- Parengė Ainė Jacytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šįkart akiratyje – jaunos menininkės Ievos Prūsaitės autoportretas. Menininkė, tapybos bakalauro studijas papildžiusi pedagogikos kvalifikacijos laipsniu, dažna parodų dalyvė. Dalyvaujanti grupinėse parodose didžiuosiuose Lietuvos miestuose bei periferijoje, menininkė aktyviai rengia ir personalines parodas – jaunos kūrėjos biografijoje 2013–2017 m. pastarųjų surengė net penkias.
– Autoportretas – tai kopija, atspindys ar akcentuota mentalinės, dvasinės jausenos išraiška?
– Tai – mano dvasinės jausenos atspindys.
– Kas tampa lemiamu faktoriumi, pasirenkant autoportreto atlikimo techniką?
– Norėjosi sluoksnių, pirmo ir antro plano peršviečiamumo, todėl pasirinkau tapybą aliejiniais dažais. Šia technika nesudėtingai galėjau tai padaryti. Taip pat svarbus yra gyvas prisilietimas prie drobės teptuku, nenorėjau piešti naudodama kompiuterį ir įrenginius.
– Kūrimo procesas vyksta remiantis natūra ar naudojantis fotografijos medija?
– Kūrybos proceso pradžia – natūra, aplinkos stebėjimas, vėliau vaizdas užfiksuojamas fotografijoje. Kitame etape nuo fotografijos pereinu prie tapybos. Tapydama palieku fotografijai vietos tik tiek, kiek yra svarbi užuomina į natūrą, į tikrovę, kaip pirminį vaizdavimo objektą. Visą kūrybos procesą sudaro ir natūra, ir fotografijos medija, tai neatskiriama.
– Kuo remiatės ieškodama autoportreto spalvinės išraiškos?
– Tapyboje nenaudoju labai ryškaus kolorito. Man patinka minimalizmas, monochrominė tapyba. Tai atspindi mane pačią – esu beviltiška melancholikė. Todėl ir autoportretas toks – vos kelios spalvos.
– Kokia yra fono reikšmė paveiksle?
– Autoportrete fonas yra labai svarbus – vaizduojama mano, kaip žmogaus intraverto, aplinka.
– Drobės formatas – formali kūrinio sudedamoji dalis ar požiūrio į save, savivertės išraiška?
– Formatas buvo pasirinktas nedidelis – vos 21 x 20 cm, nes norėjau nusipiešti tik eskizą, kurį galvojau vėliau perkelti ant didesnio formato drobės. Tačiau taip ir nepasirinkau didelio formato. Kūrinys liko mažas. Toks jis man atrodo intymesnis, asmeniškesnis. Ar tai požiūrio į save, savivertės išraiška? Žinoma, taip.
Autoportreto nereikėjo koreguoti, tiksliai žinojau, ką ir kaip noriu nutapyti.
– Kuo žvilgsnis į save, tapant autoportretą, skiriasi nuo kasdienio žvilgsnio į save?
– Tapydama žvelgiu į savo vidų, drobėje palieku emociją. Kasdienybėje arba darbų rutinoje ne visada turiu laiko įsiklausyti į save.
– Autoportrete žvilgsnis fokusuojamas: į save, pro save ar atsiribojant nuo savęs (pažvelgiant į save tarsi į nepažįstamąjį)?
– Man tai – žvilgsnis į save.
– Autoportrete fiksuojate praeities įvykių refleksijas savyje, esamąjį momentą ar ateities lūkesčius?
– Autoportrete nedaliju laiko į praeitį, dabartį ar ateitį. Laikas – begalinis. Į tai būtų galima pažvelgti labai filosofiškai.
– Kiek seansų truko nutapyti šį autoportretą? Ar jų metu kito jūsų nuotaika, jausenos?
– Autoportreto nereikėjo koreguoti, tiksliai žinojau, ką ir kaip noriu nutapyti. Reikėjo tik palaukti porą dienų, kol pirmi dažų sluoksniai išdžius tam, kad galėčiau tapyti kitą sluoksnį ant viršaus.
– Ar tapant autoportretą atsiranda baimių?
– Vienintelė baimė yra baltos drobės, kai bijau sugadinti dar nepaliestą, švarų drobės paviršių. Bet kai pradedi tapyti, apie tai pamiršti.
– Kuo šis kūrinys skiriasi nuo kitų jūsų tapytų autoportretų?
– Autoportrete veidas nėra svarbus, jis nusuktas nuo žiūrovo. Nebijau parodyti savo dvasinės jausenos kitiems.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
4-oji Kauno literatūros savaitė jungs žemynus ir žodžius
Gegužės 8–12 dienomis Kaunas taps literatūros meka – čia jau ketvirtą kartą vyks tarptautinis knygų ir rašytojų festivalis „Kauno literatūros savaitė“. ...
-
Bibliotekos nurašytas knygas galės atiduoti tiems, kam jos reikalingos
Bibliotekos, prieš atiduodamos perdirbti nurašytas knygas, galės neatlygintinai perduoti jas fizinių ar juridinių asmenų nuosavybėn. Ketvirtadienį Seimas priėmė tokią galimybę suteikiančias Kultūros ministerijos parengtas Bibliotekų ...
-
Valdovų rūmuose atidaroma interaktyvi paroda apie 1863–1864 metų sukilimą3
Valdovų rūmų Didžiajame kieme ketvirtadienį atidaroma interaktyvi paroda apie 1863–1864 metų sukilimą. ...
-
„Nerk į teatrą“: interaktyvumas be amžiaus cenzo
Tarptautinis edukacinis festivalis „Nerk į teatrą“ šiemet Nacionaliniame Kauno dramos teatre (NKDT) vyks jau keturioliktą kartą. Jo programoje nuo balandžio 25 d. iki birželio 14 d. – pusšimtis edukacijų, dvi premjeros, a...
-
Pagerbti trys geriausi 2023-iųjų bibliotekininkai, įstaigos sutarė derinti veiksmus
Kultūros ministerijoje antradienį minint Nacionalinę Lietuvos bibliotekų savaitę pagerbti geriausi praėjusių metų šio sektoriaus specialistai, tuo metu bibliotekų asociacijos pasirašė ketinimų protokolą dėl bendradarbiavimo. ...
-
Antrasis S. Dirsytės romanas: aplinkybių sutraiškyta herojė iki pabaigos kovojo už teisę išlikti
„Kai rašai istorinį romaną, išties, gerąja to žodžio prasme, ištinka tam tikras apsėdimas. Atrodo, kuo daugiau domiesi laikotarpiu, apie kurį rašai, tuo aiškiau dėliojasi istorija, o rūke tarsi paskendęs vaizd...
-
O. Šurajevas rėžė Lietuvos teatralams: kas iš to vardo, jei jie „myžniai“116
Visuomenininkas Olegas Šurajevas abejingų nepalieka. Anot jo, dabar nėra laikas abejoti ir kalbėti miglotomis metaforomis. Jis teigė, kad atėjo laikas išreikšti aiškias pozicijas – be dviprasmybių, naudos ir kašt...
-
„Lietuvos teatrų pavasaris“: 45-asis festivalis
Kauno teatro mylėtojai visą savaitę turi unikalią progą mėgautis profesionalų sukurtais spektakliais iš visos Lietuvos: sekmadienį prasidėjo jau 45-asis festivalis „Lietuvos teatrų pavasaris“. ...
-
Kultūros ministerija paskelbė konkursą vadovauti Nacionaliniam architektūros institutui2
Kultūros ministerija antradienį paskelbė konkursą į naujai įsteigto Nacionalinio architektūros instituto direktoriaus pareigas. ...
-
Prasideda Nacionalinė Lietuvos bibliotekų savaitė
Antradienį Lietuvoje prasideda Nacionalinė Lietuvos bibliotekų savaitė, kurios tema šiemet – Europos Sąjunga (ES). ...