- Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kelių eismo taisyklės (KET) numato, kad vairuotojas negali užsiimti jokia veikla, kuri trukdytų vairuoti. Tokia veikla galima laikyti ne tik kalbėjimą telefonu, bet ir valgymą, laikraščio ar knygos skaitymą. Vis dėlto pareigūnai nesutaria, ar už užkandžiavimą prie vairo reikia išties bausti.
Nubaudė ir už valgymą, ir už lūpų dažymąsi
Administracinių nusižengimų kodeksas numato, kad naudojimasis mobiliojo ryšio priemone rankomis tuo metu, kai vairuojama, užtraukia baudą nuo 60 iki 90 eurų. O kitos vairuoti trukdančios veiklos – valgymas ar kalbėjimas su keleiviais – nėra reglamentuotos.
Kelių policijos valdybos Nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininkas Alvaras Bacevičius sako, kad, nors tik mobilaus telefono naudojimas yra išskirtas kaip draudžiamas dalykas, bet koks dėmesio nukreipimas nuo vairavimo yra draudžiamas.
„KET numatyta, kad vairuotojas nuolat turi stebėti eismą ir draudžiama nukreipti dėmesį nuo tiesioginio vairavimo. Tokia [draudžiama] veikla galima laikyti valgymą, laikraščio ar knygos skaitymą. Intensyvaus bendravimo su keleiviais taip pat neturėtų būti – jei dalyvauji eisme, turi savo dėmesį nukreipti į vairavimą“, – LRT.lt komentavo A. Bacevičius.
Pasiteiravus, ar Lietuvoje yra nubaustas bent vienas žmogus, kuris vairuodamas valgė, pareigūnas atsakė: „Iš savo praktikos galiu pasakyti, kad buvo nubausti žmonės už valgymą prie vairo. Buvo nubaustų vairuotojų ir už lūpų dažymąsi vairuojant. Žinoma, tai – nekasdieniai atvejai. Tačiau per ilgą mano veiklos praktiką tikrai buvo už tai nubaustų.
Kalbame apie piktybiškus žmones, kuriems neužtenka tik žodinio įspėjimo. Jie nesupranta, kodėl tai daryti draudžiama. Jie turi suvokti, kad tai blogai, ir nuobaudos taikymas turi būti orientuotas auklėti tuos, kurie nesupranta.“
Savo ruožtu Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys tikina, kad KET kol kas nedraudžia valgyti prie vairo. Ar ketinama tai drausti ateityje?
Buvo nubaustų vairuotojų ir už lūpų dažymąsi vairuojant.
„Kol kas tokių dalykų nesvarstome. Norime eiti kita linkme – kad būtų ne draudžiama, o kad nebūtų noro vairuojant taip elgtis. Viena, kai draudžiama, visai kas kita, kai išugdome kultūringą vairuotoją, kuriam į galvą nešaus valgyti sumuštinio vairuojant. Draudimų yra pakankamai, o kad jų būtų laikomasi, turi užtikrinti pareigūnai“, – LRT.lt komentavo V. Grašys.
Viršininko teigimu, patys vairuotojai turi pripažinti, kad toks elgesys trukdo vairavimui ir gali sukelti nelaimių pačiam vairuotojui ir aplinkiniams. Pasak V. Grašio, vairuotojai turėtų būti auklėjami rodant socialines reklamas, gero vairavimo mokomi vairavimo ir bendrojo ugdymo mokyklose.
„Galbūt laikas rinkti ne blogiausius vairuotojus, o geriausius. Paprašyti jų pasidalinti savo patirtimis“, – siūlo V. Grašys.
D. Jonušis: su tuo reikia kovoti
„BMW vairavimo akademijos“ instruktorius Darius Jonušis taip pat teigia, kad visų pirma reikėtų kalbėti ne apie baudas.
„Mūsų valstybėje įsigali praktika, kad jei kas nors blogai – taikome baudas. Pataisėme norminius aktus, išleidome įstatymus ir galvojame, kad išsprendėme problemą. Tačiau bauda ne visuomet išsprendžia problemą“, – įsitikinęs D. Jonušis.
Instruktoriaus manymu, vairuotojams per žiniasklaidos priemones reikėtų paaiškinti, kokią žalą gali atnešti pašalinės veiklos vairuojant.
„Ir dabar numatytos baudos, pavyzdžiui, už naudojimąsi telefonu vairuojant, bet ar pareigūnai baudžia tokius pažeidėjus? Pareigūnai – lygiai tokie patys žmonės, kurie tiki arba netiki problema. Galbūt pareigūnas žmogiškai įvertina, jog žmogus neviršijo greičio, prisisegęs diržą. Tuomet realiai ne tiek daug žmonių ir nubaudžiama už kalbėjimą telefonu“, – lygino D. Jonušis.
„BMW vairavimo akademijos“ instruktoriaus teigimu, tik baudos problemos neišspręs, todėl reikia taikyti įvairias priemones.
„Viena iš labiausiai vykusių socialinių reklamų Lietuvoje, kalbant apie saugų eismą, buvo apie diržų naudojimą. Savo turiniu, vizualika ir sukrėtimais ji sulaukė didelio visuomenės atgarsio. Nors ir dabar galioja baudos už diržų nesegėjimą, bet žmonės diržo naudojimo nebekvestionuoja. Jie suprato, kad reikia.
Bet koks kitas užsiėmimas vairuojant – kalbėjimas telefonu ar valgymas – mažina dėmesingumą ir saugumą keliuose. Deja, Lietuvoje vairuotojai nėra labai geri, nes turime istoriškai susiklosčiusią blogybę, kurios nesugebame panaikinti, – pirminio mokymo metu vairuotojai negauna pakankamai žinių, ypač apie atsakomybę“, – sako D. Jonušis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilkikai prie Šalčininkų punkto nuo penktadienio turi laukti kitoje vietoje4
Vilkikai, važiuojantys per Šalčininkų pasienio postą ir laukiantys kelkraštyje bei keliantys riziką eismo saugumui, nuo penktadienio nukreipiami laukti į kitą, mažiau judrų kelią. ...
-
Papasakojo, kaip miške pasiklydęs tarnybinis šuo grįžo pas šeimininką7
Nekasdienė situacija nutiko Panevėžio rajone. Pasiklydusių žmonių ieškoti išmokytas tarnybinis šuo miško platybėse dingo pats. Paskelbta net paieška, pakeltas dronas. Pasirodo, Roksis, toks tarnybinio šuns varda...
-
Lietuvos kalėjimų tarnybos vadovu siūloma skirti M. Kairį1
Teisingumo ministrė Ewelina Dobrowolska (Evelina Dobrovolska) Lietuvos kalėjimų tarnybos (LKT) vadovu siūlo skirti dabartinį įstaigos direktoriaus pavaduotoją Mindaugą Kairį. ...
-
Į Lietuvą pratyboms atvyksta JAV karinė technika10
Penktadienį Lenkijos - Lietuvos sieną kirto pirmoji JAV kariuomenės 2-ojo kavalerijos pulko karinės technikos kolona, pranešė Lietuvos kariuomenė. ...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius3
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Kas ir kokiu atveju pripažįsta žmogų nepakaltinamu?2
Teismo esate pripažintas nukentėjusiuoju, bet nusikaltėlis – nepakaltinamas. Ar jums bus atlyginta žala ir kada žmogus laikomas nepakaltinamu? Į šiuos klausimus LNK atsakė Baudžiamosios ir baudžiamojo proceso teisės komiteto narys advoka...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai1
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Komendantūros: dažniausiai užduodami klausimai3
Kiekvienas žmogus turi žinoti savo vaidmenį valstybės gynyboje ir įgyti praktinių gebėjimų, reikalingų priešintis, nes žinios suteikia užtikrintumo, teigia Krašto apsaugos ministerija. Tam, kad visi suprastų savo vaidmenis, Lietuvos k...
-
Prezidentūra sureagavo į L. Kasčiūno siūlymus: tai negali vėlinti divizijos įgyvendinimo datos5
Krašto apsaugos ministro Lauryno Kasčiūno siūlymai stiprinti oro gynybą bei etapais didinti tankų pajėgas negali pavėlinti užsibrėžto divizijos suformavimo termino, teigia Prezidentūra. ...
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...