Vartotojų teises ginančiose tarnybose klaipėdiečių skundų nemažėja

Ketvirtadienį, Kovo 15-ąją, minima Pasaulinė vartotojų diena. Specialistai pastebi, kad vartotojų skundų dėl maisto nemažėja.

Klaipėdos valstybinė maisto veterinarijos tarnyba apžvelgė kelerių metų vartotojų skundus Klaipėdoje.

Anot tarnybos viršininko Antano Baužos, jų kasmet gaunamas panašus skaičius – daugiau nei du šimtai. Tačiau pastebėta, kad skundų skaičius turi tendenciją didėti.

Praėjusias metais tarnyba užregistravo ir ištyrė daugiau nei užpernai. Jų buvo 242. Tačiau lyginant su ankstesniais metais jų skaičius išlieka panašus.

A.Bauža tvirtino, kad daugiausia klaipėdiečiai skundžiasi dėl pažeidimų prekyboje. Tokių atvejų pernai užfiksuota 166. Jie sudaro 69 proc. visų gaunamų skundų. Iš jų pasitvirtino 57.

Kur kas mažiau skundų Klaipėdos valstybinė nemaisto produktų inspekcija pernai gavo dėl viešojo maitinimo įmonėse teikiamų paslaugų. Jų užregistruota 73. Pagrįsti buvo 27.

„Dažniausiai skundai nepasitvirtina, nes vartotojai kreipiasi dėl greitai gendančių maisto produktų, kurių tinkamumo vartoti terminas trumpas. Pateikia informaciją, kai produkto jau nėra parduotuvėje. Vartotojai nurodo ir ne pilną informaciją. Tad negalima atsekti produkto, jo partijos“, – aiškino A.Bauža.

Pernai tarnyba gavo 29 anoniminius skundus. Iš jų pasitvirtino 16.

A.Bauža pasakojo, kad anonimais dažniausiai nori išlikti vaikų tėvai, kurie skundžiasi dėl netinkamo maitinimo ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir mokyklose. Taip pat viešojo maitinimo ar prekybos įmonių darbuotojai, bijantys netekti darbo vietų.

Pagal produktus daugiausia pernai vartotojai skundėsi dėl viešojo maitinimo patiekalų. Tokių skundų tarnyba gavo 59. Iš jų pasitvirtino 19.

A.Bauža pastebėjo, kad šiemet klaipėdiečiai rečiau skundėsi dėl mėsos ir jos gaminių. Tokių pranešimų gauta 32 – 14 mažiau nei užpernai. Iš jų pasitvirtino 9.

Nemažai pranešimų tarnyba gavo dėl higienos pažeidimų – 12, dėl daržovių ir vaisių bei pieno ir jo produktų – po 7, konditerijos ir duonos – 6, žuvų ir jos gaminių bei alkoholinių gėrimų – po 4, įvairių kitų maisto produktų – 8.

Viršininkas pabrėžė, kad kasmet vartotojai dažniausiai būna nepatenkinti maisto produktų kokybe – pakitusių ar nebūdingų juslinių savybių. Tokie skundai šiemet sudarė 50 proc. visų pagrįstų atvejų.

Pranešimų dėl higienos pasitvirtino 20 proc., pasibaigusių tinkamumo vartoti terminų – 11 proc., netinkamo maisto produktų ženklinimo – 5 proc.

„Skundai dažniausiai nepasitvirtina, kai vartotojai kreipiasi dėl greitai gendančių maisto produktų. Jie pateikia informaciją, kai produkto jau nėra parduotuvėje. Pasitaiko, jog vartotojai nurodo ir ne pilną informaciją. Tad inspektoriai negali atsekti produkto, jo partijos“, – aiškino A.Bauža.

Pernai tarnyba vartotojų teises apgynė 68 kartus iš 84 pagrįstų skundų. Pasak A.Baužos, 57 atvejais vartotojams buvo grąžinti pinigai, 11 – nekokybiška prekė pakeista tinkama.

Už tikrinimo metu pagal vartotojų skundus nustatytus pažeidimus taikytos ir kitos priemonės – tarnyba 37 įmonėms skyrė baudas, laikinai buvo sustabdyta 6 įmonių veikla, vienai įuždrausta tvarkyti maistą.

Kovo 15 d. Klaipėdoje bus surengta akciją, kurios metu žmonėms bus dalinama vartotojams aktuali informacinė medžiaga - kortelės su nemokamų vartotojų teises ginančių tarnybų telefono linijų numeriais, informaciniai lankstinukai apie pagrindines teises perkant prekes ar paslaugas.

Staigmenų teatro „JEIGU“ aktoriai ir Vakarų Lietuvos verslo kolegijos bei Socialinių mokslų kolegijos studentai akcijos vietose - M. Mažvydo alėjoje, Atgimimo aikštėje ir prie Žvejo skulptūros, žaismingai primins pagrindines mūsų, kaip vartotojų, teises ir ragins siekti, kad jos būtų gerbiamos ir ginamos.


Šiame straipsnyje: vartotojų teisės

NAUJAUSI KOMENTARAI

tomas

tomas portretas
Vartotojų teisių tarnyba - elementari persiuntimo tarnyba. Nieko nesprendžia ir negali. Ko į ją kreiptis?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių