Vyriausybės kancleris: atrankas ir pirkimus sutelksime viename centre

Valstybės tarnautojų atrankas ir viešuosius pirkimus bus siekiama sutelkti vienoje institucijoje – Nacionaliniame paslaugų centre, o nekilnojamąjį turtą valdančios valstybės įstaigos netrukus pačios jo sieks atsikratyti – tokias permainas žada naujasis Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis.

Tačiau jis sako esąs įsitikinęs, kad Vidaus reikalų ministerijos (VRM) orkestras reikalingas, o jo paties kuruoti ministerijos poilsio namai „Pušelė“ iki šiol gyvuoja, nes yra svarbūs pareigūnų reabilitacijai.

Metus Vyriausybės kanceliarijai vadovavusią Mildą Dargužitę pakeitęs A. Stončaitis vengia vertinti pirmtakės inicijuotas reformas ir  sako radęs įtampų kolektyve. Tačiau jis kartu tikina, kad Vyriausybės kanceliarija šiuo metu tapusi patrauklia ir konkurencinga darbo vieta.

Ilgą laiką neigęs kalbas, kad yra kalbinamas vadovauti Vyriausybės kanceliarijai ilgametis premjero Sauliaus Skvernelio bendražygis interviu BNS pripažino sutikęs vadovauti kanceliarijai „po primygtinio premjero siūlymo“. Buvęs kriminalistas, anksčiau ėjęs aukštas pareigas įvairiose statutinėse tarnybose, pastaraisiais metais vadovavęs VRM kanceliarijai, A. Stončaitis savęs nelaiko politiku ir tikina neturįs planų siekti politiko karjeros.

– Kodėl apsisprendėte imtis šių pareigų? Anksčiau klausiamas ne kartą gan kategoriškai tikinot, kad nesvarstot, niekas nesiūlė šių pareigų, o paskui vis tik buvote paskirtas.

– Buvo keletą kartų kalbėta su premjeru. Keletą kartų buvo premjero siūlymas užimti pareigas, kadangi iš pradžių, kol buvo kanclerė (M. Dargužaitė - BNS), nebuvo nė kalbos apie kažkokius konkrečius susitarimus. Po to, kai ši vieta tapo laisva ir premjeras primygtinai pasiūlė, kad jau reikia eit tiesiog imtis atsakomybės ir visgi įskaitant tai, kad yra darbuotasi su premjeru nemažai laiko skirtingose pareigybėse, atsakomybėse, kur mano kompetencija jam buvo žinoma, ir įskaitant, kad tai yra asmeninio politinio pasirinkimo variantas, tai tiesiog vedamas ir moralinių paskatų, įsipareigojimų sutikau užimti šias pareigas.

Tiesiog vedamas ir moralinių paskatų, įsipareigojimų sutikau užimti šias pareigas.

Žmogiškąja prasme tai yra man asmeniškai praradimai. Aš Vidaus reikalų ministerijoje buvau aukščiausios kategorijos valstybės tarnautojas su visom valstybės tarnybos garantijom. Tai šito čia neliko. Jei kiltų kam klausimai dėl materialinių dalykų, atlyginimas čia mažesnis ir, deja, čia to atlyginimo, kurį ten gavau, matyt, nepasieksiu. Bet ne tai svarbiausi apsisprendimų dalykai. Svarbiausia – premjero įvertinimas ir moraliniai dalykai, buvo dirbta ir buvo prašoma pagalbos.

– Kaip per tuos metus išsivystė jūsų ir premjero santykiai? Ar esate draugai?

– Draugai – per stipru būtų taip sakyt. Mūsų santykiai yra pakankamai supratingi, darbiniai.

– Kokius projektus, darbus, Jūs, jau kiek apšilęs kojas, formuluojate savo komandai?

– Pirmas dalykas – tai mokesčių sistemos struktūros tobulinimas ekonomikos augimo linkme, mokesčių bazės optimizavimas. Tai toli gražu ne vien Finansų ministerijos darbas. Kryptingas regionų vystymas lyg butų Vidaus reikalų ministerijos kompetencija, bet suprantame, kad europinės paramos lėšas administruoja daugelis ministerijų ir kiekvienas savaip mato tą regionių išvystymą. Kanceliarijos paskirtis suakumuliuoti tas idėjas ir lėšas į visumą ir užtikrinti visus interesus.

Labai matome tokius projektus, ko dar nėra tikslinio darbo – talentų pritraukimo ir išlaikymo Lietuvoje struktūros, sistemos sukūrimo. Ne tik gerą algą reikia mokėt, darbo, organizacinės kultūros, paramos ir paslaugos užtikrinimo jaunai šeimai, inovacijų kūrimo galimybių sistemos sukūrimas.

(...) Starteginis planavimas ir rezultatų valdymas – prigimtinė kanceliarijos pareiga šį procesą valdyt. Nežinau kodėl, bet bent šiandien tokia padėtis, kad kanceliarijoj šituo niekas neužsiima, tiesiog buvo deleguotos funkcijos įvairioms ministerijoms. Manau, visiška klaida, bandome grįžti ir vėl tapti konsoliduojamąja veiklos standartų nusistatymo organizacija.

Šiandieną dar sunku įvertinti Vyriausybės kanceliarijos darytą reformą, gal kai kur reikės kiek pataisymų, tačiau niekas negali net ginčytis su mumis, kad šiandien tai tapo inovatyvi, pritraukusi naujus protus, bekonkuruojanti net su privačiu verslu organizacija. Pas mus pradėjo eiti jauni, užsieniuose mokslus baigę žmonės iš privataus verslo.

– Čia būtent po M. Dargužaitės atliktos pertvarkos?

– Nebūtinai dėl M. Dargužaitės atliktos reorganizacijos, o pačios filosofijos pakeitimo. Mes šiandien pradėjome samdyti tokius žmones ir aš praėjusią savaitę pasirašiau keturias sutartis su tokiais žmonėmis.

– O kaip Jūs juos priviliojate? Kokiais atlyginimais, priedais?

– Yra tikslas šiandieną konsoliduojant pačius procesus - su mažesniu kiekiu, bet su labai aukštos kvalifikacijos darbuotojų ir su žymiai didesniu atlyginimu galima nuveikti kokybiškus darbus. Tuo keliu ir eina kanceliarija, dėl to keturias ar penkias sutartis pasirašiau, kur žmonėms iš tikrųjų atlyginimo vidurkis su visais priedais – apie 1,6 tūkst. eurų „į rankas“.

– Jūs pats priimtas į šias pareigas iškart Jums skiriant priedą prie atlyginimo. Kada bus išspręsta ši problema, kai bus aišku, kas yra sutartas atlyginimas, o kas yra kitos priemokos?

– Mes kartais sukeliame dirbtinas sensacijas ar peną rašymams, kad štai paskiriamas žmogus, dar nieko nenuveikė, o jam skiriamas priedas. Tai mes turime šiandien visiškai kvailą sistemą...

– Tai jūsų rankose dabar ta sistema.

– Be abejo, mūsų rankose. Mes labai viliamės, kad naujasis Valstybės tarnybos įstatymas bus priimtas. Tikrai atsiranda aiški nedviprasmiška tvarka. Nusibraukia įvairiausi priedai priedėliai, bus suprantama alga. Kitas dalykas, kad daugeliui bus numatyta, kad atlyginimas galėtų judėt pagal žmogaus darbo įvertinimą, nereikėtų kažkokių procedūrų, komisijų, apaugusių biurokratizmu.

Mano konkrečiu atveju, kad nereikėtų jokių priedų, būtų paprasčiausiai fiksuota kanclerio alga ir būtų visiems suprantama ir skaidru. Didelė ar maža mano alga? Galiu pasakyt, kad šiandien mano gaunama alga yra Policijos departamento valdybos viršininko alga. Tai yra apie 2 tūkst. eurų į rankas.

Labai tikimės, kad jau šiemet valstybės tarnybos pertvarka bus.

– Esat kalbėjęs ir apie valstybės institucijų konsolidavimą. Kaip, kada ir kiek jų gali būti jungiama, naikinama?

– Nesu šalininkas sakyt, kad vieną ar kitą instituciją reikia naikint. Pirmiausia turime aiškiai pasiskaičiuot ir įsirašyt procesus ir funkcijas, už kurias atsakomybę yra prisiėmusi valstybė.

– Bet jau yra skaičiuota, Saulėlydžio komisijos veikė...

– Toli gražu. Kas gali pasakyt, kad visus procesus ir funkcijas valstybė šiandien žino. Reikėtų įsivertint, ar tikrai visi procesai ir funkcijos, kurias valstybė prisiėmė, ar jos dar šiandien būdingos valstybei. Pavyzdžiui, yra pribrendęs verslas, rinka galėtų daug funkcijų vykdyt. Kaip kažkada buvo sunku tai pačiai policijai atsisakyti apsaugos funkcijos. Visi galvojo, panaikinsim apsaugos policiją – žlugs, išvogs, gyventojai gyvens siaube ir nieko neįvyko, nes rinka jau buvo tam pasiruošusi. (...)

Kažkodėl labai skausmingai priimama. (...) Viršininkas sako, koks aš būsiu viršininkas, jei ne aš priimsiu žmogų į darbą, o kažkas kitas centralizuotai atrinks. Va kur mūsų klodai yra. Tikimės centralizuoti atrankas. Tai galbūt bus skausminga vadovams, gal mechanizmas kažkiek iš pradžių girgždės, bet tikrai neturėsime tiek protekcionizmo, kuris Lietuvoje yra.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Cha cha cha

Cha cha cha  portretas
Gales mazas ratas tik turteti :)

NA NA

NA NA  portretas
taip mažiau, reikės dalintis ,bus šeriamos tik viršūnėlės ,,,,sėkmės mažinti dalybų piramides ,,,
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių