Vasara pajūrio nenuskurdino

Anot D.Miklovo, didesnį lankytojų pagausėjimą palangiškiai stebėjo nuo liepos vidurio. Ne itin prastas buvo ir birželis, palepinęs geresniais orais.

Nors liko paskutinė vasaros savaitė, tačiau kurorto verslininkų atstovas patikino, kad ginklų sudėti dar neketinama.

Tikimasi šilto rudens ir kad lankytojai Palangos nepamirš bent jau rugsėjį, mat numatoma poilsiautojus trauksiančių renginių.

Tiesa, viliamasi, kad ateityje populiarusis kurortas lankytojams patrauklus išliks visus metus.

Lūkesčiai buvo didesni

Neringos verslininkai taip pat pripažįsta, kad ne visi prieš vasarą buvę lūkesčiai virto tikrove, tačiau skųstis finišuojančia vasara, kaip ir palangiškiai, neskuba.

"Šią vasarą orai tikrai nelepino, tačiau nuotaikos – vidutinės. Vasara nebuvo visiškai bloga. Viltys visada būna daug didesnės", – apibendrino Neringos turizmo ir verslo asociacijos prezidentė Irma Baltrušaitienė.

Pašnekovės teigimu, dėl vasarą nelepinusios šilumos kai kurie atostogas Neringoje planavusieji savo ketinimus atšaukė, tačiau tai nebuvo visuotinė tendencija.

Pikas buvo trumpesnis

Anot I.Baltrušaitienės, šiemet atostogų Neringoje įkarštis buvo kiek trumpesnis, tačiau negalima teigti, kad jo visai nebuvo.

Kiek daugiau žmonių būta Joninių savaitę, tačiau tada dar nebuvo įsibėgėjęs atostogų sezonas, todėl ir nefiksuotas atvykstančiųjų pikas.

Svečių nestigo ir ilgaisiais šios vasaros savaitgaliais.

Pavyzdžiui, Žolinės savaitgaliui poilsiautojai nakvynės vietas rezervavo dar vasarį. Kiek daugiau lankytojų į Neringą traukia ir pastarosiomis dienomis.

"Pagrindinis mūsų maitintojas yra tautietis. Žinoma, atvažiuoja ir daug užsieniečių, tačiau didžiąją masę sudaro lietuviai", – paaiškino pašnekovė.

20 eurų mokestis nesustabdė

I.Batrušaitienė pastebėjo, kad poilsiautojų nuo atostogų šiame kurorte neatbaidė ne tik nelepinę orai, bet ir vasarą kilstelėta vietinė rinkliava už įvažiavimą į Neringą.

"Aišku, mokestis tais mėnesiais yra nemažas. Tiems, kas atvažiuoja automobiliu, tenka pagalvoti ar "pašaudyti" į Klaipėdą ar dar kažkur atostogų metu, ar tiesiog statyti automobilį ir ilsėtis, ar rinktis kitokį transportą. Tačiau tai tikrai nesudarė problemų", – patikino asociacijos prezidentė.

Teigiama, kad nemažai atostogautojų priviliojo ir šiemet kurorte surengta gausybė renginių.

Kilstelėjo kainas

Išskirtinės gausybės lankytojų nesulaukę kurortai šiemet buvo privesti kilstelėti paslaugų kainas.

Vis dėlto, anot I.Baltrušaitienės, pajūrio kurortuose paslaugų kainos, veikiausiai, kilo mažiau nei likusioje Lietuvos dalyje.

"Žmonės turi tiek pinigų, kiek turi. Gali pakelti, tačiau nelabai turėsi klientų", – pastebėjo pašnekovė.

Teigiama, kad kainas augino brangusios žaliavos, įvairios būtinos paslaugos.

Skaičiuojama, kad Neringoje verslininkai, šį sezoną pasitikę be didesnių permainų, lyginant su praėjusiais metais, kainas pakelė ne daugiau nei 10 proc.

"Kai kurios kainos yra didelės, tačiau paslaugų ir paklausa yra didelė ir pasiūla – nauja, todėl kainos ir yra visai kitos. Jeigu atsirado naujas servisas ar restorane – visiškai naujos kokybės patiekalas, tada nėra kur dingti, ir kaina yra visai kita", – paaiškino I.Baltrušaitienė.

Atsirado naujų žaidėjų

Kad poilsio paslaugų rinka nemerdėja, byloja ir tai, kad Neringoje šį sezoną atsirado naujų rinkos žaidėjų. Vienas tokių – šiemet lankytojų dėmesio nestokojęs senasis Nidos restoranas.

"Dažnai tie nauji žaidėjai sukelia ir rūpesčių – atvykę iš kitų miestų nelabai nori pirkti leidimų, nori daryti bet ką. Atsiranda tokių, kurie galvoja, kad čia – bambukų kraštas", – dėstė kurorto verslininkų vedlė.

Gausėjantį pajūrio būsto nuomotojų būrį pastebi ir Klaipėdos apskrities valstybinė mokesčių inspekcija.

Klaipėdos AVMI Mokestinių prievolių departamento direktorė Edita Cibienė teigė, kad pastarųjų dienų duomenimis, verslo liudijimus patalpų nuomai ir apgyvendinimo paslaugoms Palangos ir Neringos kurortuose įsigijo 2 068 gyventojai – 3 proc. daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu.

"Šiemet pastebima ir tai, kad verslo liudijimais apgyvendinimui gyventojai pasirūpino kur kas anksčiau, nelaukdami sezono įkarščio", – dėstė E.Cibienė.

Privataus apgyvendinimo sektoriuje, sausio – liepos duomenimis, gyventojų sumokėtas GPM išaugo 16 proc. ir sudarė 195 tūkst. eurų.

Taip pat pastebimas ženklus pateiktų PVM deklaracijų augimas bei deklaracijose deklaruojamo mokėtino PVM augimas.

"Kalbant apie Klaipėdos apskrityje registruotų įmonių, kurių pagrindinė veikla – apgyvendinimo paslaugų teikimas, mokesčių administratoriui oficialiai teikiamais duomenimis, pirmąjį pusmetį, lyginat su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, stebimas ir pajamų, ir PVM prievolės bei sumokėtų mokesčių augimas. Tam didžiausios įtakos turėjo birželio rezultatai, kai sektoriaus įmonės deklaravo gavusios per 4,1 mln. eurų pajamų", – paaiškino direktorė.

Neskurdo ir Klaipėda

Be krislelio pesimizmo vasarą vertina ir uostamiesčio verslininkai. Šiemet geras nuotaikas pakurstė kruiziniais laivais atvykstantys turistai.

"Tikrai pajutome, kad atplaukia laivai. Turime tokių klientų. Ir jie, kaip sakoma, valgo ir geria, prisėda. Matome, kad senamiestyje jie nemažai kavinių užpildo. Tuo labai džiaugiamės", – neslėpė Klaipėdos senamiesčio verslininkų sąjungai priklausančios "Nesė Group" vykdančioji direktorė Inga Česnakienė.

Pašnekovė pastebėjo, kad itin palankūs buvo liepa ir rugpjūtis, nors orai ir nelepino.

Neabejojama, kad prie sėkmės prisidėjo ir mieste vykusios bei visiems verslininkams naudos atnešusios šventės.

"Senamiesčio barų vaizdas, mūsų akimis, gerėja, kadangi juos iš dalies užpildo turistai ir ateinantys poilsiautojai arba vietiniai gyventojai", – pastebėjo I.Česnakienė.

Neatmetama, kad prasti šios vasaros orai uostamiesčiui buvo naudingi, mat nekepinant karščiui į kitus miestus atvykusieji dažnai užsukdavo ir į Klaipėdą.

Pašnekovė neslėpė, kad šiemet kiek ūgtelėjusias pajamas galėjo lemti ir padidintos kainos. To verslininkai esą negalėjo išvengti, mat pastebimai brango maisto produktai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Miklovui

Miklovui portretas
daugelis tikrų milijonierių skaičiuoja pinigus ir įvertina tikrą prekės ar paslaugos kainą, o ne fantazinę kainą, pvz.: už šaltibarščius....
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių