Tobulins Tiltų gatvės dviračių takus

Uostamiesčio savivaldybė bandys pagerinti eismo sąlygas dviratininkams Tiltų gatvėje. Jiems skirtame take bus išlygintas grindinys, tarpai tarp akmenų užpildyti specialia medžiaga, kad būtų patogiau važiuoti, pavojingose vietose įrengti borteliai.

Skaldelė nepasiteisino

Dviračių takai Tiltų gatvės važiuojamojoje kelio dalyje buvo pažymėti užpernai.

Miesto valdžia siekė, kad dviratininkai neberiedėtų šaligatviais, nes dėl to kildavo daug konfliktų su pėsčiaisiais. Neišvengta ir susidūrimų.

Ne visus dviratininkus tokie pokyčiai nudžiugino. Dviračių transporto priemonių savininkai tvirtino, kad skrieti pažymėtu taku važiuojamojoje Tiltų gatvės dalyje nėra saugu, taip pat nurodė, kad juos gali kliudyti kitos transporto priemonės. Pabrėžta, kad nepatogus ir Tiltų gatvės grindinys.

Uostamiesčio savivaldybės sprendimu tarpai tarp akmenų buvo užpildyti skaldele. Tačiau kai kuriose vietose ją netrukus išplovė lietus, tad dviratininkams važiuoti vėl buvo nepatogu.

Klaipėdos savivaldybė bandys dar labiau pagerinti eismo sąlygas dviratininkams Tiltų gatvėje.

Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda pasakojo, kad tose vietose, kur pažymėtas dviračių takas, bus pakeltas ir išlygintas grindinys.

Taip pat specialia medžiaga – bitumine mastika – bus užpildyti tarpai tarp akmenų, kad važiuoti būtų galima lygesniu grindiniu. Iš naujo bus nupieštos ir linijos, žyminčios dviračių takus.

„Anksčiau tarpus bandėme pildyti skaldele, tačiau tai nelabai pasiteisino. Kai kuriose vietose ją greitai išplovė lietus“, – pasakojo direktorius.

Užtikrins didesnį saugumą

Bus gerinamas ir dviratininkų saugumas. Siauriausiose Tiltų gatvės vietose, kurios laikomos pavojingiausiomis, dviračių takai nuo važiuojamosios kelio dalies bus atskirti borteliais.

„Yra keli tokie taškai. Pats pavojingiausias – ties Tiltų ir Turgaus gatvių sankryža. Norime, kad dviratininkai važiuodami šia atkarpa jaustųsi saugūs“, – komentavo vadovas.

Pasak L.Dūdos, borteliai kitoms transporto priemonėms netrukdys. Jie paprasčiausiai neleis autobusams ir automobiliams užvažiuoti ant dviračių tako.

„Buvo siūlymų dviračių takus nuo važiuojamosios dalies atskirti gėlinėmis. Tačiau jos tikrai kliudytų kitoms transporto priemonėms. Niekas nepravažiuotų. Borteliai bus montuojami ant pačios dviračių taką žyminčios linijos“, – pasakojo direktorius.

Kiek kainuos šie darbai, kol kas neatskleidžiama, nes nėra pasibaigusios viešojo konkurso procedūros. Savivaldybė sutartį su rangovu, kuris tarpus tarp Tiltų gatvės akmenų užpildys specialia medžiaga, planuoja pasirašyti pirmadienį, gegužės 16-ąją.

Jei viskas vyks sėkmingai, darbus numatoma užbaigti iki birželio 1-osios.

„Anksčiau patobulinti dviračių takų Tiltų gatvėje negalėjome, nes neleido orai. Įgyvendinus visas priemones, dviratininkams šia atkarpa važiuoti bus gerokai patogiau ir saugiau. Žinoma, grindinys nebus idealiai lygus, bet geresnis nei dabar“, – pasakojo vadovas.

Situaciją įvertins specialistai

L.Dūdos nuomone, dviračių takų įrengimas važiuojamojoje Tiltų gatvės dalyje pasiteisino.

„Keletą kartų stebėjau situaciją. Dauguma dviratininkų sėkmingai rieda ne šaligatviu, o dviračių taku. Žinoma, visada yra ir tokių, kurie apsimeta, jog nežino tvarkos. Važiuoja šaligatviu. Tačiau tai jau priklauso nuo paties žmogaus“, – tvirtino direktorius.

Praėjusiais metais dviratininkai nuo šaligatvių buvo „nukelti“ ir Manto gatvės ruože nuo Biržos tilto iki Lietuvininkų aikštės. Šioje gatvės dalyje buvo pažymėta viešajam transportui skirta juosta.

Kartu su autobusais, maršrutiniais taksi turi važiuoti ir dviratininkai. Dėl tokio sprendimo taip pat buvo kilę įvairių diskusijų.

L.Dūda nesiryžo vertinti, ar šis sprendimas pasiteisino. Pasak vadovo, geriausiai į šį klausimą atsakys atliekama galimybių studija. Specialistai išanalizuos eismo situaciją minėtoje Manto gatvės dalyje ir pateiks išvadas. Galimybių studija turėtų būti pristatyta birželio pradžioje.

„Tada galėsime pasakyti, kaip elgsimės toliau. Kiekvienas žmogus šiuo klausimu turi savo nuomonę, tad norėjome, kad pasisakytų specialistai“, – aiškino direktorius.

Vadovas atkreipė dėmesį, kad kiekvienos transporto priemonės vairuotojas nori turėti savo juostą, kuria galėtų važiuoti.

„Dviratininkai nori tako sau, pėstieji – sau, autobusai ir automobiliai – kelio sau. Tačiau įrengti tiek juostų, ypač miesto centre, nėra galimybių. Tad stengiamės padaryti viską, kad visiems būtų patogu“, – pabrėžė vadovas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

AS

AS portretas
Paprastas sprendimas - šaligatvį, ties kuriuo turi eiti dviračių takas, nuleisti iki gatvės lygio, o dviratininkų taką nutiesti tiek gatvės tiek šaligatvio sąskaita. Be to dviračių takas turi būti asfaltuotas arba bent betoninių trinkleių, o ne slidžių akmenų, kuriais lietui lijant pavojinga važiuoti. Tas pats liečia ir Manto gatvės atkarpą.

Išvada

Išvada portretas
Jeigu tiltų gatvę nori paversti PĖSČIŲJŲ alėja nukreipiant transportą būsimu bastionų tiltu, tai tegu dviratininkai pratinas važiuot per tarką (arba važiuot aplinkui, o atsiradus tiltui - per jį), nes juk kai nuims transportą, galvojat, kad žmonės - moterys su kulnais, mamos su vežimais ir kt. eis/riedės grindiniu? Taigi eis kaip ėję dauguma šaligatviu, o dviratininkams ir paliks tuos tarkuotus kampus.

Andriui

Andriui portretas
Ar gyvybiškai būtina jums, dviratininkams važiuoti tuos kelis šimtus metrų nuo Danės g-Herkaus g.sankryžos iki senojo turgaus žiedo?Sukite į Sukilėlių ir minkite į sveikatą.Ne, būtinai reikia spraustis čia, kur net pėstiesiems ankštoka.Gal jums dar senamiestį perdaryti į pritaikytą tik dviračiams?Girdėjau vieną savivaldybės kluiką sakančią, kad Smiltynėje kas kažkiek metrų prie einančių į Juodkrantę takų reikia pastatyti dviratininkams tualetus ir stogines kad galėtų reguliarai sustoti, atsikvėpti...TOKIAME DRAUSTINYJE!Čia jau nesveika
VISI KOMENTARAI 15

Galerijos

Daugiau straipsnių