- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš metus Klaipėdos miesto taryba nustatė 50 proc. lengvatą pensininkams, dar nesulaukusiems 70 metų amžiaus. Lengvata galioja tik perkant metų arba pusės metų galiojimo visų savaitės dienų bilietą. Po 12 mėnesių lengvatos galiojimo laiko galime pasakyti, jog šios lengvatos populiarumas gerokai pranoko mūsų lūkesčius.
Socialiai teisinga lengvata
Įstatymas visoje šalies teritorijoje nustato 50 proc. lengvatą 70 – 79 metų pensininkams ir 80 proc. lengvatą dar vyresniems. Tokiu būdu lengvatininkų kategorijos neaprėpia žmonių iki 70 metų amžiaus, kurie jau išėjo į užtarnautą poilsį, jų pajamos ženkliai sumažėjo, tačiau judumo poreikis išlieka. Savivaldybės turi teisę nustatyti (ir pačios finansuoti) papildomas lengvatas, tačiau finansinės Klaipėdos miesto galimybės neleidžia plačiu mostu lengvatą suteikti visiems, o ir kažin ar tai būtų teisinga: juk yra ir dirbančių pensininkų, kurių pajamos sulaukus pensinio amžiaus kuriam laikui net padidėjo. Taigi miesto taryba pasirinko sprendimą, kuris būtų nebiurokratizuotas (naudojantis bilietu užtenka turėti pensininko pažymėjimą) ir kiek įmanoma labiau tikslinis – skirtas jaunyviems senjorams, kurie turi didelių judumo poreikių.
"Turėti judėjimo laisvę – man neįkainojamas dalykas"
Mūsų įstaiga siekia palaikyti ryšį su paslaugų vartotojais ir gauti grįžtamąją informaciją bei vertinimus apie paslaugas. Gauname ir šia lengvata besinaudojančių jaunyvų senjorų atsiliepimų. Su laikraščio skaitytojais maloniai sutiko savo vertinimais pasidalinti Senjoro bilieto naudotoja, buvusi švietimo ir mokslo darbuotoja, per praėjusius metus miesto autobusais važiavusi 1508 (taip!) kartus. Jos prašymu pavardės neminime.
“Perku metinį bilietą. Kodėl? Todėl, kad gyvenu pietinėje Klaipėdos dalyje, nuo kurios uostamiestyje viskas yra pakankamai toli - tiek medicinos, tiek kultūros įstaigos, tiek ir jūra (pagrindinis mano dvasinės ir fizinės rekreacijos šaltinis). Juk neturiu ir nevaldau jokių techninių susisiekimo priemonių. Be to, turiu tokių sveikatos problemų, kurios apskritai neleidžia man vaikščioti pėstute avint tą avalynę, kurią galiu įpirkti. Taksi - man apskritai per brangu. Tad kas belieka? Taigi tiek pas gydytojus, tiek į nemokamus kultūrinius renginius, tiek į gamtą keliauti vien maršrutiniais miesto autobusais - siekiant kuo mobiliau jais pasinaudoti. Todėl ir dabar, antrąjį kartą, nuo 2018 m. vasario 1 d. vėl įsigijau metinį "stipendininko" bilietą už 135 Eur - atiduodama lygiai pusę savo 7 proc. padidintos pensijos. Turėti judėjimo laisvę – man neįkainojamas dalykas.”
Tokio populiarumo nelaukėme
Kai prieš metus savivaldybei teikėme savo prognozę, kiek jaunyvų klaipėdiečių per metus gali naudotis Senjoro bilietu, buvome, kaip įpratę, konservatyvūs vertinime ir manėme, jog tokiu bilietu naudosis vos keletas šimtų keleivių, o biudžeto lėšų poreikį įvertinome 75-iais tūkstančiais eurų.
Tačiau gyvenimas parodė, jog mūsų senjorai gerai skaičiuoja ir sugeba planuoti savo išlaidas. Unikalių Senjoro bilieto vartotojų skaičius per 12 mėnesių pasiekė apie tūkstantį, o reikalinga kompensuoti iš biudžeto suma išaugo iki 120 tūkstančių eurų.
Pusmetiniai – populiaresni
Per metus buvo nupirkta 1 800 pusės metų termino (lengvatinė kaina – 72 eurai) bilietų ir 170 metinių (lengvatinė kaina – 135 eurai) bilietų. Nesunku pastebėti, jog naudingiau pirkti iš karto metinį, jis devyniais eurais pigesnis nei du pusmečio. Tačiau, matyt, vienu kartu mokėti už metinį bilietą - yra tiesiog per didelis sukrėtimas dažno senjoro piniginei, tad dauguma perka pusmetinius.
Kitų miestų patirtis
Kiti didesnieji šalies miestai, išskyrus Panevėžį, taip pat taiko vienas ar kitas papildomas lengvatas atskiroms keleivių kategorijoms. Prieš priimant pernykštį sprendimą Klaipėdoje atidžiai ir kritiškai išstudijuota tų miestų patirtis. Įvedant lengvatą Klaipėdoje pasistengta išvengti tokių neretų bėdų kaip perteklinis lengvatos teikimo biurokratizavimas, kai jos naudotojas priverstas rankiotis įvairias pažymas; socialinio neteisingumo, kai lengvata naudojasi ir tas keleivis, kurio pajamos leistų jam be vargo mokėti visą kainą. Siekta ir išlaikyti protu suvokiamuose rėmuose papildomą naštą miesto biudžetui.
Nors gyvenimas parodė, jog kompensacijų poreikis gerokai viršija planuotą, „Klaipėdos keleivinis transportas“ nesiūlys griežtinti lengvatos teikimo sąlygų. Mes manome, kad ta bendruomeninė nauda, kurią gauna miestas dėl to, jog tūkstantis jaunyvų Klaipėdos senjorų gali gyventi visavertį socialinį gyvenimą, deramai atsveria papildomas biudžeto išlaidas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bendruomeniškiausios Lietuvos seniūnijos titulas – Priekulei
Respublikinio bendruomenių konkurso „Bendruomenė – Švyturys 2023 – kelias į sėkmę“ apdovanojimuose nuskambėjo ir Klaipėdos rajono vardas. Priekulės seniūnija su bendruomenėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kult...
-
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – ribojimai dėl statybos darbų
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – laikinai ribojamas eismas. Čia vykdomi vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklų statybos darbai. Nors buvo planuota iki balandžio 26-osios šiuos darbus užbaigti, dėl nenumatytų aplinkybių to ...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Po rietenų dėl automobiliais užgrūstų kiemų – atsakas: lopšelis-darželis aikštelės neatvers1
Baltijos prospekte daugiabučių gyventojai piktinasi, esą šalia esantis lopšelis-darželis turi didelę stovėjimo aikštelę, tačiau draudžia joje vaikų tėvams statyti mašinas. Automobiliai paliekami daugiabučių kiemuose, o ...
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje3
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų17
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo8
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?48
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant2
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...