Uosto laivas „Šakiai“ perduotas kariškiams

Ketvirtadienį Uosto kapitono tarnyboje pasirašytas gelbėjimo laivo „Šakiai“ perdavimo-priėmimo aktas: Uosto direkcija perduoda šį laivą Karinėms jūrų pajėgoms.

Vadovaujantis saugios laivybos įstatymo ir krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo pataisomis, įsigaliojusiomis nuo 2009 m. sausio 1 d., numatyta, kad valstybinę paieškos ir gelbėjimo funkciją bei išsiliejusios naftos surinkimą jūroje vykdys Karinės jūrų pajėgos, Kuršių mariose - Valstybės sienos apsaugos tarnybos Pakrančių apsaugos rinktinė, uosto akvatorijoje - Uosto direkcija. Šiam tikslui įmonė turi gelbėjimo katerį „Žaibas“.

Perdavus gelbėjimo laivą „Šakiai“, Uosto direkcijos pagalbinį laivyną sudarys 7 laivai: narų botai „Rifas“ ir „Gelmė“, locmanų kateriai „Smiltė“ ir „Dangė“, gelbėjimo kateris „Žaibas“, hidrografinis laivas „Rusnė“ bei vilkikas „Stumbras“. Be to, uosto valymo darbams vykdyti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija planuoja įsigyti žemsiurbę.

 Laivas „Šakiai“ daugiau nei 10 metų tarnauja uostui kaip gelbėjimo laivas. 1998 m. sausio 16 d. oficialios ceremonijos metu laive iškelta Lietuvos Respublikos vėliava. Žvejybos traleris „Šakiai“ buvo pastatytas 1986 m. Rusijos Jaroslavlio laivų statykloje. Nuo pastatymo dienos iki 1994 metų šis laivas priklausė Lietuvos valstybinei žvejybos laivyno įmonei „Jūra“, kurioje jis buvo naudojamas žvejybai Atlanto vandenyne.

Siekdama Lietuvos ekonominėje zonoje vykdyti paieškos ir gelbėjimo operacijas bei surinkti išsiliejusią naftą, 1994 m. Uosto direkcija iš įmonės „Jūra“ nusipirko vidutinį žvejybos tralerį „Šakiai“. „Laivyno inžinerijos centras“ atliko šio žvejybos tralerio pertvarkymo į gelbėjimo laivą projektą. Pertvarkymo darbus, kurie tęsėsi apie 2-ejus metus, vykdė „Klaipėdos laivų remontas“. 1997 m. gruodžio 24 d. „Rusijos laivybos registras“ laivui „Šakiai“ išdavė gelbėjimo laivo dokumentus.

1998 m. sausio 30 d. „Šakiai“ per audrą išvyko į savo pirmąją gelbėjimo operaciją, kuomet 100 jūrmylių į Vakarus nuo Klaipėdos dėl audringų oro sąlygų estų motorlaivyje „Kirre“ pasislinko medienos krovinys ir laivas pavojingai pasviro. Kapitonui buvo suteiktas leidimas įplaukti į Klaipėdos uostą, o į palydą atsiųstas laivas „Šakiai“.

Gelbėjimo laivas ne kartą dalyvavo ir gesinant uoste kilusius gaisrus. Svarbiausia gesinimo operacija įvyko 2006 m. gegužės 4-9 dienomis, kai Neringoje siautėjo šimtmečio gaisras - laivas „Šakiai“ stovėjo šalia apleistos krantinės ties Alksnyne ir tiekė vandenį. Iš viso tuomet buvo perpumpuota 9 tūkst. kub. m vandens.

1998 m. laivas „Šakiai“ du kartus dalyvavo Baltijos jūroje iškeliant neaiškios paskirties prietaisus, kurie buvo perduoti kariškiams. 2001 m. laivo įgula dalyvavo išsiliejusių naftos produktų prie Būtingės naftos terminalo surinkimo operacijoje. 2003 m. ties Nemirseta į Baltijos jūrą nukritus sraigtasparniui Mi-8 laivo „Šakiai“ įgula išgelbėjo keturis žmones.


Šiame straipsnyje: laivas šakiai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių