Tariamasi su „Cheniere“ dėl suskystintų dujų tiekimo į Klaipėdą

JAV energetikos bendrovė „Cheniere“ ir bendrovė „Klaipėdos nafta“ pradėjo darbinius susitikimus dėl suskystintų dujų tiekimo į busimąjį Klaipėdos terminalą. Apie tai energetikos ministrą Arvydą Sekmoką ketvirtadienį informavo Lietuvoje viešintis „Cheniere“ tarptautinio tiekimo ir rinkodaros padalinio prezidentas Jeanas Abiteboulas, pranešė Energetikos ministerija.

Jis ketvirtadienį Klaipėdoje susitiko su bendrovės „Klaipėdos nafta“ vadovais ir aptarė būsimą bendradarbiavimą suskystintų gamtinių dujų tiekimo klausimais.

Gegužės 11 dieną Vašingtone „Klaipėdos nafta“ su JAV energetikos kompanija „Cheniere“ pasirašė ketinimų protokolą dėl galimybės ateityje tiekti suskystintas gamtines dujas Lietuvai. “Cheniere” ir “Klaipėdos nafta” sutarė derėtis dėl suskystintų dujų tiekimo būdų ir struktūros bei pasiekus abipusiai naudingus susitarimus, pradėti derybas dėl ilgalaikės sutarties.

"Klaipėdos naftos" generalinis direktorius Rokas Masiulis yra sakęs, kad "Cheniere" ateityje galėtų būti gamtinių dujų tiekėja būsimam Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų terminalui.

JAV turi didžiulį potencialą dėl sparčiai vystomų skalūninių dujų projektų, o „Cheniere“ planuoja skystinti ir eksportuoti skalūnines dujas. Klaipėda – viena pirmųjų eksporto krypčių, teigia Energetikos ministerija. Pasak pranešimo, gegužės 20 dieną JAV Energetikos departamentas išdavė leidimą „Cheniere“ eksportuoti suskystintas dujas iš JAV ir tiekti jas „Cheniere“ partneriams ir klientams visame pasaulyje. Tokia eksporto licencija išduota JAV pirmą kartą per pastaruosius 40 metų.

Skalūninės dujos JAV yra tris kartus pigesnės nei gamtinės, kurias Lietuva gauna iš monopolininko „Gazprom“.

"Klaipėdos nafta" neužšąlančiame Klaipėdos uoste, kuris yra pagrindinis Lietuvos transporto mazgas, jungiantis jūrinius, geležinkelio ir autotransporto maršrutus bei krovinių srautus tarp Rytų ir Vakarų Europos, valdo vieną moderniausių naftos ir naftos produktų terminalų Europoje.

Šiuo metu "Klaipėdos nafta" vysto pirmojo SGD importo terminalo Rytų Baltijos jūros pakrantėje projektą, kurio pradinis pajėgumas sieks 1,5-2,2 mln. tonų per metus. Lietuva siekia, kad terminalas būtų pradėtas statyti šiemet, o galutinai veikti jis turėtų pradėti 2014 metais.

"Chenerie" per savo antrinę įmonę "Chenerie Energy Partners" valdanti "Sabine Pass" SGD terminalą Meksikos įlankos pakrantėje, iniciavo gamtinių dujų skystinimo projektą, kuris leis terminalą transformuoti į dvigubos paskirties objektą, turintį galimybes skystinti JAV išgaunamas natūralias dujas bei jas eksportuoti į užsienio rinkas. Šiuo metu terminalas skirtas SGD importui iš trečiųjų šalių bei jų sudujinimui ir tiekimui į JAV rinką - projektas apima iki keturių įrenginių, kiekvienas iš kurių leistų tiekti į pasaulinę rinką iki 4 mln. tonų dujų per metus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

stebetojas

stebetojas portretas
Šiuo metu "Klaipėdos nafta" vysto pirmojo SGD importo terminalo Rytų Baltijos jūros pakrantėje projektą, kurio pradinis pajėgumas sieks 1,5-2,2 mln. tonų per metus. :per metus Lietuva vidutiniškai sunaudoja apie 3 mlrd. kubinių metrų dujų KLAIDA TEKSTE ? O JEI NE ,TADA NAFIK TAS TERMINALAS ,KURIS TIK 1% KIEKIO DUOS

to stebetojas

to stebetojas portretas
taip, Jūs teisus - klaida tekste. Turėjo būti parašyta 2,2 mlrd.tonų per metus. Ačiū už Jūsų atidumą
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių