- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dėl transporto nuolat didėjant Klaipėdos taršai, Uosto direkcija turi auksinį argumentą – nukreipti didelę dalį transporto srautų į pietinę dalį miesto.
Dėl transporto nuolat didėjant Klaipėdos taršai, Uosto direkcija turi auksinį argumentą – nukreipti didelę dalį transporto srautų į pietinę dalį miesto.
Konfliktas gilės
Kasmet per Klaipėdos centrą, nes tokiu jau laikomas ne senamiestis, o dalis ties „Akropoliu“ ir arena, juda per 650 tūkst. automobilių į Kuršių neriją. Ypač smarkiai tas srautas padidėja vasarą. Iš tų 650 tūkst. per tris vasaros mėnesius per Klaipėdos centrą pervažiuoja 520 tūkst. automobilių keldamiesi per II Smiltynės perkėlą į Kuršių neriją arba iš jos.
Neatsitiktinai viena didžiausių taršų Klaipėdoje yra toje centrinėje miesto dalyje. „Ne šiaip sau, o turėdami labai rimtus argumentus pradėjome ieškoti alternatyvų, kaip sumažinti mieste automobilių srautą“, – susitikime su Seimo nare Agne Bilotaite aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.
Uostas, siekdamas iškelti transporto srautą iš II Smiltynės perkėlos, turi ir savo vidinių argumentų.
„Laivai didėja, jų Klaipėdos uoste daugės. Plaukiantys uoste jūrų laivai turi pirmenybę prieš keltus. Todėl jų eismas strigs. Toje vietoje, kur yra II Smiltynės perkėla, įrengtas jūrinių laivų apsisukimo ratas. Tai taip pat lėtins Smiltynės perkėlos keltų darbą. Minijos gatvėje kaupsis į keltą norinčių pakliūti automobilių srautas. Stiprės konfliktas tarp uosto ir miesto“, – dėliojo A.Vaitkus.
Nuodijami klaipėdiečiai
A.Bilotaitė pripažino turinti išankstinę nuostatą dėl tilto į Kuršių neriją statybos. Tiltas sujauktų UNESCO saugomą Kuršių nerijos teritoriją. „Gąsdinimai dėl tilto žalos UNESCO paveldui Kuršių nerijoje yra niekiniai. Tokiomis kalbomis tarsi kovojama prieš Lietuvos valstybę iš vidaus“, – trinktelėjo A.Vaitkus, primindamas, kad svarbiausias argumentas turėtų būti žmonės, jų sveikata.
Jis pateikė daugybę pavyzdžių, kai tiltai ne sujaukė gražias saugomas teritorijas, o jas netgi papildė. Toli pavyzdžių ieškoti nereikia. Švedijos Alando sala Baltijos jūroje yra ne mažiau saugoma teritorija nei Kuršių nerija. Į ją nutiestas tiltas ir tai tik pagyvina salos ekonomiką.
Kodėl transporto srautais, kurie per miesto centrą juda į Kuršių neriją, yra nuodijami apie 160 tūkst. Klaipėdos gyventojų, kai yra visos galimybės didžiulio automobilių srauto miesto centre išvengti?
A.Bilotaitė, teigdama, kad klaipėdiečiai turi teisę gyventi sveikame mieste, argumentavo, kad važiuoti aplinkkeliu ir tiltu į Kuršių neriją patogiau būtų ne klaipėdiečiams, o atvykstantiesiems.
Po neriją – dviračiais
Dar vienas tilto statybos priešininkų argumentas yra tai, kad pastačius tiltą padidės automobilių transporto srautas į Kuršių neriją.
A.Vaitkus mano priešingai. Mokamas tiltas leistų sureguliuoti srautus ne blogiau nei dabartinė Smiltynės perkėla.
„Pietinėje dalyje yra laisvų teritorijų. Tilto prieigoje galėtų būti statomos automobilių laikymo aikštelės. Važiuojantieji į Kuršių neriją jose galėtų palikti savo automobilius ir į Nidą vykti visuomeniniu transportu“, – argumentavo A.Vaitkus. Tai taip pat galėtų paskatinti ir naudojimąsi Kuršių nerijoje dviračiais. Atvykę poilsiautojai galėtų palikti prie tilto automobilius ir po Kuršių neriją važinėti išsinuomotais dviračiais. Būtų ir pramoga, ir nauda Kuršių nerijai.
A.Bilotaitė, kuri teigė, kad Klaipėda ir uostas Lietuvai svarbūs ir kaip nėra lengva tuo įtikinti žmones Vilniuje, pripažino, kad uosto argumentai dėl tilto statybos esantys svarūs. Ji teigė, kad prieš diskusiją buvusi labiau nusiteikusi prieš tilto statybą. Iškeltas klausimas: kur dėti Smiltynės perkėlos darbuotojus?
„Aš ne kartą sakiau šios perkėlos direktoriui, kad jo vietoje būčiau pats pirmasis, kuris pasisakyčiau už tilto statybą su sąlyga, kad jo operatore būtų Smiltynės perkėla, – pastebėjo A.Vaitkus.
Renkant važiavimo tiltu mokesčius būtų galima išgyventi ne blogiau nei keliant transportą keltais. Juo labiau kad dabar Smiltynės perkėlos pelningumas yra abejotinas. Jokio pelningumo nebūtų, jei bendrovė už nemokamą neringiškių kėlimą negautų dotacijų iš Lietuvos kelių direkcijos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Po rietenų dėl automobiliais užgrūstų kiemų – atsakas: lopšelis-darželis aikštelės neatvers1
Baltijos prospekte daugiabučių gyventojai piktinasi, esą šalia esantis lopšelis-darželis turi didelę stovėjimo aikštelę, tačiau draudžia joje vaikų tėvams statyti mašinas. Automobiliai paliekami daugiabučių kiemuose, o ...
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų15
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo8
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?37
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant2
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?12
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas20
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...