Uostui ir „Lietuvos geležinkeliams“ siūlyta vienyti jėgas

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis šiandien surengė pasitarimą su bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, Lietuvos pramonininkų konfederacijos ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovais. Aptardamas krovinių pervežimo bei krovos klausimus, ministras pakvietė uosto direkciją ir „Lietuvos geležinkelius“ vienyti jėgas ir kurti bendrą konkurencingą krovinių vežimo sistemą. 

Posėdyje aptarti krovinių vežimo tarifai, jūrų uosto ir geležinkelių infrastruktūros plėtros planai, bendradarbiavimas su uoste dirbančiomis įmonėmis, krovinių tranzito per Lietuvą skatinimo galimybės. Pažymėta, kad apie 80-85 proc. per Klaipėdos uostą gabenamų krovinių yra vežami geležinkeliais. 

„Pagrindinis dalykas, kurį turime suvokti - tai būtina Klaipėdos valstybinio jūrų uosto ir „Lietuvos geležinkelių“ sąveika. Ekonominio nuosmukio metu privalome kurti bendrą sistemą, kuri leistų išlaikyti esamus krovinių srautus bei pritraukti naujus ir padėtų didinti Lietuvos konkurencingumą tarptautinėje krovinių gabenimo rinkoje“,- sakė ministras E.Masiulis. 

Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka patikino, kad įmonė yra pasirengusi vykdyti labai lanksčią tarifų politiką. Jo teigimu, kaimyninės valstybės - per Lietuvą einančios logistinės grandinės partneriai ir konkurentai jau yra padidinę pervežimų geležinkeliais tarifus, Lietuvoje šie tarifai vieni iš mažiausių. Ministras E. Masiulis pritarė pasirinktai įmonės strategijai, nes ji gali padėti pritraukti daugiau krovinių, o trumpu laikotarpiu nuostolinga veikla atneštų naudos tolimesnėje ateityje. 

Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Bronislovas Lubys pasiūlė pusei metų įšaldyti krovinių vežimo geležinkeliais į Klaipėdos uostą tarifus ir įvertinti, kokią įtaką „tarifų moratoriumas“ turėtų „Lietuvos geležinkeliai“ pajamų mažėjimui. Jo manymu, jei tarifų įšaldymas nebūtų pernelyg didelė našta „Lietuvos geležinkeliams“, vertėtų tarifų nedidinti ir vėliau. 

„Su „Lietuvos geležinkelių“ vadovybe labai intensyviai sekame situaciją. Sėkmingos įmonės veiklos pirmiausia sieksime ne didindami tarifus, bet mažindami sąnaudas. Manau, kad tai teisingas kelias“,- sakė susisiekimo ministras. 

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Aloyzas Kuzmarskis atkreipė dėmesį, kad krovinių gabenimui svarbi visa pervežimų grandinė nuo laivo triumo iki paskirties vietos. Šioje grandinėje kroviniui taikomi įvairūs mokesčiai. Ministro E.Masiulio nuomone, visa pervežimų grandinė, išskyrus privačius operatorius, turi būti vienose rankose ir priklausyti Susisiekimo ministerijai. 

„Tikiu, kad problemas spręsime operatyviai. Nuomonės sutampa, taigi reikia tik noro ir valios“,- baigdamas susitikimą teigė ministras E.Masiulis.


Šiame straipsnyje: uostasgeležinkeliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių