Sieks koordinuoti Baltijos regiono transporto jungčių plėtrą

Lietuva pasirengusi imtis koordinatoriaus vaidmens įgyvendinant šiuo metu rengiamą Baltijos jūros strategiją ir aktyviais veiksmais koordinuojant šio regiono vidinių ir išorinių transporto jungčių plėtrą, teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis šiandien Klaipėdoje vykstančioje tarptautinėje konferencijoje „Baltijos inovacijų forumas“. 

Pasak jo, siekiant įgyvendinti šį uždavinį turi būti remiamos inovacijos, skatinančios Trumpųjų Nuotolių Laivybos (Short-Sea Shipping) potencialo panaudojimą, Žaliųjų transporto koridorių plėtrą bei prisideda prie kitų Europos Sąjungos jūrų transporto politikos tikslų. 

A.Masiulio teigimu, naujausios Baltijos jūros regiono vidaus prekybos tendencijos atskleidžia vis didėjančią Rytų-Vakarų krypties svarbą. Į šiuos procesus vis intensyviau įsitraukia Rytinės Baltijos jūros pakrantės šalys. Transporto apimčių didėjimas taip pat rodo, kad Rytų-Vakarų kryptis yra ypatingai svarbi mūsų regiono prekybai su išoriniais partneriais. 

Savo pranešime ministras paragino skatinti intermodalinių technologijų, kaip ypatingai svarbios priemonės plėtojant krovinių gabenimą Baltijos jūra, diegimą.

„Atsiveria didžiulės galimybės Baltijos jūros regionui tapti savotiškais vartais prekybos srautams iš Azijos šalių. Norėdami tapti svarbiais žaidėjais intermodalinėse Euroazijos logistikos grandinėje turime skatinti transporto inovacijų plėtrą, aktyviau įgyvendinti intermodalinio transporto tikslus bei stiprinti Baltijos jūros šalių bendradarbiavimą“,- sakė jis. 

Vienas iš sėkmingo bendradarbiavimo pavyzdžių yra Rytų-Vakarų transporto koridorius, per Baltijos jūrą jungiantis Lietuvą, Baltarusiją ir Rusiją su Skandinavijos šalimis. Nuosekliai pratęsiant jo atšakas Rytų kryptimi, galima formuoti konkurencingą transporto ir logistikos grandinę tarp Europos ir Azijos. 

„Tačiau tai yra iššūkis visoms regiono valstybėms. Šiuo metu rengiama Baltijos jūros strategija yra svarbus žingsnis formuojant bendras politikos gaires. Esu įsitikinęs, kad transporto sektorius tiesiogiai prisidės prie Baltijos jūros regiono konkurencingumo skatinimo. Lietuvos požiūrį į transporto plėtrą regione grindžiame glaudesniu bendradarbiavimu“,- sakė susisekimo ministras. 

Jo nuomone, egzistuojančios iniciatyvos gali suteikti tvirtą pagrindą plėtojant Baltijos jūros regiono transporto jungtis. Šiuo požiūriu, ypatingai daug žada šiuo metu kuriama Šiaurės Matmens Transporto ir logistikos partnerystė, įtrauksianti Rusiją, Baltarusiją bei Norvegiją.

Po konferencijos susisiekimo ministras E.Masiulis Klaipėdoje susitiks su Rusijos Federacijos transporto ministru Igoriu Levitinu ir aptars krovinių vežimo geležinkeliais tarifus bei tolesnį šalių bendradarbiavimą.


Šiame straipsnyje: baltijos regiono transportas

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių