A. Vaitkus: Rusijos uostų plėtra kelia grėsmę Klaipėdos uosto konkurencingumui

  • Teksto dydis:

Klaipėdos uosto vadovas teigia nerimaujantis dėl Rusijos uostų plėtros, kuri dar labiau padidins konkurenciją tarp trijų Baltijos šalių uostų. Arvydas Vaitkus sako, jog uostas privalo investuoti į infrastruktūrą, kad ateityje per metus galėtų perkrauti iki 80 mln. tonų ir daugiau krovinių.

„Pavyzdžiui, Rusijos Ust Luga uoste metinis prieaugis siekia 10 mln. tonų. Klaipėdos uostui tai žada dar didesnę konkurenciją, nes pagrindiniai kroviniai yra naftos produktai ir anglis, kurie kraunami Taline, Rygoje ir Ventspilyje. Šiuose uostuose matomas atitinkamas krovos kritimas ir todėl jų rinkodara ateityje taps agresyvesnė Baltarusijos ir kitų tranzitinių valstybių krovinių atžvilgiu“, - sakė antradienį Lietuvos pramonininkų konfederacijos (KLP) posėdyje Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.

Jo teigimu, tarp galimų grėsmių - ir ateityje galintys pablogėti politiniai santykiai tarp Lietuvos ir Baltarusijos, taip pat sumažintos uosto investicijos į infrastruktūrą. A.Vaitkaus teigimu, uosto krovos rodikliai ateityje priklausys nuo infrastruktūros išvystymo.

"Jei nieko nedarysim, krova sieks apie 51 mln. tonų per metus. Baigus šiemet suplanuotus darbus, galime pasiekti apie 60 mln. tonų per metus. Ilgalaikėje perspektyvoje siekis yra pasiekti 83 mln. tonų per metus“, - kalbėjo A.Vaitkus.

Klaipėdos uosto vadovas, be kita ko, pabrėžė, kad uosto dividendai valstybei turėtų būti panaudoti tolesnei infrastruktūros plėtrai.

„Kalbant apie dividendus, man keista girdėti, kad skolinti pinigai yra pigesni. Mūsų valstybės vadovai, važiuodami į pasaulio valstybes ir agituodami investuoti, ieškodami investuotojų, čia sako, kad reikia paimti tuos pinigus ir atiduoti į biudžetą „pravalgyti“. Akivaizdu, kad šioje vietoje nereikia trukdyti, reikia leisti toliau vystytis šiai svarbiai infrastruktūrai, kaip ji buvo vystoma 10 metų iš eilės“, - sakė Klaipėdos uosto vadovas.

Spalį Seimas atmetė prezidentės Dalios Grybauskaitės veto ir atleido Klaipėdos uostą nuo 45 mln. litų dividendų.

Vyriausybės sprendimu Klaipėdos uostas šiemet sumokėjo tik simbolinius dividendus - 1 proc. paskirstytinojo pelno, arba 895,6 tūkst. litų. Kitu atveju uostas turėjo mokėti 50 proc. paskirstytinojo pelno dydžio dividendus - 44,78 mln. litų.

Anot A.Vaitkaus, studija parodė, kad Klaipėdos uoste pakrautos vienos tonos grąža valstybei siekia 11,23 lito, o vertinant 10 metų uosto krovos prieaugį, valstybės investicijos uoste atsiperka per 2,5 metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Teip

Teip portretas
Jei uostas konkurencingas, jokie rusu uostai netrukdys. O jei galvoje galimai vejai stugauja, tai cia jau niekas nekaltas...

Tomas Light

Tomas Light portretas
Galbūt kur būtų galima paskaityti tą studiją?
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Klaipėdoje – būstų nuomos varžybos
    Klaipėdoje – būstų nuomos varžybos

    Uostamiestyje įsibėgėjo studentiškų būstų paieškos maratonas. Mokslų į uostamiestį krimsti atvykstantiesiems "sumedžioti" pigiai išlaikomą butą – nelengva misija. Paieškas apsunkina ne tik jaunam sunkiai ...

    3
  • Keleivius pasitinka šlapimo dvokas
    Keleivius pasitinka šlapimo dvokas

    Iš kelto Smiltynėje išlipusius miestiečius ir atvykėlius pasitinka nosį riečiantys kvapai. Dvokas sklinda nuo seno, stacionaraus, nebenaudojamo tualeto. ...

    2
  • Etikos sargams prireikė pastiprinimo
    Etikos sargams prireikė pastiprinimo

    Pasibaigus seniūnaičių kadencijai ir nustojus galioti senųjų gyventojų atstovų įgaliojimams, uostamiesčio Etikos komisijai prireikė ieškoti naujų narių. Iki tol, kol miesto etikos sargų gretos pasipildys, posėdžiai gali ir neįvykti, mat,...

    4
  • Žibintai įsiplieskė ne laiku
    Žibintai įsiplieskė ne laiku

    Klaipėdiečius stebino gatvių apšvietimo žibintai. Pavakarę, nors dar buvo šviesu, jie švietė centrinėje miesto dalyje, o sutemus kai kuriose gatvėse nebuvo įjungti. ...

    1
  • Miestą papuoš išskirtinės perėjos
    Miestą papuoš išskirtinės perėjos

    Nors ir būta abejonių, tačiau idėja piešiniais pagyvinti kai kurias uostamiesčio pėsčiųjų perėjas vis dėlto turėtų būtų įgyvendinta. Miesto valdžios atstovai tam nemato trukdžių, tad pirmieji išskirtiniai vadinamieji zebrai Kla...

    4
  • Į uostamiestį kruiziniu laivu atplaukia virš 2 tūkst. turistų
    Į uostamiestį kruiziniu laivu atplaukia virš 2 tūkst. turistų

    Šį šeštadienį, rugpjūčio 19 d., pirmą kartą šį sezoną, Klaipėdos uoste prisišvartuos kruizinis laivas „Vision of the Seas“. ...

    1
  • Pravėrė Kukuliškių piliakalnio praeitį
    Pravėrė Kukuliškių piliakalnio praeitį

    Pernai pajūryje netoli Klaipėdos beveik atsitiktinai atrasto Kukuliškių piliakalnio tyrimo ėmėsi Klaipėdos universiteto doktorantė, archeologė Miglė Urbonaitė-Ubė. Pirmoji perkasa patvirtino mokslininkų spėjimus. ...

  • Žygeiviai suplūs į Nidą
    Žygeiviai suplūs į Nidą

    Rugsėjo 16 d. tūkstančiai žygeivių suplūs į Nidą. Pirmą kartą čia bus organizuojamas „Neringos žygis“. ...

  • Prieš Karklės festivalį spūsčių išvengs?
    Prieš Karklės festivalį spūsčių išvengs?

    Po patirto fiasko sugrįžtantis muzikos ir menų festivalis "Karklė Live Music Beach" šiemet susidurs su nemenku iššūkiu – kelyje, vedančiame renginio teritorijos link, vykdomi remonto darbai. ...

    2
  • Smiltynės perkėloje – diversija?
    Smiltynės perkėloje – diversija?

    Per Žolinę pakaitinusi saulė klaipėdiečius ir miesto svečius viliojo į Smiltynę, tačiau atskubėję prie Senosios perkėlos žmonės kepė ilgoje eilėje laukdami bilietų ir keiksnojo perkėlą dėl netvarkos. ...

    13
Daugiau straipsnių