- Parengė Ainė Jacytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Juvelyrika suvokiama labiau kaip gražus, funkcinis objektas nei meno kūrinys. Tačiau skulptorius Gediminas Pašvenskas, kuriantis masyvias eksterjero skulptūras, mažąją plastiką, juvelyrikoje sujungia šias skirtingas patirtis, smulkiose, subtiliose formose sukuria autentišką idėjos ir estetikos sintezę.
– (Auto)portretas – tai kopija, atspindys ar akcentuota mentalinės, dvasinės jausenos išraiška?
– Tai tam tikro etapo įprasminimas, stengiantis jį perteikti subtiliai, nutolstant nuo visų iki tol įtikėtų stereotipų.
– Kūrimo procesas remiasi stebėjimo procese sukaupta medžiaga ar impulsyviu, momentiniu įspūdžiu, kurį norisi išsaugoti?
– Išskirčiau etapą nuo kūrinio vaizdinio radimosi mintyse iki jo realizavimo medžiagoje. Kūrimo procese, būdamas su tomis mintimis, įsitikini jų tvirtumu ir svarba, bet kartu lyg ir sužaidi žaidimą prieš save patį, nors jo baigtį ir numanai. Gryninant kūrinio koncepciją, įtvirtinti naujus atradimus ir visa, ką pavyksta užfiksuoti medžiagoje, tampa naujų kūrybinių procesų pradžia.
– Kas lemia kūrinio medžiagiškumo pasirinkimą?
– Šiuo atveju jį pasufleravo objekto transformavimas į papuošalą. Stengdamasis išlaikyti jo vizualų autentiškumą, minimaliai jį pakeičiau, prijungdamas antrą medžiagą ir išgrynindamas juvelyrikai būdingoje estetikoje. Jei tai ciklas, kuriame konkrečios medžiagos ar medžiaga pasikartoja, per ją ir jos savybes yra formuojama pati darbų ciklo idėja. Medžiaga su sau būdingomis savybėmis ir galimybėmis suformuoja bendrą darbų kontekstą.
– Koks yra kūrinio ir erdvės / aplinkos santykis? Ar erdvė / aplinka yra objekto dalis ar priešprieša, suteikianti lauką jam atsiskleisti?
– Man svarbi švari, sterili erdvė. Tai, ką kuriu šiandien, reikalauja vientiso, neutralaus, objektą ar jo sudedamąją dalį išryškinančio fono. Gaila, kada blogai pasirinkta erdvė ar tam tikros detalės joje pradeda konkuruoti su pačiu kūriniu. Juvelyriniam objektui svarbu, kad jis būtų (pa)matomas.
– Kūrinio formatas – formali sudedamoji dalis ar požiūrio į save, savivertės išraiška?
– Formatas priklauso nuo koncepcijos.
– Kuo žvilgsnis į save (auto)portrete skiriasi nuo kasdienio žvilgsnio į save?
– (Auto)portrete paliekamas tam tikras kodas, maža žinutė, kuri yra žinoma tik autoriui.
– Kur fokusuojamas žvilgsnis (auto)portrete?
– (Auto)portretas sukelia tavyje tam tikrą reakciją. Man įdomu, kaip kiekvienas žmogus kūrinio idėją priima, kokias skirtingas nuotaikas pajunta.
– Fiksuojate praeities įvykių refleksiją savyje, esamąjį momentą ar ateities lūkesčius?
– Gal tai ir galėtų būti iš praeities pasiskolintos tam tikros detalės, bet neįvardiju to kaip praeities atspindžio. Tai mažos provokacijos dabarčiai.
– Kuo šis kūrinys skiriasi nuo kitų jūsų kurtų darbų? Kodėl būtent jį pasirinkote kaip geriausiai jus reflektuojantį kūrinį?
– Mintis panaudoti šį objektą kūrinyje atėjo anksčiau. Juvelyrika – naujas mano kūrybos etapas, todėl tai buvo galimybė kilusiai idėjai realizuoti. Mėgstu paieškoti adatos šieno kupetoje. Manau, ją radau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Nerk į teatrą“: interaktyvumas be amžiaus cenzo
Tarptautinis edukacinis festivalis „Nerk į teatrą“ šiemet Nacionaliniame Kauno dramos teatre (NKDT) vyks jau keturioliktą kartą. Jo programoje nuo balandžio 25 d. iki birželio 14 d. – pusšimtis edukacijų, dvi premjeros, a...
-
Pagerbti trys geriausi 2023-iųjų bibliotekininkai, įstaigos sutarė derinti veiksmus
Kultūros ministerijoje antradienį minint Nacionalinę Lietuvos bibliotekų savaitę pagerbti geriausi praėjusių metų šio sektoriaus specialistai, tuo metu bibliotekų asociacijos pasirašė ketinimų protokolą dėl bendradarbiavimo. ...
-
Antrasis S. Dirsytės romanas: aplinkybių sutraiškyta herojė iki pabaigos kovojo už teisę išlikti
„Kai rašai istorinį romaną, išties, gerąja to žodžio prasme, ištinka tam tikras apsėdimas. Atrodo, kuo daugiau domiesi laikotarpiu, apie kurį rašai, tuo aiškiau dėliojasi istorija, o rūke tarsi paskendęs vaizd...
-
O. Šurajevas rėžė Lietuvos teatralams: kas iš to vardo, jei jie „myžniai“115
Visuomenininkas Olegas Šurajevas abejingų nepalieka. Anot jo, dabar nėra laikas abejoti ir kalbėti miglotomis metaforomis. Jis teigė, kad atėjo laikas išreikšti aiškias pozicijas – be dviprasmybių, naudos ir kašt...
-
„Lietuvos teatrų pavasaris“: 45-asis festivalis
Kauno teatro mylėtojai visą savaitę turi unikalią progą mėgautis profesionalų sukurtais spektakliais iš visos Lietuvos: sekmadienį prasidėjo jau 45-asis festivalis „Lietuvos teatrų pavasaris“. ...
-
Kultūros ministerija paskelbė konkursą vadovauti Nacionaliniam architektūros institutui2
Kultūros ministerija antradienį paskelbė konkursą į naujai įsteigto Nacionalinio architektūros instituto direktoriaus pareigas. ...
-
Prasideda Nacionalinė Lietuvos bibliotekų savaitė
Antradienį Lietuvoje prasideda Nacionalinė Lietuvos bibliotekų savaitė, kurios tema šiemet – Europos Sąjunga (ES). ...
-
Finaliniai B. Dvariono konkurso akordai: nuo rečitalių koncertų salėse iki kelionių į Disneilendą
Jau dvyliktą kartą jaunuosius smuikininkus ir pianistus iš viso pasaulio į Lietuvą pakvietęs Tarptautinis Balio Dvariono konkursas šį savaitgalį išrinko pačius geriausius. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje konkurso f...
-
S. Karunatilaka: tikiuosi, kad mes šio to pasimokysim iš pasakojimų, persmelktų mūsų patirties
„Rašant knygą nėra taip, kaip būna per kokią filmo premjerą, kai jis išleidžiamas ir palydimas su fanfaromis, ji gimsta pamažu, o paskui dar reikia tikėtis, kad ras skaitytojų“, – pripažįsta Bookerio premijos laureata...
-
Kaune prasideda Azijos ir skandinavų kultūrų savaitė3
Šią savaitę Kaune vyraus Azijos ir skandinavų kultūros – prasideda jubiliejinė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) rengiama Azijos savaitė ir skandinaviškos kultūros pažinimo renginiai. ...