Šventosios uostas klajoja be koncepcijų

Iki šiol taip ir neaišku, kokio uosto reikia Šventojoje ir iš viso ar ten reikia kokio nors uosto.

Ant šleivo pamato...

Aktualus Šventosios uosto klausimas buvo aptartas Lietuvos jūrų kapitonų asociacijos išplėstiniame pasitarime kartu su jūrine bendruomene.

„Nenorėtume likti nuošalyje, siūlytume jūrininkų, jūrų kapitonų konsultacijas, kaip Palangos savivaldybei geriau ir be klaidų atstatyti Šventosios uostą“, – dėstė jūrų kapitonų asociacijos pirmininkas Juozas Liepuonius.

Jūrų kapitonas Sigitas Šileris įsitikinęs, kad kapitonai galėtų konsultuoti tik uosto saugios laivybos klausimais.

„Dėl paties uosto atstatymo mes nieko negalime. Pirmiausia turi būti finansiniai sprendimai kaip atstatyti uostą. Neseniai kalbėjome su Valentinu Greičiūnu, išgirdome, kad Šventoji kaip uostas yra sugadinta, nes aplink uostą žemės yra privatizuotos“, – pastebėjo S.Šileris.

Jo nuomone, turėtų būti aiškus planas, kokio uosto reikia Šventojoje. Kitaip uosto statyba vyks tarsi namo statymas ant šleivo pamato.

„Galim palaikyti Šventosios uosto atstatymo idėją, nes esame jūrininkai ir pasisakome už jūrinės infrastruktūros plėtimą, bet tada turime žinoti, iš kur bus pinigai. Ir, ar jie nebus išplaunami?“, – svarstė S.Šileris.

Numestas, kad numirtų...

Šventosios uosto atstatymas iki šiol atrodė tarsi nesusipratimas.

„Buvau komisijoje, kuri kas 2-3 metus svarstydavo klausimus susietus su Šventosios uostu. Vyko gal kokie 4 posėdžiai. Kaskart juose būdavo vis nauja Šventosios uosto koncepcija“, – prabilo burlaivio „Brabander“ kapitonas Valdemaras Vizbaras.

Anot jo, pradžioje kalbėta apie 300 vietų jachtų uostą. Po to apie uostą su Būtingės naftos terminalo vilkikais.

„Esu matęs ir 300, ir 3,5 tūkstančių jachtų uostus. Kai paklausiau kur sutalpins 300 jachtų, tuometinis Klaipėdos uosto direktorius Eugenijus Gentvilas atsakė, kad jachtos stovės taip, kaip parodyta paveiksliuke, suprask schemoje“, –prisiminė V.Vizbaras. Jis suskaičiavęs, kad į Šventosios uostą geriausiu atveju būtų tilpusios apie 50 jachtų.

Pradėjus kalbėti apie Būtingės naftos terminalo vilkikus gylis padidėjo nuo 4 iki 6 metrų, o kaina išaugo gal tris kartus.

„Paskaičiavau ir pasakiau, jog buksyrams į Klaipėdą reikės plaukioti 400 metų ir tai gilinimas neatsipirks“, – prisiminė V.Vizbaras.

Jo nuomone, iki šios dienos nėra Šventosios uosto koncepcijos. Palangos savivaldybei tas uostas numestas tam, kad „galutinai numirtų“, nes savivaldybė niekada neturės lėšų, kad tinkamai atstatytų uostelį.

Su Šventosios uostu Lietuvoje viskas buvo daroma tarsi atžagariomis rankomis. Liūdna darosi žvilgtelėjus į netoli esantį Latvijos Pavilostos uostelį.

„Latviai paėmė ir pasidarė uostelį už europinius pinigus Pavilostoje. Jo atsipirkimas fantastiškas. Žinau, nes mano draugai ten dirba. Į Pavilostą atplaukia lygiai tiek pat jachtų kaip į Klaipėdą“, – teigė V.Vizbaras.

Nežada toleruoti nesąmonių

Klaipėdietis, jūrininkas Dionyzas Varkalis prisipažino šešis metus dirbęs su žemsiurbe, kuri valė Šventosios uostą. Taip pat jis yra surinkęs daug dokumentų apie Šventosios uosto statybą nuo 1925 metų.

„Svaičiojimas, kad galima atstatyti Šventosios uostą be molų yra nesuprantamas. Šiaurės vakarų vėjas, kurį vadinu gentviliniu, per savaitę ar dvi visiškai užneša Šventosios uosto kanalą“, - pastebėjo D.Varkalis.

Prisiminta, kad ant to vėjo ir „pasimovė“ 2011 m. Klaipėdos uosto direkcija, kai išgilino Šventosios uosto kanalą. Jis buvo užneštas per kelias dienas, po to kai su panfaromis buvo atidarytas uostas.

„Klaidingai galvojama, kad žemsiurbė be molų išgelbės Šventosios uostą. Nieko nebus. Laivai įplauks į uostą ir bus užblokuoti jame papūtus šiaurės vakarų vėjui. Turės laukti porą mėnesių kol žemsiurbė prakas kanalą“, – svarstė D.Varkalis.

Jo teigimu, jei kanalą bus bandoma kasti nuo jūros pusės gali įvykti ir tragedijų. Šventosios uosto istorijoje taip jau buvo. 1927 m. nuskendo žemsiurbė, kuri bandė prasikasti į uostą nuo jūros pusės. D.Varkalio teigimu, sovietiniais laikais žemsiurbė Šventosios uostą visada valydavo plaukdama iš uosto į jūrą.

Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininkas Petras Bekėža teigė, jog norėtų padėti, patarti Palangos savivaldybei dėl Šventosios uosto. Kartu su Dionyzu Varkaliu bandė susitikti su meru. Bet problema esanti, kad nėra Palangos valdžios noro susitikti su jūrininkais.

Klaipėdos jūrinė bendruomenė nenorinti likti nuošalyje. Ji netoleruosianti, jei atstatant Šventosios uostą bus krečiamos nesąmonės, kurios iki šiol buvusios panašios į pinigų „plovimą“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Na...

Na... portretas
kol neišmirs visi menkystos, neišmanėliai ir marionetės valdžioje, Šventosios uosto , kaip ir Nacionalinio stadiono nebus. Kad perdavė Šventosios uosto statybą Palangos savivaldybei, sveikintina, nes Klaipėdos uosto direkcija veikiama terminalų savininkų, sąmoningai stabdė Šventosios uosto statybą. Tegu autorius bent kartą nurodo, kiek yra veikiančių uostelių Estijoje ir Latvijoje ir kurie buvo pastatyti po nepriklausomybės atkūrimo. Nustebsite...

>

> portretas
Baikit ,jau bemaz 20 metu chebra is tokiu bajeriu-burbulu daro DIDELIUS pinigus.Viskas prasidejo nuo AMB laiku,"bus stadionas","bus Hitachi",bus "skalunu dujos",bus ... Is serijos,ir ko tik NERA ant tos Lietuvos,bet juk "tut vsio zakonno".Kaip tare, taip padare "Lietuva paverte skuduru", ... ?

Patarimas

Patarimas portretas
Statykite uostą, tik neprileiskite prie tų statybų libertralų - supils kalnus vietoj uosto.
VISI KOMENTARAI 8
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Pamiršti keliai Klaipėdoje – verslininkų galvos skausmas
    Pamiršti keliai Klaipėdoje – verslininkų galvos skausmas

    Buvusioje vadinamojoje prekybos bazėje įsikūrę uostamiesčio verslininkai griebiasi už galvų – esą jų verslą žlugdo duobėti ir apleisti į sandėlius vedantys keliai. Verslininkai ir savivaldybės atstovai nesutaria, kas turėtų tvarkyti Sand...

    1
  • Klaipėdoje išdygo besmegenių alėja
    Klaipėdoje išdygo besmegenių alėja

    Uostamiestyje – neįprasta alėja. Čia išdygo virš 200 besmegenių. ...

    4
  • Remonto metu moksleivių neiškeldins?
    Remonto metu moksleivių neiškeldins?

    Jau šią vasarą prasidės antrasis Klaipėdos "Žaliakalnio" gimnazijos remonto darbų etapas, kuris užsitęs beveik apie dvejus metus. Valdininkai ir pedagogai laužo galvas, kaip, aplink zujant darbininkams, teks mokyti vaikus. ...

    2
  • Klaipėdos universiteto koplyčioje – ekumeninės pamaldos
    Klaipėdos universiteto koplyčioje – ekumeninės pamaldos

    Sausio 18–25 dienomis visose katalikų bažnyčiose meldžiamasi už krikščionių vienybę. Minint šią savaitę, sausio 23 dieną Klaipėdos universiteto (KU) koplyčioje, atgaivinta anksčiau gyvavusi tradicija – surengtos i&scaron...

    5
  • Birutės vardui trūksta dėmesio
    Birutės vardui trūksta dėmesio

    Lietuvos Birutės apgailestauja, jog jų vardui nėra skiriamas deramas dėmesys. Vasario 5-ąją minima Birutės vardo diena siejama su kunigaikščio Vytauto motinos Birutės vardu, tačiau vasario 5-oji daugiau atsimenama dėl šventosios Agotos...

    3
  • Uostamiesčiui – išskirtinis ambasadoriaus dėmesys
    Uostamiesčiui – išskirtinis ambasadoriaus dėmesys

    Naujai paskirtas Kazachstano Respublikos ambasadorius Viktoras Temyrbayevas pirmąjį savo vizitą nusprendė surengti Klaipėdoje. Susitikimo metu aptartos galimybės užmegzti glaudesnius bendradarbiavimo saitus tiek tarp valstybių, tiek ir tarp uostų. ...

    6
  • Uosto bendrovės dirba švariau
    Uosto bendrovės dirba švariau

    Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos KLASCO teritorijoje praėjusią vasarą pastatyta  mobili oro taršos matavimo stotis  rodo žemą kietųjų dalelių lygį. Įmonei pertvarkius gamybos valdymą,  dėmesys sutelktas į poveikio aplin...

  • Uostamiestyje padidėjo oro tarša
    Uostamiestyje padidėjo oro tarša

    Uostamiesčio gyventojai raginami pasisaugoti, kadangi ore pastebėtas kietųjų dalelių koncentracijos padidėjimas. Klaipėdos visuomenės sveikatos specialistai prašo gyventojų laikytis specialistų rekomendacijų ir vengti ilgų pasivaikš...

    9
  • Kurs salas mažosioms žuvėdroms
    Kurs salas mažosioms žuvėdroms

    Nemune ir Kalvių karjere, Klaipėdos rajone, per trejus metus atsiras 13 dirbtinių salų, skirtų išsaugoti į Lietuvos raudonąją knygą įrašytas mažąsias žuvėdras, rašo dienraštis „Lietuvos žinios“. ...

    6
  • Paskelbtas kandidatas į KU rektoriaus postą
    Paskelbtas kandidatas į KU rektoriaus postą

    „Klaipėdos universiteto (KU) rektoriaus rinkimų komisija, sausio 22 dieną uždarame posėdyje atplėšė voką, kuriame buvo pateikti vienintelio kandidato į KU rektoriaus postą dokumentai. ...

    2
Daugiau straipsnių