Uostamiestyje regimas konteinerių paskirstymo centras

Vyriausybė pirmadienį svarstė galimybę Klaipėdos uoste įkurti konteinerių paskirstymo centrą. Pasak uosto direkcijos vadovo, tai padidintų krovą ir pajamas.

Konteinerių paskirstymo centrą, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo teigimu, Lietuvoje turėtų kurti „Meditarranean Shipping Company“ (MSC), antra pagal dydį pasaulyje konteinerių pervežėja, skelbia lrt.lt.

Sukūrus centrą, į Lietuvą būtų atplukdomi dideli - 6-6,5 tūkst. tonų - konteineriai.

„Mažesniais laivais jie būtų pervežami į kitus rytinės Baltijos pakrantės uostus arba sausumos keliais į Rytus“, - po Vyriausybės pasitarimo žurnalistams tvirtino E.Gentvilas.

Kol kas konteinerių paskirstymo centras Klaipėdos uoste negalėtų iškilti, nes į uostą gali įplaukti tik tie konteinervežiai, kuriuose telpa 3,5 tūkst. tonų.

„Riekia dvigubai didesnio kiekio, kurį būtų protinga ir logiška paskirstyti po kitus uostus. Tam, kad galėtų įplaukti kiti konteinervežeriai, reikia nemažai investicijų į krantines, uosto farvaterių išgilinimo [...] Pagilinus farvaterį vienu metru, galėtų įplaukti didesni konteineriai“, - kalbėjo E.Gentvilas.

Pasak jo, per Europos Sąjungos (ES) struktūrinius ar sanglaudos fondus su Vyriausybės pagalba tikimasi tam rasti lėšų.

Pagal atliktus paskaičiavimus, farvaterių gilinimo projektui riekėtų 84 mln. litų. Klaipėdos uosto direkcijos vadovas viliasi, kad 60 mln. litų pavyktų gauti iš ES fondų. Dar 70 mln. reikėtų krantinių rekonstrukcijos projektui.

Pasak E.Gentvilo, gavęs ES paramą, Klaipėdos uostas „išspaustų“ reikiamas likusias lėšas iš savo resursų.

Projekto įgyvendinimas galėtų būti pradėtas 2011 m. kovą. E.Gentvilo teigimu, įgyvendinus projektą, padidėtų uosto krova, iš karto būtų galima pritraukti naujų rinkliavų.

Planuojama, kad vienos perkrautos tonos uostas uždirbtų 4 litus, o nuo vieno standartinio konteinerio - 38,5 lito.

„Investicijos neabejotinai atsipirktų per septynis metus“, - teigė uosto vadovas.

Vyriausybė pritarė projektui, bet žada jį tobulinti kitą savaitę. Taip pat reikalaujama įsipareigojimų iš bendrovės savininkų. Kol kas E.Gentvilas sieks užtikrinti, kad italų kapitalo bendrovė MSC   įsipareigotų už gautas lėšas centrą pastatyti būtent Klaipėdoje.

„Kad nebūtų taip, kad Lietuvos valstybė, uosto direkcija randa pinigus, juos investuoja, o jie sako, kad centrą kurs kitur. Šansų beveik nėra, bet turi būti abipusiai įsipareigojimai. Mes investuosime ir jie turi įsipareigoti investuoti į kranus, į konteinerių parkavimo aikšteles“, - teigė E.Gentvilas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių