Uostas tapo valstybės pasididžiavimu

Vyriausybėje eksponuojama unikali plakatų paroda apie Klaipėdos uostą. Tarsi ant delno padėtas 25 metų jubiliejų švenčiančios Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos veiklos rodikliai ir ateities planai. Iš Vyriausybės paroda keliaus į Seimo rūmus, Susisiekimo ministeriją, šalies bibliotekas, mokslo ir švietimo įstaigas.

Dėkojo už pasitikėjimą

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus akcentavo kad sektoriuje dirba 58 tūkst. žmonių. Jis sukuria 6 proc. šalies bendrojo vidaus produkto.

„Esu dėkingas Vyriausybei ir Seimui, kad pasitikėjo mumis, neatėmė pinigų, leido juos naudoti investicijoms. Uostas valstybei per du metus davė 94 mln. eurų grąžą. Prisiminkime 2012 metus, kai iš uosto buvo paimti 34 mln. eurų, kurie pristabdė investicijas“, - pastebėjo A.Vaitkus.

Jis prisiminė, kad 2013 metų pradžioje pradėjo vadovauti Uosto direkcijai, kai joje buvo ypatinga situacija. Vėlavo Suskystintųjų gamtinių dujų terminalo statyba. Reikėjo skubiai išjudinti akvatorijos gilinimo darbus, iškasti 1,5 mln. kubinių metrų grunto.

„Esu dėkingas Vyriausybės vadovui Algirdui Butkevičiui ir Prezidentei Daliai Grybauskaitei, kurie SGD terminalo statybos kliuvinius ryžtingai šalindavo. Mūsų partneriai užsienyje stebisi, kad per tokį trumpą laiką pasistatėme modernų SGD terminalą“, - akcentavo A.Vaitkus.

Sėkmingą pastarųjų metų Klaipėdos uosto pasiekimą jis minėjo „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių paskirstymo centro statybos pabaigtuves. Prieš tai jo krantinės buvo statomos šešis metus su įvairiais trukdžiais. Atėjus į Uosto direkciją A,Vaitkui jos baigtos per metus. Statybos atvėrė visiškai naują Klaipėdos uosto veiklos erą.

„Kai užsienyje pasakojame, kokie laivai lankosi Klaipėdos uoste požiūris į mus iš karto kečiasi, atsiranda pagarba uostui“, - pasakojo A.Vaitkus, minėjęs Klaipėdoje apsilankiusį gigantą – 337 metrų ilgio konteinervežį „MSC Asia“.

Pasididžiavimo verti „Begos“ birių krovinių terminalas – maisto paskirstymo centras, Birių krovinių terminalo kompleksas, naujas Klaipėdos centrinis keleivių ir krovinių terminalas.

Investicijų grąža

„Per krizinį laikotarpį Klaipėdos uoste nebuvo pastatyta nei viena krantinė. Per pastaruosius 3 metus buvo atiduota naudoti 18 krantinių. Esu dėkingas uosto naudotojams, kurie sugebėjo patikėti mumis ir kurių nuopelnas yra didžiulis. Mes investicijas vykdome beveik šimtu procentų, o uosto kompanijos pastatė naujus sandėlius, įsigijo moderniausią krovos techniką, – bendradarbiavimu su uosto kompanijomis džiaugėsi A.Vaitkus.

Bendros veiklos rezultatas yra ir 2015 metais pasiekta rekordinė 38,5 mln. tonų Klaipėdos uosto krova. Dar geresni rezultatai fiksuojami šiemet.

„Ilgalaikio turto prieaugis ir krovos augimas parodo, kad tik investuodamas į uosto vystymą gali tikėtis grąžos. Sustotų investicijos uosto krovos rezultatai greičiausiai pradėtų kristi atgal“, - pastebėjo A.Vaitkus.

Klaipėdos uostas pastaraisiais metais vienas iš sėkmingiausiai panaudojo ES investicijas. Netgi buvo gauta dalis tų investicijų, kurių nesugebėjo pasinaudoti kitos transporto sektoriaus kompanijos.

„Iš anksto pasirengėme uosto šiaurinės dalies gilinimo projektus, tikėdami, kad gausime papildomą ES paramą. Rizikavome ir paskutiniais paramos naudojimo mėnesiais ėmėme ją. Neapsirikome. Uosto šiaurinės dalies laivybos kanalą pavyko pagilinti iki 15 metrų, o vartuose ir išorės kanale iki 15,5 metrų“, - teigė A.Vaitkus. Naujos veiklos sąlygos atsivėrė Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai, o po krantinių rekonstrukcijos ir „Klaipėdos naftai“.

Kaip tik šiomis dienomis uoste paaiškės dar vieno didžiulio viešojo pirkimo konkurso laimėtojas. Taps aišku, kas statys Smeltės pusiasalio nuo Malkų įlankos pusės apsauginę sienutę. Pastačius ją atsivers galimybės gilinti Malkų įlanką iki 14,5 metrų.

Uoste bus padarytas didžiulis darbas, gerokai palengvintos veiklos sąlygas Malkų įlankos bendrovėms. Apie tai, kad reikia sutvarkyti Malkų įlanką pastaruosius 15 metų tik buvo kalbama, o dabar jau bus pradėta ir realiai daryti.

Parodoje pristatyti dar didesni uosto veiklos planai iki 2022 metų. Planuose - perstatyti uosto vartus, išgilinti kanalą iki 17 metrų, įrengti uosto pietinius vartus.

Uostas virpina širdį

Parodos „Uosto direkcijai 25: vakar, šiandien, rytoj“ atidaryme prisiminimais dalijosi prie Uosto direkcijos kūrimo ištakų stovėjęs Valentinas Greičiūnas.

Jis gerais žodžiais minėjo susisiekimo ministrą Joną Biržiškį, pavaduotoją Algimantą Kišoną, transporto specialistus Virgį Kaupą, Janiną Žukauskienę, Juozą Darulį, Algirdą Šakalį, kurie prisidėjo kuriant Klaipėdos uosto veiklos dokumentus.

Svarbiausias dokumentas buvo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymas. Jis atvėrė kelius sėkmingai pertvarkyti uostą.

„Gerai kad uostas tapo valstybiniu, nors būta nuomonių jį padaryti municipaliniu“, - pastebėjo V.Greičiūnas. Jis akcentavo ir sėkmingą bendradarbiavimą su uosto kompanijomis, darbą su Lietuvos mokslininkais.

Lietuvos krovos kompanijų asociacijos viceprezidentas Rimantas Juška pastebėjo, kad „uosto kompanijų vadovams, darbuotojams Klaipėdos uostas yra ypatingas, keliantis gražius sentimentus“. Jo nuomone, vykstant uostą buvo priimta daug toliaregiškų teisingų sprendimų, kurie šiandien duoda rezultatus.

„Kalbant apie Klaipėdos uostą man širdis virpą. Žmonės, kurie dirba šiame uoste niekada nenustoja svajoti, nenustojo kurti“, - pastebėjo R.Juška.



NAUJAUSI KOMENTARAI

RAMUS

RAMUS portretas
Liberalai bus sutvarkyti ir kyšių nebeliks Klaipėdoje.

vietinis

vietinis portretas
Klaipeda-tik miestas prie juros,o buvo ir uostamiestis su dideliu zvejybos laivynu..na taip dabar tik pasididziavimas .....tarp valstybes koju..

Skaitytojas, jurininkas, Klaipedietis.

Skaitytojas, jurininkas, Klaipedietis. portretas
O jau uoste kysiai nesisuka? Tik niekas i juos neziuri. Pasiziurekite i rengiamus konkursus ir ju skaidruma? Patikrinkite ar konkursu laimetoju imonese staiga nera idarbinami Klaipedos uosto direkcijos vyresniuju darbuotoju gimines - nesveikiems atlyginimams (uz puse darbo dienos ant poperiaus). Cia tik glusas dundukas gali sakyti kad viskas sazininga. Supuvusi kapitalistine sistema. Isgyre ta vilkika "Stumbra", Klasko tuoj sau dar pora vilkiku pasistatys ir stoves tas jusu 20 metu senumo vilkikas, kuriame net oro kondicioneriu nera (modernus blin buvo, buvo pigus budas uzsikalti babkiu ir vel per atkatus pasipildyti kisenes). Ir galit saukti Ruskis, Kremliaus propaganda, bet galu gale jus esate asilo beretes.
VISI KOMENTARAI 12

Galerijos

Daugiau straipsnių