Unikaliam laivui – liaupsės

Klaipėdos universiteto (KU) mokslinių tyrimų laivas pirmą kartą oficialiai pasiekė vandenį. Lapkričio mėnesį objektas bus pakrikštytas, jam suteikiant „Minties“ vardą. Laivo statybos darbų pabaiga planuojama šių metų gruodį, o 2015-ųjų pradžioje – ir pirmosios ekspedicijos.

Klaipėdos universiteto (KU) mokslinių tyrimų laivas pirmą kartą oficialiai pasiekė vandenį. Lapkričio mėnesį objektas bus pakrikštytas, jam suteikiant „Minties“ vardą. Laivo statybos darbų pabaiga planuojama šių metų gruodį, o 2015-ųjų pradžioje – ir pirmosios ekspedicijos.

Pirmadienį laivo nuleidimo ceremonijoje dalyvavo gausus būrys uostamiesčio politikos ir akademinės bendruomenės atstovų.

KU Baltijos pajūrio aplinkos tyrimų ir planavimo instituto direktoriaus pavaduotojas Saulius Gulbinskas teigė, kad katamarano tipo mokslinis laivas KU suteiks antrąjį kvėpavimą.

33,5 mln. litų kainavęs laivas, kurį statė Vakarų Baltijos laivų statyklos specialistai, bus naudojamas ir moksliniams tikslams, ir įvairios jūrinio sektoriaus veiklos poreikiams tenkinti: vykdyti jūrinės aplinkos stebėseną, žuvų išteklių tyrimus, reaguoti į taršos incidentus, vykdyti palaidoto cheminio ginklo rajonų taršos monitoringą.

S.Gulbinskui antrino ir Klaipėdoje viešėjęs švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis: „Šio laivo nuleidimas į vandenį turėtų patvirtinti uostamiesčio Alma Mater posūkį į tikro, jūrinio universiteto pusę“.

Dėl KU mokslinių tyrimų laivo buvo diskutuota ir su aukščiausiais šalies vadovais. Atsižvelgiant į tai, kad universitetai yra autonomiški, laisvi ir nepriklausomi finansiškai, su Vyriausybe reikėjo aptarti, kiek laivą paremti turėtų valstybė.

S.Gulbinsko nuomone, laivas gali būti naudingas ir visiškai išlaikomas iš projektų ir savo mokslinės veiklos. Tiesa, laivo pelningumas visiškai priklausys nuo universiteto bei laivą prižiūrinčios ir jame dirbančios komandos.

Vakarų laivų gamyklos vadovas Arnoldas Šileika džiaugėsi laivo unikalumu: „Mokslinis laivas turi galingą jėgainę, jis aprūpintas naujausiais bei moderniausiais varytuvais, valdymo sistema“.

Laivas, anot A.Šileikos, yra visiškai pritaikytas mokslininkams ir jų poreikiams: gali plaukioti 2 tūkst. mylių nuo kranto, esant daugiausia 20 m/s vėjo greičiui ir 2,5 m bangų aukščiui.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Jūreivis

Jūreivis portretas
Pažiūrėjus i sulanksyta bortą atrodo kaip seniena

Jūreivis

Jūreivis portretas
Pažiūrėjus i sulanksyta bortą atrodo kaip seniena
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių