- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Uosto direkcija paskelbė konkursą, kuriuo numatyta pritaikyti krantines 17 metrų gyliui. Tai ilgą laiką buvo tik svajonėse.
Bandymai susivokti
"Uosto gilinimas iki 17 metrų prasidės nuo šiaurinės dalies. Tuo klausimu jau yra dirbama – duotos užduotys infrastruktūros tarnyboms. Per 2–3 metus šiaurinėje uosto dalyje turėsime 17 metrų gylius. Stebėsime, kaip į naujus gylius reaguoja kranto linijos. Su naujais gyliais eisime tolyn į uostą", – aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.
Paraleliai aiškinamasi ir tai, kaip rekonstruoti uosto vartus. Vyksta diskusijos su olandais, belgais, vokiečiais. Stengiamasi išgirsti kuo daugiau įvairių nuomonių, kad pačioje Uosto direkcijoje būtų galima susivokti, kokias sąlygas įrašyti į konkursų technines užduotis.
"Nėra taip paprasta pertvarkyti uosto vartus. Tai labai brangu, todėl pertvarkymas turi atverti naujas perspektyvas. Turime galvoti ir apie išorinę salą šalia uosto vartų. Nesudaryti perspektyvų vystyti išorinį uostą reikštų Klaipėdos uosto ateities žlugdymą", – dėstė A.Vaitkus.
Prie pirmųjų krantinių
Šiuo metu Uosto direkcija yra paskelbusi konkursą parengti "Klaipėdos naftos" naudojamų 1 ir 2 krantinių rekonstrukcijos techninius projektus.
Abi krantinės turės būti parengtos priimti iki 275 metrų ilgio ir iki 50 metrų pločio laivus, turinčius maksimalią gramzdą, kuri galima esant gyliui iki 17 metrų.
Esant tokiam gyliui, į tanklaivius galima būtų krauti 130 tūkst., o atskirais atvejais ir daugiau tonų naftos produktų. Dabar į tanklaivius daugiausiai pakrauta per 92 tūkst. tonų naftos produktų.
Planuojama, kad 1 ir 2 krantinių rekonstrukcija galėtų prasidėti 2016 metais. Ją vykdyti nebus lengva. Krantines naudojanti "Klaipėdos nafta" yra pareiškusi pageidavimą, kad vykstant rekonstrukcijai būtų sudarytos sąlygos tuo pat metu krauti ir laivus.
Naftos produktų krovos rinkoje yra didelė konkurencija, todėl negalima nors ir trumpam stabdyti krovos, nes klientai gali išeiti į kitus uostus.
Situaciją būtina keisti
Rengiant "Klaipėdos naftos" naudojamų 1 ir 2 krantinių techninį projektą, be naftos produktų bus numatomos galimybės krauti ir kitus krovinius. Kalbama apie suskystintųjų gamtinių dujų ir stambiagabaričių krovinių krovą.
"Mums kelia nerimą, kad naftos produktų krova Klaipėdos uoste kasmet mažėjo 20-30 proc. Čia "Orlen Lietuva" padėtis daro įtaką. Tačiau situaciją reikia keisti. Rinkoje naftos produktų yra. Tai rodo Rygos uosto pavyzdys, kur naftos produktų krova pastaruosius metus nuolat augo. Tai reiškia, kad dėl naftos produktų Klaipėdos uoste yra daromos klaidos", – pastebėjo A.Vaitkus.
"Klaipėdos nafta" Uosto direkcijai yra pateikusi svarstymus įrengti jos teritorijos ribose vadinamąją "nulinę" krantinę. Kol kas šios krantinės projektavimas nepradėtas.
"Nulinės" krantinės ateitis gali priklausyti ir nuo to, kaip po 1 ir 2 krantinių rekonstrukcijos pasikeis naftos produktų srautai. Įtakos turės ir uosto vartų rekonstrukcija. Esant dabartiniams uosto vartams ir plaukimo į uostą linijai, specialistų nuomone, "nulinė" krantinės statyba netgi gali kelti pavojų saugiai laivybai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą2
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?13
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai13
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas4
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką4
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...
-
Paskelbtas konkursas Paupių pirminės sveikatos priežiūros centro vadovo pareigoms
Klaipėdos rajono savivaldybės administracija dar kartą skelbia konkursą Paupių pirminės sveikatos priežiūros centro vadovo (-ės) pareigoms. ...