Uosto geležinkeliams ieško remontininko

Klaipėdos uostas išskirtinis tuo, kad daugiau nei 80 proc. krovinių į jį atkeliauja geležinkeliais. Tai daro uostą ir saugesnį, ir patrauklesnį.

Stebi geležinkelių būklę

Klaipėdos gyventojai dažnai skundžiasi į uostą keliaujančiu sunkiuoju automobilių transportu, kuris kartais gatvė-se sudaro kamšatis. Geležinkeliais judančių krovinių miesto gyventojai beveik nepastebi. Tik atskirose vietose, arčiau namų girdimas triukšmas, bet jį bandoma „uždaryti“ triukšmo slopinimo sienelėmis.

Į uostą vedančių geležinkelių būklė yra atidžiai stebima. Tai atlieka Lietuvos transporto saugos administracija. Informacija apie geležinkelių būklę teikiama Lietuvoje veikiančiai Geležinkelių transporto rizikos valdymo ir priežiūros informacinei sistemai (GERVIS).

Dalis informacijos šioje sistemoje, įskaitant triukšmingumą ir geležinkelių avaringumą, yra prieinama vie-šiems vartotojams. Informaciją GERVIS privalo skelbti ne tik geležinkelių savininkai, bet ir kompanijos, kurios pagal sutartis vykdo geležinkelių priežiūrą.

Sugriežtinus geležinkelių priežiūrą, pastaraisiais dešimtmečiais kokių nors rimtų traukinių avarijų uoste ir jo prieigose nebuvo.

Uosto geležinkeliai mieste

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija patikėjimo teise uoste ir jo prieigose valdo apie 50 km geležinkelio kelių. Daugiau ar mažiau uosto geležinkelių yra beveik kiekvienoje uosto krovos kompanijos naudojamos teritorijos dalyje.

Už uosto ribų yra daugiau kaip 4 km geležinkelių, kuriais rūpinasi Uosto direkcija. Iš jų 7 keliai yra Klaipėdos geležinkelio stotyje, 10 kelių – „Draugystės“ geležinkelio stotyje ir dar 4 keliai kitose uosto prieigose.

Rūpintis šiais keliais Uosto direkcija samdo su geležinkelių eksploatacija susijusias bendroves. Jos nuolat stebi uosto geležinkelių būklę, atlieka smulkius remonto darbus.

Didesniems geležinkelių rekonstrukcijos darbams Uosto direkcija skelbia viešuosius konkursus.

Pastaraisiais metais uoste buvo atnaujinami geležinkeliai, kurie vedė daugiausia į pietinės dalies bendroves. Nauji geležinkeliai dažnai įrengiami tose vietose, kur vyko krantinių rekonstrukcijos. Pavyzdys – iš esmės atnaujinti prie Birių krovinių terminalo naudojamų krantinių vedę geležinkeliai.

Ypatingi reikalavimai

Šiomis dienomis Uosto direkcija paskelbė konkursą artimiausius trejus metus vykdyti Uosto direkcijos valdomų geležinkelių eksploatacinį remontą. Tam numatyta per 1 mln. 138 tūkst. eurų. Tokių darbų bet kas vykdyti negali – veikla vykdoma tik turint sertifikuotus kvalifikacinius dokumentus.

Visi darbai turi būti derinami su „Lietuvos geležinkeliais“, „Draugystės“ ar Klaipėdos geležinkelio stotimis. Geležinkeliuose, panašiai kaip ir aviacijoje, naudojamos tik sertifikuotos, techninius reikalavimus atitinkančios medžiagos. Numatyta, kad Uosto direkcijos pasirinktas eksploatacinio remonto rangovas turėtų padėti likviduoti padarinius, jei uosto geležinkeliuose įvyktų avarija, kaip įmanoma greičiau įvykio vietoje užtikrinti saugų geležinkelio transporto eismą.

Numatyta, kad įvykus avarijai, jei stabdomas traukinių eismas, remonto darbai turi būti pradėti ne vėliau nei po 3 val. po įvykio. Tai akivaizdžiai liudija, koks Klaipėdos uostui svarbus yra geležinkelio transportas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pastebėjimas

Pastebėjimas  portretas
Labai graži ir gyva nuotrauka.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių