Vakarų laivų gamykloje - laivo vardo suteikimo ceremonija

Šiandien Vakarų laivų gamykloje (VLG) vyksta laivo „WINDLIFT1“ vardo suteikimo ceremonija. Unikalus laivas, skirtas sunkių ir negabaritinių krovinių gabenimui bei kėlimui, pastatytas pagal 2007 m. gegužės mėn. pasirašytą sutartį su Vokietijos kompanija „BARD Engineering GmbH“. Tai didžiausias projektas per visą įmonės gyvavimo laikotarpį.

Projektas unikalus visais proporcijų, naudojamos technikos ir technologiniais parametrais. Pirmą kartą ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje pastatytam vėjo jėgainių parko atviroje jūroje statymui ir aptarnavimui skirtam laivui buvo sunaudota daugiau nei 6000 tonų plieno. Laivas atliks 80 BARD turbinų t.y. 400 megavatų vėjo jėgainių parko, nutolusio atviroje jūroje apie 100 km. nuo žemyno bei užimančio 860 kvadratinių kilometrų plotą, montavimo darbus.

Šis kompleksinis ir labai specifinis 101,8 m. ilgio ir 36 m. pločio laivo statybos projekto įgyvendinimas pareikalavo daugybės aukštos kvalifikacijos specialistų, naujų žinių, sudėtingų technologinių sprendimų bei kompetencijos valdant tokios apimties projektą. Laivo „WINDLIFT1“ statyboje dalyvavo per 600 darbuotojų iš įvairių europos šalių, tarp jų darbuotojai iš Vokietijos, Olandijos, Estijos, Ukrainos ir kitur. Kartu su VLG grupės įmonėmis prie projekto dirbo daugiau nei 30 subrangovų kompanijų.

„WINDLIFT1“ - vienas iš įdomiausių ir sudėtingiausių laivų statybos projektų viso „BLRT Grupp“ koncerno istorijoje. Daugelis technologinių sprendimų anksčiau nebuvo išspręsti, bet viso koncerno kompanijų bendradarbiavimo dėka, mes tai padarėme. Manau, jog pats didžiausias mūsų laimėjimas - įgyta neįkainojama patirtis. AB „Vakarų laivų gamykla“ komanda, kuri puikiai susidorojo su iškelta užduotimi, verta didelio pagyrimo“, - sakė „BLRT Grupp“ valdybos pirmininkas Fiodoras Bermanas. 

Pasak AB „Vakarų laivų gamykla“ generalinio direktoriaus Arnoldo Šileikos, drąsiai galime didžiuotis savo laivų statybos kompanija, kuri subrendo tokiems iššūkiams ir projektams. „Unikalaus, technologiškai sudėtingo, specialios paskirties laivo „WINDLIFT1“ statyba - Vakarų laivų gamyklai buvo didžiulis iššūkis ir rimtas išbandymas. Šis stambios apimties projektas apvainikavo įmonės 10-ies metų veiklą ir patirtį laivų statybos segmente“, - sakė A.Šileika. „Tokios apimties projektas tikrai įeis ne tik į įmonės, bet visos Lietuvos laivų statybos istoriją“.

Kiekvienas laivo statybos etapas buvo tikras išbandymas, nes tai vienas pirmųjų tokio tipo laivų Europos laivų statybos istorijoje. Sudėtingiausi darbai prasidėjo š.m. vasario mėnesį, kuomet vyko dviejų po 2300 tonas sveriančių „WINDLIFT1“ laivo korpuso dalių sujungimo operacija ant vandens. Laivo korpusai buvo sujungiami ant vandens ir po vandeniu įmonės akvatorijoje prie krantinės naudojant specialiai šiam projektui paruoštą technologiją.

Vėliau, po korpuso sujungimo, 300 tonų keliamosios galios plaukiojančio krano „Maja“ pagalba buvo montuojamas ir laivo anstatas. Itin sudėtingi bei techniškai unikalūs buvo laivo „WINDLIFT1“ atraminių konstrukcijų („kojų“) montavimo darbai. Keturių beveik po 350 tonų sveriančių ir 71 m ilgio siekiančių atraminių „kojų“ montavimo darbai truko dvi savaites. Kartu su „kojomis“ buvo keliama ir montuojama viena stambiausių laivo dalių - 500 tonų keliamosios galios kranas.

Keturios „kojos“ turės išlaikyti visą daugiau nei 6000 tonų sveriantį laivą su galingais kranais ir kita sudėtinga įranga bei maždaug 50-imčia ten dirbsiančių žmonių. Todėl atraminių konstrukcijų gamybai buvo naudojamas itin patvarus, aukštos, retai naudojamos F690 QL klasės plienas. Specialių suvirinimo technologijos paslapčių VLG suvirintojus mokė plieno gamintojai iš Vokietijos („Dillinger Huite“) ir suvirinimo medžiagų gamybos konsultantai iš JAV („Lincoln electric“) bei Austrijos („Bohller“).

BARD įmonių grupei pastatytas pasikeliantis laivas yra varomas keturių besisukančių vairo-sraigto mechanizmų pagalba, kurių kiekvieno galingumas yra 1100 kw. Laive sumontuoti vienas pagrindinis 500 t keliamosios galios ir pagalbinis 25 t kranas, malūnsparnio nusileidimo aikštelė. Taip pat sumontuotos tokių garsių pasaulyje kompanijų kaip „Wartsila“, „SAM elektronics“, „Bosch Rextroth“ bei „Gusto“ elektronikos, hidraulinės, navigacinės, dinaminio pozicionavimo ir kitos sistemos. Laivo grimzlė 3,5 m, greitis 8 mazgai.

„Didžiulė pagarba ir padėka visiems įmonės darbuotojams, rangovams, įrengimų gamintojams ir tiekėjams, laivo priežiūrą vykdančių užsakovo atstovų komandai už sąžiningą ir nelengvą darbą, didžiulę atsakomybę ir gerą bendradarbiavimą tam, kad šis sudėtingas projektas būtų realizuotas. Tikiuosi, kad bendro darbo metu įgyta neįkainojama patirtis bus panaudota toliau įmonei žengiant į technologiškai sudėtingų laivų statybos rinką“, - šiltų žodžių negailėjo A.Šileika.

Statydama „WINDLIFT1“, visa VLG įmonių grupė įgavo patirties, kuri pravers toliau vystant ofšorinei rinkai skirtų laivų statybos verslą. Daugelis supranta, jog tai - ateities energetika, todėl ofšorinei rinkai skirtos technikos statybos rinka tikrai plėsis. „Atsinaujinanti energija, įskaitant ir vėjo energiją, šiandien dienai yra aktuali diskusijų tema visame pasaulyje, o „BLRT Grupp“ koncernas suinteresuotas dalyvauti šioje diskusijoje. Kartu su laivu „WINDLIFT1“ ir transformatorine platforma mes statome jūros vėjo turbinų pamatus. Be to, mes stengiamės neatsilikti nuo pasaulinės tendencijos plėtojant alternatyvius energijos šaltinius ir jau sudarėme keletą puikių sutarčių, susijusių su vėjo energetika“, - kalbėjo F.Bermanas. 


Šiame straipsnyje: VLG

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Į Kauną iš Klaipėdos pervežta girta moteris jau pagimdė
    Į Kauną iš Klaipėdos pervežta girta moteris jau pagimdė

    Vakar Klaipėdos ligoninėje atsidūrė dar viena girta netrukus gimdyti turinti moteris. Dėl kilusios didelės grėsmės motinos ir vaikelio gyvybei ji buvo pervežta į Kauno klinikas. Šioje ligoninėje šiandien priešpiet moteris pagimd...

    4
  • Žvejybos uosto kvartale – kaimynų anarchija
    Žvejybos uosto kvartale – kaimynų anarchija

    Žvejybos uosto bendruomenės pirmininkė Rasa Senkienė, surinkusi šūsnį gyventojų skundų, kreipėsi į miesto savivaldybę tikėdamasi, kad reikalai pagaliau pajudės iš mirties taško. Klaipėdiečių problemos – labai įvairio...

    2
  • Vilnius ir Klaipėda baigia šildymo sezoną
    Vilnius ir Klaipėda baigia šildymo sezoną

    Vilniaus ir Klaipėdos savivaldybės nuo penktadienio baigia daugiau nei pusmetį trukusį šildymo sezoną. ...

    4
  • Lietuvos vėliavos spalvų dilema
    Lietuvos vėliavos spalvų dilema

    Praėjus lygiai 101 metams po to, kai Lietuvos Tarybos nutarimu nustatytos Lietuvos tautinės vėliavos spalvos, vėl pasigirsta lietuvišką trispalvę kritikuojančiųjų balsai. Esą valstybinė vėliava – ne heraldinių spalvų ir ją galbūt r...

    15
  • Naujas tėvų baubas – skiepai
    Naujas tėvų baubas – skiepai

    Viešojoje erdvėje pasigirdus politikų pasisakymų, jog darželius lankyti turėtų tik paskiepyti vaikai, tėvai sukluso. Vieni tokiai idėjai pritaria, o kiti priešingai – sunerimo ir mano, jog valdžiai į privatų gyvenimą kišt...

    13
  • Dėl rekonstrukcijos – gyventojų nerimas
    Dėl rekonstrukcijos – gyventojų nerimas

    Viešai pristačius Šilutės plente esančio skvero ir viešųjų erdvių rekonstrukcijos projektą, pasipylė prieštaringi klaipėdiečių vertinimai. Vieni gyventojai atgimsiančiu skveru džiaugiasi, o kiti priešingai &ndash...

    7
  • Smiltynės miškams – grėsmė išnykti dėl vikšrų?
    Smiltynės miškams – grėsmė išnykti dėl vikšrų?

    Nerijoje masiškai plintanti verpiko vienuolio populiacija grasina visiškai išnaikinti ištisus hektarus saugomos teritorijos miškų. Miškininkai ketina apie pusę tūkstančio hektarų miško ploto purkšti ...

    1
  • Oficialu: Klaipėdoje baigiamas šildymo sezonas
    Oficialu: Klaipėdoje baigiamas šildymo sezonas

    Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, l. e. savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas, Olegas Mariničius šiandien pasirašė įsakymą, kuriuo nustatoma, kad 6 mėnesius trukęs šildymo sezona...

    6
  • Uostamiestyje – jubiliejinis Klaipėdos laivų paradas
    Uostamiestyje – jubiliejinis Klaipėdos laivų paradas

    Vos po mėnesio, gegužės 18-ąją,  Klaipėda svečius pakvies į jubiliejinį, jau 10-ąjį Laivų paradą, uostamiestyje neoficialiai tituluojamą vasaros šaukliu. Ketvirtadienį startuoja laivų registracija į naktinio parado laivų ir laivel...

    3
  • Prieš Velykas – šventinis vizitas pas merą
    Prieš Velykas – šventinis vizitas pas merą

    Artėjant Velykoms, Klaipėdos rotušėje lankėsi ir dvasingų švenčių linkėjo ortodoksų bažnyčios atstovai. ...

    7
Daugiau straipsnių