- Diena Media inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuva pasirengusi imtis koordinatoriaus vaidmens įgyvendinant šiuo metu rengiamą Baltijos jūros strategiją ir aktyviais veiksmais koordinuojant šio regiono vidinių ir išorinių transporto jungčių plėtrą, teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis šiandien Klaipėdoje vykstančioje tarptautinėje konferencijoje „Baltijos inovacijų forumas“.
Pasak jo, siekiant įgyvendinti šį uždavinį turi būti remiamos inovacijos, skatinančios Trumpųjų Nuotolių Laivybos (Short-Sea Shipping) potencialo panaudojimą, Žaliųjų transporto koridorių plėtrą bei prisideda prie kitų Europos Sąjungos jūrų transporto politikos tikslų.
A.Masiulio teigimu, naujausios Baltijos jūros regiono vidaus prekybos tendencijos atskleidžia vis didėjančią Rytų-Vakarų krypties svarbą. Į šiuos procesus vis intensyviau įsitraukia Rytinės Baltijos jūros pakrantės šalys. Transporto apimčių didėjimas taip pat rodo, kad Rytų-Vakarų kryptis yra ypatingai svarbi mūsų regiono prekybai su išoriniais partneriais.
Savo pranešime ministras paragino skatinti intermodalinių technologijų, kaip ypatingai svarbios priemonės plėtojant krovinių gabenimą Baltijos jūra, diegimą.
„Atsiveria didžiulės galimybės Baltijos jūros regionui tapti savotiškais vartais prekybos srautams iš Azijos šalių. Norėdami tapti svarbiais žaidėjais intermodalinėse Euroazijos logistikos grandinėje turime skatinti transporto inovacijų plėtrą, aktyviau įgyvendinti intermodalinio transporto tikslus bei stiprinti Baltijos jūros šalių bendradarbiavimą“,- sakė jis.
Vienas iš sėkmingo bendradarbiavimo pavyzdžių yra Rytų-Vakarų transporto koridorius, per Baltijos jūrą jungiantis Lietuvą, Baltarusiją ir Rusiją su Skandinavijos šalimis. Nuosekliai pratęsiant jo atšakas Rytų kryptimi, galima formuoti konkurencingą transporto ir logistikos grandinę tarp Europos ir Azijos.
„Tačiau tai yra iššūkis visoms regiono valstybėms. Šiuo metu rengiama Baltijos jūros strategija yra svarbus žingsnis formuojant bendras politikos gaires. Esu įsitikinęs, kad transporto sektorius tiesiogiai prisidės prie Baltijos jūros regiono konkurencingumo skatinimo. Lietuvos požiūrį į transporto plėtrą regione grindžiame glaudesniu bendradarbiavimu“,- sakė susisekimo ministras.
Jo nuomone, egzistuojančios iniciatyvos gali suteikti tvirtą pagrindą plėtojant Baltijos jūros regiono transporto jungtis. Šiuo požiūriu, ypatingai daug žada šiuo metu kuriama Šiaurės Matmens Transporto ir logistikos partnerystė, įtrauksianti Rusiją, Baltarusiją bei Norvegiją.
Po konferencijos susisiekimo ministras E.Masiulis Klaipėdoje susitiks su Rusijos Federacijos transporto ministru Igoriu Levitinu ir aptars krovinių vežimo geležinkeliais tarifus bei tolesnį šalių bendradarbiavimą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų5
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo4
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?6
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?9
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas14
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Iššokęs pėdos kauliukas: deformacija pašalinama be didelių pjūvių
„Northway“ inf. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?5
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...