Uostamiesčio gatvėse – išmaniosios technologijos

Jau kitąmet Klaipėdoje gali būti įdiegtos modernios sistemos, padėsiančios efektyviau valdyti eismą. Numatoma, kad pirmiausia naujovės galėtų atsirasti Minijos gatvėje.

Klaipėda dalyvauja projekte PORTIS, kurio metu siekiama diegti išmanią miesto transporto eismo arba jos valdymo sistemą, naudojant esamą bei montuojant naują įrangą.

Tobulinant sistemą, būtų žvelgiama į visas transporto rūšis, tačiau prioritetas būtų teikiamas viešajam transportui, pėstiesiems bei dviratininkams.

Šią savaitę tokių sistemų diegimu miestuose besirūpinanti bendrovė „Swarco“ pristatė jau nuveiktus darbus ir nurodė, kaip miestuose galima tobulinti eismą.

„Įspūdinga tai, kas yra, ir tai visai realu pasiekti, o išlaidos nėra didelės“, – apibendrino Klaipėdos mero pavaduotojas Artūras Šulcas.

Vicemeras pripažino, kad šiuo metu vis dar vyrauja įsitikinimas, jog mieste visas eismo problemas išspręstų vadinamoji žalioji banga, kai visi šviesoforai veikia sinchroniškai.

„Dabar yra šiuolaikinių priemonių, kurios leidžia „nearti“ gatvių ir netempti kabelių, o tiesiog nekontaktiniu būdu reguliuoti eismo valdymo infrastruktūrą iš vienos vietos, vienu metu tiesiogiai matant, kas ir kurioje sankryžoje vyksta. Galima reguliuoti eismą taip, kad pirmenybė būtų teikiama tam, kam manai tai būtų tikslinga“, – aiškino vicemeras.

Minėtos bendrovės atstovai pristatė ir plačiai Skandinavijos miestuose naudojamas programas, leidžiančias viešojo transporto priemonėms ar specialiajam transportui iš anksto „susikalbėti“ su šviesoforais.

Pavyzdžiui, jeigu šviesoforo link artėjantis autobusas duotų specialų signalą, šviesoforas galėtų persijungti autobusui palankiu režimu. Tokie sprendimai padeda efektyvinti viešojo transporto eismą, išvengti nukrypimų nuo grafikų.

Tokia sistema nedelsdama galėtų reaguoti ir į besiformuojančias spūstis prie sankryžų.

A.Šulco teigimu, pirmasis toks projektas galėtų būti įgyvendintas Minijos gatvėje. Nors šioje arterijoje viešojo transporto judėjimas nėra itin intensyvus, tačiau nemažai žmonių bei sunkiojo transporto vyksta į čia įsikūrusį terminalą, tam tikros kamšatys formuojasi ir ties perkėla.

Tikėtina, kad permainos vieną judriausių miesto arterijų gali paliesti jau kitąmet.

Tiesa, ar išmaniąsias technologijas Minijos gatvėje diegs miesto valdžios atstovams prisistačiusi bendrovė „Swarco“, ar kuri kita, paaiškės konkurso būdu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Andr

Andr portretas
Olandijoj visas eismas miestuose toks.. jei ne daug masinu ar ju nera prie sankryzos tai pirmenybe uzsidegti sviesaforui esanciam prie sankryzos. O ne kaip dabar, lauki nezinia ko...

hmmmmm

hmmmmm portretas
kad nebus tu nauju technologiju.. nera prames.. idiegus jas reks naikinti A juostas mieste. http://www.ve.lt/naujienos/klaipeda1/klaipeda/ismanioji-sistema-ispudzio-nepadare-1578542/

r

r portretas
Klaipedos ismaniosios technologijos yra mentai kas ryta stovinys Baltijos -Silutes pl. ziede ir vietoj vieno kamscio darandys maziausiai 3 kamscius. Kai ju nera , eismas normalizuojasi , tik begalviai atsistoja , stovim Silutes pl iki pat Statybininku prospekto kamstyje.
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių