Užšaldomas „Jūros autostradų“ projektas

Prieš 10 metų Europos Komisija priėmė nuostatą, vadinamąjį "Jūros autostradų" projektą nukrauti automobilių kelius perkeliant sunkųjį transportą į jūrą.

Prieš 10 metų Europos Komisija priėmė nuostatą, vadinamąjį "Jūros autostradų" projektą nukrauti automobilių kelius perkeliant sunkųjį transportą į jūrą.

Atsirado naujų linijų

Pagal "Jūros autostradų" projektą Europos Sąjungos mastu buvo numatyta kurti keturias jūrų autostradas - Baltijos jūroje, Šiaurės jūroje ir Lamanšo sąsiauryje, Europos pakrantėje pagal Atlanto vandenyną ir Viduržemio jūros regione.

"Jūros autostradų" kūrimo projektas bene geriausiai įgyvendintas Baltijos jūroje. Joje jūrų keltais gabenamų krovinių tinklas yra pats tankiausias. Per dešimtmetį atsirado naujų keltų linijų, pavyzdžiui, kad ir į Latvijos uostus.

Klaipėdos uostas jau ir prieš dešimt metų turėjo laivybos linijas į Vokietijos ir Švedijos uostus. Per dešimtmetį tos linijos dar labiau brendo - daugėjo laivų plaukimų skaičius.
Šiemet buvo atidaryta nauja linija iš Klaipėdos į Travemiundę. Tačiau dėl Rusijos embargo ji pristabdyta. Rusijos embargo arba blogėjanti ekonominė situacija regione gali stabdyti ir kitų laivybos linijų veiklą.

Apmokestins kelius

Laivybos ekspertų nuomone, dar didesnę žalą "Jūros autostradų" projektų gali smogti nuo 2015 metų sausio 1 dienos Baltijos ir Šiaurės jūrose, o taip pat Lamanšo sąsiauryje įvedami gerokai sugriežtinti reikalavimai sudegusio kuro išmetimui iš laivų.

Tie reikalavimai brangins krovinių gabenimo kainas jūrų keltuose. Jau ir dabar gabenti krovinius automobilių keliais buvo pigiau nei jūrų keltais. Nėra jokių abejonių, kad dalis automobilių transporto iš jūros keltų pasuks į kelius.

Plūstelėjus papildomam automobiliui srautui gali būti priimta nuostata didinti kelių mokesčius. Jau dabar tokia tendencija yra.

Apie tai, kad turėtų būti apmokestintas važiavimas autostrada Klaipėda - Vilnius neseniai pasisakė ir Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Remigijus Žemaitaitis.

Parama nutrūko

Vykdydama "Jūros autostradų" kūrimo projektą Europos Sąjunga kurį laiką netgi skyrė jam paramos pinigų. Tačiau pastaruoju metu ta parama vis mažėjo. Šiemet liepą buvo uždarytas paramos teikimas iš Marco Polo fondo programų.

Parama buvo teikiama vežėjams, kad šie naudotųsi jūrų transportu. Nustojus tiekti paramą kai kuriose Ispanijos ir Prancūzijos keltų laivybos linijose iš karto smarkiai sumažėjo sunkvežimių.

Apie tai, kad situacija keičiasi ne jūros keltų kompanijų naudai pirmieji prabilo laivybos kompanijos "LD Lines" atstovai. Ši kompanija buvo įkūrusi naujas linijas 16 valandų plaukimo tarp Prancūzijos Montoir ir Ispanijos Gijon uostų. Taip pat naujas linijas tarp Ispanijos Gijon ir Didžiosios Britanijos Pole uostų bei tarp Prancūzijos Montoir ir Islandijos Rosslare uostų. Šių linijų apkrovimas teikiant ES subsidijas siekė apie 70 procentų. Linijoms aptarnauti "LD Lines" frachtavo laivus ir iš švedų  "Stena Line" kompanijos.

Kas laukia šių ir kitų linijų nutraukus finansavimą pagal "Jūros autostradų" kūrimo projektą. Neoficialiais duomenimis, nutraukus finansavimą nukentės apie 10 laivybos linijų ne tik tarp minėtų uostų, bet ir tarp Belgijos ir Ispanijos, o taip pat tarp Ispanijos ir Italijos.       



NAUJAUSI KOMENTARAI

cghk

cghk portretas
Europos "galvociai" daro viska, kad patys save ekonomiskai sunaikintu, o tuo tarpu i nieka demesio nekreipiancios Rusija, o ypac Kinija, septynmyliu batu suoliais verziasi pirmyn. Tikriausiai to nori masonai.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių