Sutarta nedalinti Klaipėdos į uostą ir miestą

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos (LJKKA) inicijuotame jos narių susitikime su naujuoju Klaipėdos meru Vytautu Grubliausku uosto įmonių atstovai turėjo progą iš pirmų lūpų išgirsti miesto valdžios planus bei savivaldybės ir uosto sąveikos perspektyvas.

Tiesa, susitikime sutarta nesivadovauti neseniai Klaipėdoje vykusiame tarptautiniame forume "Miestai ir uostai: bendro kelio beieškant" pasklidusia metafora, esą savivaldybė yra „galva“, o uostas – „piniginė“. Pasak LJKKA prezidento Aloyzo Kuzmarskio, miestas ir uostas yra viena visuma, todėl ir kalbėti reikėtų apie viso uostamiesčio reikalus, neskirstant jo į atskiras dalis. Meras V.Grubliauskas teigė tam pritariantis.

Viena iš vykusio susitikimo metu paliestų temų - teritorijų planavimas. Uostininkai dar kartą atkreipė mero dėmesį į iš anksto programuojamus konfliktus, kai gyvenamieji ar komerciniai ne uostinės paskirties pastatai, pavyzdžiui, viešbučiai, biurai, planuojami uosto sanitarinėse zonose.

Kadangi V.Grubliauskas yra ir dėl suskystintų gamtinių dujų terminalo projekto įgyvendinimo sudarytos darbo grupės narys, susitikime LJKKA daug dėmesio skirta šiam planuojamam objektui. Be kita ko, akcentuotas, jei galutinai bus nuspręstą terminalą įkurdinti Kiaulės Nugaroje, galimas jo poveikis šalia esančių uosto kompanijų veiklai.

Susitikime aptarti ir uosto bei į jį vedančio geležinkelio plėtros reikalai, Baltijos prospekto sankryžų rekonstrukcija, kuri yra ypač aktuali uoste atsirandant naujam Keleivių ir krovinių terminalui ir dėl kurios dabar yra iškilę finansavimo klausimų.

Meras V.Grubliauskas savo ruožtu žadėjo užtikrinti spartesnį savivaldybės tarnautojų darbą rengiant dokumentus, kurie yra reikalingi įgyvendinant ne tik uosto, bei visų miesto įmonių planus, susijusius su plėtra, naujų darbo vietų kūrimu ir pan. Taip pat miesto vadovas supažindino uostininkus su veiksmais, siekiant Klaipėdoje pagaliau turėti gero lygio baseiną, stadioną, pagyvinti senamiestį.

Reziumuojant susitikimą, sutarta, kad Klaipėda – ne vien uostas ir miestas, bet ir jo prieigos, prasidedančios aplinkiniuose rajonuose. Todėl norint didinti uostamiesčio patrauklumą, aplinkos tvarkymo, statybų bei jų priežiūros ir kitose srityse reikėtų aktyviau bendradarbiauti ir su Klaipėdos, Kretingos, Šilutės bei kitų rajonų savivaldybėmis.


Šiame straipsnyje: Klaipėdos uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

GGG

GGG portretas
Metų metais, gyvename, uostamestyje, uostas tai ne vien didžiulė nauda, bet ir triūkšmas, dulkės, kelių transporto intencivumas, už visą tai mes miestiečiai mokame savo sveikata, nuo to nepabėgsi, bet norėtusi, tvarkingesnių šaligatvių, dviračių takų nedobėtu gatvių, bet nelabai jaučiame, kad uostas prisidėtu prie miesto tvarkimo...nesinori lygintis su blogais pvz. lyginkimės kad ir prie Venspilio...

nuomonė

nuomonė portretas
Labai greitai uostininkai sujudo, kad rik nereikėtų dalintis pinigais su miestu. Mieste triukšmas, dulkės, kvapai, o pinigai nusėda kažkur kitur.

Aldona

Aldona portretas
Laivų transportas Lietuvoje neeksploatuojamas. Uostamiestis atskirtas nuo Lietuvos gyventojų. Laivai vežioti galėtų ne tik Baltijos jūros pakrantėmis, bet ir upėmis iki Druskininkų, Kauno ir kt.
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių