Kuo važinėti Seimo nariams?

Rudenį Seimui teks svarstyti arba atmesti įstatymo projektą, kuriuo siūloma naikinti galimybę parlamentarams nuomotis automobilius iš parlamentinei veiklai skiriamų lėšų.

Rudenį Seimui teks svarstyti arba atmesti įstatymo projektą, kuriuo siūloma naikinti galimybę parlamentarams nuomotis automobilius iš parlamentinei veiklai skiriamų lėšų.

Esą gelbėtų autoritetą

Mišriai Seimo narių grupei priklausantis Vytautas Antanas Matulevičius užregistravo įstatymo projektą, kuriuo siūlo uždrausti parlamentinei veiklai skirtas lėšas naudoti automobilių nuomai.
Parlamentaro įsitikinimu, įstatymų leidėjai taip rodytų racionalaus biudžeto lėšų panaudojimo pavyzdį. Be to, jo nuomone, nuomotis  automobilius, kaip šiuo metu daro Seimo nariai, nėra ekonomiškiausias transporto problemos sprendimo būdas. "Neribotas disponavimas automobiliais, nuomojamais už biudžeto lėšas, sukuria nepageidautiną dviprasmybę ir balansuoja ant interesų konflikto ribos. Dėl to nuolat nukenčia Seimo autoritetas ir atsiranda visuomenėje bei žiniasklaidoje pagrindas kritikuoti", – teigia V.A.Matulevičius, ir pabrėžia, kad reikia galutinai atsisakyti bet kokių Seimo narių privilegijų, įskaitant išimtinę teisę nuomotis transportą.

Iširusiai "Drąsos kelio" partijai priklausęs Seimo narys siūlo, kad parlamentarai savo veikloje naudotųsi asmeniniu privačiu transportu ir kad būtų  numatyta diferencijuota piniginė kompensacija už automobilio amortizaciją. Ši kompensacija ir būtų išskaičiuojama iš Seimo nario parlamentinei veiklai skirtų lėšų. V.A.Matulevičiaus nuomone, Seimo valdyba ir Seimo kanceliarija iki šių metų gruodžio 1 d. turėtų parengti motyvuotą skaičiuoklę, numatančią konkrečias kompensacijų apimtis. Šis įstatymo projektas pasieks Seimą rugsėjį prasidėsiančioje rudens sesijoje.

Suvienodintų sąlygas

Seimo etikos ir procedūrų komisijos pirmininkas, Tėvynės sąjungos- Lietuvos krikščionių demokratų partijos atstovas Valentinas Stundys siūlomam įstatymo projektui linkęs pritarti.

Parlamentaras priminė, kad Seimo koridoriuose šia tema kalbėta ne kartą, tad galiausiai ši idėja gali tapti realybe. "Vis būdavo pakalbama, kad vieni Seimo nariai nuomoja automobilius ir jų eksploataciją apmoka iš parlamentinei veiklai skirtų lėšų, o kiti važinėja privačiais automobiliais ir į juos negali investuoti iš parlamentinei veiklai skirtų lėšų nieko, išskyrus už kurą. Yra nuomonių, jog tai nėra visai teisinga, tad V.A.Matulevičiaus pasiūlymas šį kontekstą ir atliepia", – sakė V.Stundys.

Jo nuomone, jeigu visi parlamentarai vienodomis sąlygomis naudotųsi transportu, tai būtų teigiamas dalykas. "Logikos čia yra. Būtų  sutaupoma ir nemažai lėšų. Aišku, sutaupymas būtų sąlygiškas, nes parlamentinei veiklai skirta suma yra aiškiai apibrėžta. Tačiau, jeigu žiūrėtume į Seimo narių išlaidas, tai daugumos, maždaug 75 proc. parlamentarų, didžiąją išlaidų dalį sudaro būtent išlaidos transporto nuomai ir eksploatacijai", – pabrėžė V.Stundys.

Vadina pigiu popsu

Lietuvos socialdemokratų partijos narys, buvęs Seimo etikos ir procedūrų komisijos pirmininkas A.Salamakinas net susijuokė išgirdęs apie siūlomą įstatymo projektą: "Tai kam tuomet tos lėšos būtų naudojamos?" A.Salamakinas idėjos autoriui V.A.Matulevičiui buvo negailestingas: jo nuomone, tai esąs pigus popsas, sukurtas per mažai patirties turinčio politiko, ir visai neturint minčių apie tai, ko iš tiesų reikia valstybei.

"Pagrindinė Seimo narių veiklos sritis, kuri reikalauja parlamentinei veiklai skirtų lėšų, yra susitikimai su rinkėjais. Suprantu poną Matulevičių – jis neturi vienmandatės apygardos, gyvena Vilniuje, jam pasiekti darbą tikrai nereikia automobilio. Tačiau atsižvelkime į 71 Seimo narį, kurių apygardos yra ne tik Vilnius, bet ir nutolę po 200 km. Tai kaip jis įsivaizduoja Seimo nario kelionę pas rinkėjus, jeigu neskirtų tarnybinio transporto? Tarnybinį automobilį juk turi net kaimų seniūnai", – stebėjosi A.Salamakinas.

Jis atkreipė dėmesį, kad kiekvienas Seimo narys gauna vienodą kiekį pinigų, nepriklausomai nuo to, ar nuomoja automobilį, ar ne.

Tai, kad siūloma dalį parlamentinei veiklai skirtų lėšų leisti panaudoti privataus automobilio amortizacijai, A.Salamakinas nelaiko išeitimi. Atvirkščiai, jis mano, kad dėl to kiltų tik dar daugiau problemų. "Tai jauno politiko sindromas. Seimas yra išbandęs daug variantų. Kai rengėme parlamentarų darbo sąlygų įstatymą, apsvarstėme įvairius variantus. Idealiausias būtų, jeigu kiekvienas Seimo narys gautų tarnybinį automobilį, kaip buvo 1993 –1996 m., juo pasinaudotų, o parlamentaro neperrinkus – prie vairo sėstų kitas. Toks variantas būtų geriausias. O siūlomas variantas – skirti lėšas asmeninio transporto remontui – nieko nepakeis. Tuomet pradės nešti čekius, kad nusipirko visišką laužą ir pradeda jį remontuoti. Ir pamatysime, kad jo remontas per metus išeina kelis kartus brangiau nei nuoma", – piktinosi A.Salamakinas. Jis sakė esąs įsitikinęs, kad skandalų tokiu atveju būtų dar daugiau, nei dabar kyla dėl automobilių nuomos ir akcentavo, kad būtų geriausia grįžti prie varianto, kai Seimo kanceliarija nuperka tarnybinius automobilius. Tokį siūlymą A.Salamakinas jau teikė prieš trejus metus, tačiau Seimas tam nepritarė.

Išlaidų liūto dalis

2009 m. pabaigoje Seimo etikos ir procedūrų komisija vienbalsiai pripažino socialdemokratą Bronių Bradauską supainiojus viešuosius ir privačius interesus. Jis parlamentinei veiklai skirtomis lėšomis automobilį nuomojosi iš šeimos įmonės "Lamantinas". Per metus bendrovei už automobilio nuomą B.Bradauskas sumokėjo apie 13 tūkst. litų. Šiuos pinigus teko grąžinti į biudžetą.

2009 m. automobiliams nuomoti apskritai buvo leidžiamos pasakiškos sumos. Pavyzdžiui, per tris mėnesius už automobilio nuomą Darbo partijos narys Saulius Bucevičius suplojo 9 tūkst. 71 litą, Tautos prisikėlimo partijos nariai Asta Baukutė, Vincas Babilius, liberalcentristai Vytautas Bogušis ir Arminas Lydeka – daugiau nei po 8 tūkst. litų. Tuo metu Seimo narių parlamentinėms išlaidoms kiekvieną mėnesį buvo skiriama 1,7 vidutinio mėnesio darbo užmokesčio dydžio suma. Tai sudarė apie 3,4 tūkst. litų.

Vėliau ši suma sumažinta iki vieno vidutinio mėnesio darbo užmokesčio dydžio, tad dabar siekia apie 2,2 tūkst. litų.

Pirmąjį šių metų ketvirtį B.Bradauskas transporto priemonei eksploatuoti išleido 4,6 tūkst. litų, konservatorius Rimantas Dagys – 4,1 tūkst. litų, Darbo partijos narys Petras Čimbaras – 4 tūkst. litų. Automobilio nuomai "tvarkietis" Vytautas Kamblevičius išleido 6 tūkst. litų, konservatorius Emanuelis Zingeris – 5,4 tūkst. litų, jo partijos kolega Mantas Adomėnas – 5,5 tūkst. litų, Darbo partijos nariai:  Sergejus Dmitrijevas – 5,5 tūkst. litų,  Valentinas Bukauskas – 5,2 tūkst. litų, Larisa Dmitrijeva – 3,9 tūkst. litų.


Šiame straipsnyje: SeimasSeimo nariaiautomobiliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

taro

taro portretas
uj ne pontas juk vazinet kartu su liaudim,liaudis gi visada verke verkia ir verks,uj ne nuotaika gadintis is pat ryto nuo liaudies autobuse ar marsrutkeja,nu ne tegul uz musu sviezia prota dirbant liaudies labui sumokesite jus mokesciu moketojai,nupirkdami kas metus naujus ratus.

Seimo nariai

Seimo nariai portretas
turėtų važinėti įprastu miesto transportu. Taip taip, tuo pačiu, kuriuo važinėja jų rinkėjai. Išrinktieji turėtų būti arčiau juos rinkusios Tautos, kad geriau pažintų ir suprastų jos kasdienes problemas.

vargsiukas

vargsiukas portretas
su tokiom pajamom gali ir savo vairuotojus turet, nes puse ju yra arba greit tampa milijonieriais.
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių