Sužlugo Klaipėdos uosto gilinimas

Uosto direkcija įžvelgia, kad rangovai sąmoningai sužlugdė uoste už mažą kainą laimėtą konkursą.

Šiemet kovą turėjo būti pasirašyta sutartis dėl uosto kanalo tobulinimo. Kaina Uosto direkcijai buvo patraukli. Vokiečių kompanija „Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft“ pasiūlė 400 tūkst. kubinių metrų grunto kiekį iškasti vidutiniškai po 17 litų už kubinį metrą. Prieš tai uoste panašių darbų kainos siekė 60 – 90 litų už kubinį metrą.

„Konkursas sužlugdytas ir aš kaltinu Vokietijos kompaniją „Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft“. Jie turėjo darbų Lenkijoje, todėl nenaudinga tapo su mumis pasirašyti sutartį. Prasidėjo žaidimai“, - svarstė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas.

Jis tikino, kad kelis kartus siūlė vokiečių kompanijai pasirašyti sutartį, bet ji atsisakė tai daryti. Likus kelioms dienoms iki pasiūlytos kainos galiojimo termino pabaigos, antroje vietoje likusi belgų kompanija „Dredging International“ apskundė konkursą.

Kai Uosto direkcija kovo 16 dieną teismo procesą laimėjo, jau buvo praėjęs „Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft“ pasiūlytos kainos galiojimo terminas ir ji atsisakė iš viso pasirašyti sutartį.

„Antrą vietą konkurse užėmusi kompanija negalėjo turėti iliuzijų kad su ja sudarytume sutartį, nes kaina buvo per didelė. Todėl dėl apkųsto konkurso turiu tam tikrų spėlionių ar įtarinėjimų“, - sakė E.Gentvilas.

Ar galėjo būti koks nors dviejų užsienio kompanijų kartelinis susitarimas?

E.Gentvilas teigė, kad Hamburge esančios „Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft“ generaliniam direktoriui Gerhardui Raubenheimeriui pasakęs, kad tai esąs skandalingas dalykas, kuris mažinantis Klaipėdos uosto pasitikėjimą jų kompanija.

„Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft“ atstovybės Lietuvoje vadovas Kęstutis Zubrickas mano, kad jų kompanija nepadarė nieko, kas yra draudžiama įstatymais, todėl kaltinti ją nesą jokio pagrindo.

E.Gentvilas teigė, kad jau daugybę kartų kėlė problemą dėl viešųjų pirkimų konkursų apsaugos mechanizmų valstybės įstaigoms. Jis siūlė priimti įstatymo nuostatas, kad konkursų rezultatai būtų skundžiami tik sumokėjus užstatą, kuris pralaimėjus teisme būtų negrąžinamas.

„Nei Viešųjų pirkimų tarnyba, nei Transporto investicijų direkcija tokiems mūsų siūlymams nepritarė. Ir toliau einame į konkursus pliki, nuogi, kas nori tas skundžia“, - apgailestavo E.Gentvilas.


Šiame straipsnyje: uosto gilinimas

NAUJAUSI KOMENTARAI

tai ka

tai ka portretas
mazinam grimzle iki 10.50m?

klp

klp portretas
po tokio pravalo p.Gentvils privalo buti nuimtas vyriausybes ir atsakyti teisiskai uz neprofesionaluma ir atlyginti padarytus nuostolius uostui.

idomu

idomu portretas
ar tik ne Zubrickas anksciau vadovavo Hidrotechnikai, t.y. Jurgucio firmai
VISI KOMENTARAI 11

Galerijos

Daugiau straipsnių