Uostas projektuoja svajonių gylius

Uosto direkcija paskelbė konkursą, kuriuo numatyta pritaikyti krantines 17 metrų gyliui. Tai ilgą laiką buvo tik svajonėse.

Bandymai susivokti

"Uosto gilinimas iki 17 metrų prasidės nuo šiaurinės dalies. Tuo klausimu jau yra dirbama – duotos užduotys infrastruktūros tarnyboms. Per 2–3 metus šiaurinėje uosto dalyje turėsime 17 metrų gylius. Stebėsime, kaip į naujus gylius reaguoja kranto linijos. Su naujais gyliais eisime tolyn į uostą", – aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.

Paraleliai aiškinamasi ir tai, kaip rekonstruoti uosto vartus. Vyksta diskusijos su olandais, belgais, vokiečiais. Stengiamasi išgirsti kuo daugiau įvairių nuomonių, kad pačioje Uosto direkcijoje būtų galima susivokti, kokias sąlygas įrašyti į konkursų technines užduotis. 

"Nėra taip paprasta pertvarkyti uosto vartus. Tai labai brangu, todėl pertvarkymas turi atverti naujas perspektyvas. Turime galvoti ir apie išorinę salą šalia uosto vartų. Nesudaryti perspektyvų vystyti išorinį uostą reikštų Klaipėdos uosto ateities žlugdymą", – dėstė A.Vaitkus.

Prie pirmųjų krantinių

Šiuo metu Uosto direkcija yra paskelbusi konkursą parengti "Klaipėdos naftos" naudojamų 1 ir 2 krantinių rekonstrukcijos techninius projektus.

Abi krantinės turės būti parengtos priimti iki 275 metrų ilgio ir iki 50 metrų pločio laivus, turinčius maksimalią gramzdą, kuri galima esant gyliui iki 17 metrų.
Esant tokiam gyliui, į tanklaivius galima būtų krauti 130 tūkst., o atskirais atvejais ir daugiau tonų naftos produktų. Dabar į tanklaivius daugiausiai pakrauta per 92 tūkst. tonų naftos produktų.

Planuojama, kad 1 ir 2 krantinių rekonstrukcija galėtų prasidėti 2016 metais. Ją vykdyti nebus lengva. Krantines naudojanti "Klaipėdos nafta" yra pareiškusi pageidavimą, kad vykstant rekonstrukcijai būtų sudarytos sąlygos tuo pat metu krauti ir laivus.

Naftos produktų krovos rinkoje yra didelė konkurencija, todėl negalima nors ir trumpam stabdyti krovos, nes klientai gali išeiti į kitus uostus.

Situaciją būtina keisti

Rengiant "Klaipėdos naftos" naudojamų 1 ir 2 krantinių techninį projektą, be naftos produktų bus numatomos galimybės krauti ir kitus krovinius. Kalbama apie suskystintųjų gamtinių dujų ir stambiagabaričių krovinių krovą.

"Mums kelia nerimą, kad naftos produktų krova Klaipėdos uoste kasmet mažėjo 20-30 proc. Čia "Orlen Lietuva" padėtis daro įtaką. Tačiau situaciją reikia keisti. Rinkoje naftos produktų yra. Tai rodo Rygos uosto pavyzdys, kur naftos produktų krova pastaruosius metus nuolat augo. Tai reiškia, kad dėl naftos produktų Klaipėdos uoste yra daromos klaidos", – pastebėjo A.Vaitkus.

"Klaipėdos nafta" Uosto direkcijai yra pateikusi svarstymus įrengti jos teritorijos ribose vadinamąją "nulinę" krantinę. Kol kas šios krantinės projektavimas nepradėtas.
"Nulinės" krantinės ateitis gali priklausyti ir nuo to, kaip po 1 ir 2 krantinių rekonstrukcijos pasikeis naftos produktų srautai. Įtakos turės ir uosto vartų rekonstrukcija. Esant dabartiniams uosto vartams ir plaukimo į uostą linijai, specialistų nuomone, "nulinė" krantinės statyba netgi gali kelti pavojų saugiai laivybai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių