Uostas investuos į jūrų turizmą

Klaipėda yra išskirtinis ir unikalus miestas Lietuvoje, kuris traukia jūrų turistus, bet atsiranda problemų, kur švartuoti didelius kruizinius lainerius.

Plūsta jūrų turistai

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje svarstoma statyti dar vieną kruizinio terminalo krantinę. Ji būtų skirta priimti dideliems kruiziniams laivams. Dešinėje Danės upės pusėje būtų suformuota iki 330 metrų ilgio nauja kruizinių laivų krantinė.

Šiuo metu Klaipėdoje yra 2003 metais pastatytas kruizinių laivų terminalas. Jo bendras ilgis, kur galima švartuoti kruizinius laivus, yra 350 metrų. Ši krantinė gali priimti vieną didelį kruizinį laivą iki 330 metrų ilgio ir 45 metrų pločio su 8,6 metrų grimzle arba du mažesnius iki 150 metrų ilgio.

„Kruizinė laivyba yra dinamiškai auganti verslo šaka. Kaip ir visose srityse čia laivai sparčiai didėja. Šiemet per pirmus mėnesius Klaipėdos mieste jau priėmėme 11 kruizinių laivų, 6 laivais daugiau nei pernai. Keleivių buvo virš 14 tūkstančių - net 20 proc. daugiau nei pernai“, - tikino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.

Bendrai Baltijos jūros regione kruizinis turizmas kasmet auga netgi sparčiau nei kur nors Karibų jūroje. Jūrų turistus į Baltijos jūrą traukia ne tik ne tik labai skirtingos prie jos esančios šalys, miestai, bet ir tai, kad neramiame, terorizmo pripildytame pasaulyje Baltijos jūros regionas išlieka ramus ir saugus.

Dovana miestui

„Poreikis statyti naują kruizinių laivų krantinę didėja. Šiandien Klaipėdos uoste galime pastatyti tik vieną didelį kruizinį laivą. Buvome susitarę, kad kruizinius laivus bus galima priimti ir centriniame Klaipėdos terminale. Bet į jį persikelia visos jūrų keltų linijos. Kai vasarą į Klaipėdos uostą atplaukia daugiau kruizinių laivų ir dar lankosi kariniai NATO laivai, uosto kapitonui kyla galvos skausmas, kur švartuoti visus laivus“, -  pastebėjo A.Vaitkus.

Uosto direkcija jau kurį laiką puoselėja pačios siūlytą viziją įrengti naują kruizinių laivų švartavimo krantinę buvusios „Laivitės“ dalyje, vietoje seno pirso.

„Seną pirsą vis tiek reikia pertvarkyti, nes jis yra avarinės būklės. Įrengus prie jo kruizinio laivų terminalo krantinę atsivertų visai kitos buvusios „Laivitės“, o vėliau „Memelio miesto“ vystymo perspektyvos“, - svarstė A.Vaitkus.

Šia idėja jis uždegė ir buvusio „Memelio miesto“ valdytojus - SEB grupės įsteigtą nekilnojamąjį turtą valdančios „Litectus“ kompaniją. Jos užsakymu buvusios „Laivitės“ teritorijos architektūrinę - urbanistinę koncepciją rengia bendrovė „Arches“, o teritorijų planavimo ir poveikio aplinkai vertinimo dokumentus - bendrovė „Sweco Lietuva“.

Iš šios teritorijos yra tiesioginis išėjimas į Klaipėdos miesto centrą, išvažiavimas į Liepų gatvę, o iš jos į Palangos plentą, Jakų žiedą.

Jei pakankamai sklandžiai vyks Klaipėdos uosto bendrojo plano rengimas ir statybos dokumentų derinimas, Uosto direkcija puoselėja planus, kad nauja krantinė gali būti pradėta statyti apie 2019 metus. Tai būtų uosto dovana miestui, nes iš kruizinės laivybos daugiausiai naudos gauna turizmo agentūros, suvenyrų ir kitų turistams reikalingų daiktų pardavėjai.

Pritrauktų investicijas

Šiuo metu jau parengti buvusios „Laivitės“ arba „Memelio miesto“ dalies pertvarkymo kompiuteriniai projektiniai vaizdai. Tai dar nėra pats projektas - tik vizija, kaip buvusi pramoninė dalis galėtų virsti patrauklia vieta.

Įsikurti šioje dalyje, šalia būsimojo naujo kruizinių laivų terminalo, norėtų ir pati Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

„Tris kartus skaičiavome, kas mums labiau apsimokėtų - rekonstruoti dabartinį seną administracinį pastatą, ar statyti naują. Atsakymas vienareikšmis: investuoti į seną pastatą neracionalu - statyti naują pastatą būtų 30 proc. pigiau. Sklypas mums nekainuotų, nes čia būtų ir mūsų valdoma valstybinės žemės dalis“, - dėstė A.Vaitkus.

Vadinamame „Laivitės“ kauše, šalia kurio ir atsirastų Uosto direkcijos pastatas, įsikurtų ir uosto pagalbiniai laivai. Įrengus pontonines prieplaukas kauše švartuotųsi ir pramoginiai laivai. Dabar jų ten negalima laikyti. Laivus prie krantinių šokdina traukūnas - povandeninės srovės. Įrengus gerokai prailgintą naują krizinių laivų pirsą, to reiškinio nebeliktų.

„Statydami naują kruizinį terminalą, išspręstume 3-4 didžiules problemas. Suformuotume uoste vis labiau reikalingą naują kruizinę krantinę. Išvengtume traukūno kauše, pridengtume nuo traukūno Senąją Smiltynės perkėlos pirsą, kur kartais sudėtinga švartuoti keltus“, - svarstė A.Vaitkus.

Svarbiausiai jau apie dešimtmetį beveik nevystoma senoji „Laivitės“ teritorija taptų patrauklia. Tikėtina, kad kuriantis Uosto direkcija, į tą teritoriją ateitų ir kiti investuotojai, pagrinde jūrinės kompanijos. Buvo siūlymų buvusioje „Laivitės“ teritorijoje kurtis ir Klaipėdos miesto savivaldybei, kuri taip pat turi ketinimų įkurti visas tarnybas viename pastate.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Laisve

Laisve portretas
Saunuoliai, pradedame buti samoningi. Gera darosi gyventi Klaipedoje. Tuk keleninkus dutvarkyti ir siuksliu vezejus. Moketi uz registrotu zmoniu skaiciu o ne m2.

PUIKU!

PUIKU! portretas
Asmsterdamas, Roterdamas, Hamburgas ir kiti solidūs uostai investuoja lėšas į miesto reikmes tenkinančius projektus. Puiku kad prie jų jungiasi Klaipėda. Argumentai sudėlioti rimtai.
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Baigia seniau pradėtus darbus
    Baigia seniau pradėtus darbus

    Šiomis dienomis K.Donelaičio gatvėje plušėjo darbininkai. Čia buvo atliekami prieš kurį laiką pradėti ir nebaigti darbai. ...

  • Ieškos uostamiesčio baseino valdytojo
    Ieškos uostamiesčio baseino valdytojo

    Dar šią vasarą ketinama paskelbti naujojo baseino koncesijos konkursą. Jo sąlygas miesto tarybai tvirtinti ketinama pateikti liepą, o jas patvirtinus jau būtų skelbiamas konkursas. Tikimasi, kad baseino valdytojas bus išrinktas dar iki pas...

  • Jūros tiltai būna ir su užraktais
    Jūros tiltai būna ir su užraktais

    Palangoje turime nuostabų dalyką – visiems atvirą jūros tiltą ir net nepagalvojame, kad prie tos pačios Baltijos jūros tiltai gali būti mokami. ...

    6
  • Tirs laivybą Malkų įlankos prieigose
    Tirs laivybą Malkų įlankos prieigose

    Dėl Klaipėdos uoste nuolat atsirandančių naujų terminalų, gerėjančių laivybos ypatumų, kartas nuo karto koreguojamos ir Uosto laivybos taisyklės. ...

    2
  • Darnus miškas – darnaus turizmo praktika
    Darnus miškas – darnaus turizmo praktika

    Jau praėjo beveik metai kaip Žemaitijos nacionalinio parko direkcija pradėjo įgyvendinti projektą „Darnus kietųjų lapuočių miškų valdymas – darnaus turizmo vystymo praktika“. ...

  • Dėl naktinio triukšmo – pyktis
    Dėl naktinio triukšmo – pyktis

    Žvejybos uosto gyventojai jau kelintą parą kenčia didelį triukšmą, sklindantį iš bendrovės "Klaipėdos Smeltė" teritorijos. Įmonės generalinis direktorius patvirtino, jog taip triukšmingai į laivą kraunamas metalo la...

  • Sportininkų vaistinė: tarybą pasieks pakoreguoti pasiūlymai
    Sportininkų vaistinė: tarybą pasieks pakoreguoti pasiūlymai

    Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kurioje tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus. ...

  • Tauralaukyje pluša kelininkai
    Tauralaukyje pluša kelininkai

    Tauralaukyje įsibėgėja gatvių rekonstrukcijos darbai. Remontas prasidėjo Akmenų gatvėje. Klojami lietaus nuotekų tinklai, pradėta įrenginėti pagrindus. ...

    10
  • Dujos iš SGD terminalo bus saugomos Latvijos saugykloje
    Dujos iš SGD terminalo bus saugomos Latvijos saugykloje

    Pasirašius SGD tiekimo sutartį su JAV kompanija, šią vasarą pirmą kartą KN valdomas suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalas Klaipėdoje, tikėtina, priims SGD iš JAV, o SGD terminalo naudotojas UAB „Lietuvos dujų tieki...

    5
  • Teks žvejoti išvirtusį medį
    Teks žvejoti išvirtusį medį

    Želdinių prižiūrėtojams teks žvejoti medį, kuris nuvirto į vieną Draugystės parko tvenkinių. Miestiečiai spėja, kad toks pat likimas laukia ir kito, augančio šalia ir vos besilaikančio. ...

    2
Daugiau straipsnių