Vartotojai „puodukus“ įvertino teigiamai

Uostamiesčio kavines verčia pasitempti viešas jų vertinimas puodukais. Vartotojams reitingavimas padeda sužinoti, kas vyksta ne tik įstaigos salėje, bet ir virtuvėje. Specialistai pripažįsta, kad vaizdai gali neatitikti vienas kito.


 

Uostamiesčio kavines verčia pasitempti viešas jų vertinimas puodukais. Vartotojams reitingavimas padeda sužinoti, kas vyksta ne tik įstaigos salėje, bet ir virtuvėje. Specialistai pripažįsta, kad vaizdai gali neatitikti vienas kito.

Daugiausia – aukščiausių įvertinimų

Klaipėdos mieste ir rajone, Neringoje yra apie 450 kavinių, užkandinių ir restoranų. Šias viešojo maitinimo įstaigas kontroliuoja Klaipėdos valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba.

Kavinės, užkandinės, restoranai reitinguoti pradėti nuo 2013 metų lapkričio. Praėjusiais metais inspektoriai patikrino ir įvertino 208 viešojo maitinimo įstaigas.

Klaipėdos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos viršininkas Antanas Bauža tvirtino, kad situacija yra tikrai gera. Tą rodo vertinimo rezultatai.

Aukščiausią įvertinimą – 5 puodukus praėjusiais metais gavo 64 įmonės. Tai sudaro 31 proc. reitinguotų bendrovių. Jų higienos būklė yra labai gera.

Dar daugiau įstaigų – 80 gavo 4 puodukų įvertinimą. Tai sudarė 38 proc. nuo vertintų įmonių skaičiaus. Keturių puodukų įvertinimas rodo, kad jų higienos būklė gera.

Sustabdė įstaigų veiklą

Trys puodukai suteikti 54 įmonėms. Šis įvertinimas rodo, kad jų higienos būklė patenkinama. Tokios įstaigos sudaro 26 proc. nuo bendro tikrintų skaičiaus.

Dviem puodukais įvertintos 6 įmonės. Jų higienos būklė pripažinta bloga. Tai sudaro 3 proc. nuo bendro tikrintų įstaigų skaičiaus. Dar 4 įmonės gavo tik vieną puoduką. Jų higienos būklė buvo labai bloga. Tai sudaro 2 proc. nuo bendro tikrintų įstaigų skaičiaus. Jų veikla buvo sustabdyta.

„Situacija yra tikrai gera. Daugiausia įstaigų yra gavusios aukščiausius įvertinimus – 4 ar 5 puodukus. Žinoma, yra ir tokių, kurios nesilaiko higienos reikalavimų, bet jų mažuma“, – komentavo viršininkas.

A.Bauža pabrėžė, kad kavinių reitingavimas yra labai reikalingas. Vartotojams jis padeda sužinoti, kas dedasi ne tik įstaigos salėje, bet ir virtuvėje.

Problema – personalo kaita

Pastebėjimų, kad, atsiradus reitingavimui, situacija dėl viešojo maitinimo įstaigų tapo aiškesnė, tarnyba sulaukė ir iš pačių klaipėdiečių.

„Būna atvejų, kai kavinė yra geroje vietoje, įsikūrusi gražiame pastate, klientų salė tvarkinga, o virtuvėje vaizdas tikrai ne koks. Puodukai vartotojams padeda sužinoti, kaip laikomasi higienos reikalavimų. Ne visada apie tai galima spręsti iš salės“, – komentavo viršininkas.

Pasak A.Baužos, dažniausiai įstaigose problemų kyla dėl produktų atsekamumo, savikontrolės reikalavimų neįgyvendinimo. Mažesnis įvertinimas skiriamas ir dėl skundų.

„Pagrindinė problema yra didelė personalo kaita ir kvalifikacijos trūkumas. Daugeliu atvejų kavinių virtuvės įranga atitinka reikalavimus, tačiau patys darbuotojai neužtikrina reikiamo temperatūros režimo, nepasirūpina savikontrole. Būtina kasdien dirbti su darbuotojais, gerinti jų kvalifikaciją“, – tvirtino viršininkas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ne apsiryjėlis

Ne apsiryjėlis portretas
Reikėtų vertinti ne puodukais, o "užkalniais"
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių