek pat atrėžta ir pėstiesiems, tačiau jiems skirtas takas padalintas į dvi dalis. Vieno iš jų plotis - 90 centimetrų, kito - 60 cm. Be to, einant tais siaurais takais kelią labai dažnai pastoja kelio ženklai, šiukšliadėžės, kurių apeiti neįžengus į dviračių taką ar važiuojamąją gatvės dalį neįmanoma.

Pamatavus takų plotį kitoje vietoje rezultatai buvo dar prastesni. Dviratininkams skirtas tas pats 1,5 metro pločio takas, o pėstiesiems - vos 1,2 m.

Kelių eismo taisyklės reglamentuoja, kad jei dviratininkas važiuoja dviračių taku, kuris yra pažymėtas specialiais ženklais, jam suteikiama pirmumo teisė. Paprasčiau tariant, jei dviratininkas partrenktų dviračių taku einantį pėstįjį, kaltas būtų pastarasis.

Klaipėdiečiai dažnai skundžiasi, kad jiems grėsmę kelia milžinišku greičiu važinėjantys dviratininkai. Tačiau Klaipėdos apskrities policijos komisariato Kelių policijos biuro atstovas Ramūnas Šideikis tvirtino, kad jokie greičio apribojimai dviratininkams, kurie važiuoja dviračių taku, nėra taikomi.

Galima guostis tik tuo, kad, anot R.Šideikio, dviratininkai labai retai partrenkia pėsčiuosius. Vienas toks atvejis fiksuojamas vos kartą per vieną ar du mėnesius.

„Galiu pasakyti tik tiek, kad pėstieji kur kas dažniau nukenčia pakliuvę po automobilių ratais“, - teigė R.Šideikis.


Šiame straipsnyje: dviračių takas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių