Dievui – žmogaus auka

Belaisvių aukojimo aprašymų savo kronikoje pateikia Petras Dusburgietis.

Teigiama, kad po sėkmingo antpuolio 1261 m. prie Pokarvių notangai nusprendė paaukoti dievams vieną nelaisvėn paimtų kryžiuočių.

Burtai abu kartus krito kilmingam ir turtingam Magdeburgo vyrui Hirtzhalsui, kuris buvo pririštas prie savo žirgo ir sudegintas.

Panašiai, tos pačios kronikos duomenimis, į nelaisvę paimtas kryžiuotis buvo paaukotas dievams ir Žemaitijoje.

1320 m. laimėtas mūšis prie Medininkų. Kronikoje rašoma: "Jie kaip auką savo dievams sudegino brolį Gerardą, pravarde Rudė, Sembos fogtą, apvilktą šarvais ir užsodintą ant savo kovos žirgo."

Įteisino eutanaziją

Kodėl pagonių dievams dažniausiai buvo aukojami kitatikiai?

Galima sakyti, kad prūsai savo religijoje buvo įteisinę eutanaziją.

"Todėl, kad niekas kitas negali įžengti į šventą kraštą, nešdamas kitą tikėjimą. Aiškiai įtvirtinama religija ir taip užkertamas kelias importuoti kokį nors Dievą. Todėl kryžiuočiai ir buvo labai priešiškai sutikti. Visgi aiškėjo dar viena aukos forma – pasiaukojimas. Simono Grunau kronikoje rašoma: jei kas nors pasiligojo ar sunkiai apsirgo, jis pats gali pasirinkti, ar jam iškeliauti pas maloninguosius dievus susideginus. Galima sakyti, kad prūsai savo religijoje buvo įteisinę eutanaziją", – aiškino R.Balsys.

Abejojama, kad toks pasiaukojimo aktas galėtų būti vertinamas kaip auka Dievui.

Tokie sprendimai, tikėtina, buvo paremti praktišku mąstymu – jei žmogus yra našta kitiems, jis pats gali rinktis išėjimą iš šio pasaulio.

Nupirko vaiką ir paaukojo

Dar viena gyvybių aukos forma – šventyklų ir pilių statybų metu aukoti žmonės.

"Tam, kad šventykla stovėtų amžinai, aukojamas žmogaus kraujas. Minima, net aukojamas vaikas, kuris buvo nupirktas iš vienišos motinos. Tačiau ilgainiui žmogaus auka buvo keičiama gyvūninės kilmės auka", – tikino R.Balsys.

Tai, kad kronikose minimi faktai turi realių pagrindų, byloja ir tautosakinės legendos.

Pavyzdžiui, padavime apie Pagelažių kaimo Juodąjį tiltą sakoma, kad neįstengiant užpilti raisto, per kurį buvo statomas tiltas, vienam darbininkui prisisapnavo, "kad reikia ton vieton įmesti tris dūšias: žmogaus, šunies ir gaidžio".

Statybų pašventinimo aukas keitė okultinių akmenų panaudojimas.

"Grįžtant prie lietuvių folkloro pavyzdžių apie žmonių, jaunavedžių, vaiko aukojimą keltina dar viena hipotezė. Visoje Lietuvos teritorijoje būta nepaprastų akmenų, atsiradusių, pasak padavimų, užkeikus, prakeikus dukteris ar sūnus, kurie rengėsi ištekėti, vesti be tėvų sutikimo, ar pavertus akmenimis visus vestuvininkus. Nemenka tikimybė, jog tokių akmenų suskaldymas ir panaudojimas mūrijant naują bažnyčią ar dvaro pastatą galėjo lemti siužetų apie įmūrytus žmones atsiradimą. Tokią hipotezę bent iš dalies paremtų Kristburgo vienuolyno sienoje įmūryta viena garsiųjų "prūsų bobų", – teigė R.Balsys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

G.

G. portretas
Yra gyvybiškai būtina gaivinti mūsų prigimtinę darnos pasaulėžiūrą bei papročius. Ir vyti lauk šitą nabašniko ant kryžiaus kultą, kuris šmeižia mūsų tikrąjį tikėjimą, ilgą laiką puoselėtą ir saugotą. Okupanto įbruktas kultas mums svetimas, jis čia nugulė kaip koks skuduras, kuriuo prisidengus buvo užgrobiamos mūsų žemės, pavergiama valdžia ir žmonės, naikinamos mūsų kaip genties, tautos šaknys, kas tęsiasi iki pat šiandienos... Parsidavėliai išverstaskutiai ir jų šeimininkai - lauk iš Lietuvos!

Algimantas

Algimantas portretas
Pamedėnų vadą Pipiną teutonai -- krikščionys nužudė -- irgi perpjovę pilvą ir, prikalę ištrauktas žarnas prie ąžuolo kamieno ---vijo didvyrį apie tą ąžuolą. O pati žmonių - žvėrių krikščionių agresija -- buvo išvien žudymo tikslams rengiama. Jokios kultūros ir civilizacijos pažangos ji nenešė. O šitai Astai Aleksiejūnaitei derėjo, prieš tokį didelį straipsnį kurpiant -- bentjau P.Dusburgo kroniką, išverstą į lietuvių kalbą, persiskaityti. O, be to -- dar ir K.Donelaičio metus, kad suprastų geriau, nuo kokios voliečių -- krikščionių " kultūros" ir "pažangos" mūsų protėviai gynėsi. Be viso ko yra ganėtinai keista, kad Klaipėdos universiteto dėstytojas lietuvių (baltų) religiją vadina pagonybe. Negi nežino, kad pagonybė -- tai tiesioginių kontaktų ir santykių su dievais ieškojimo praktika.. Lietuvių religijoje tai buvo draudžiama.

Prusu, lietuviu ir latviu (baltu) PAGONYS

Prusu, lietuviu ir latviu (baltu) PAGONYS portretas
Ir jus tikite sitoms zydokrikcioniu pasakom. Zydokrikscioys yra patys didziausi ZMOGEDROS. Zydokrikscionys gyvus zmones degino ant lauzu kad apturetu dideli dziaugsma ir orgazma. Atsiminkit kiek isgamos praliejo musu proteviu kraujo del NETIKROS zydokrikcioniu religijos. Amzina neapykanta jiems dega musu lietuviu sirdyse. Katalikas - neapipjaustytas zydas, zydu GOJUS.
VISI KOMENTARAI 10
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Dėl greičio ribojimų – aistros
    Dėl greičio ribojimų – aistros

    Vieni saugumo siekia draudimais ir bausmėmis, kiti tuo pačiu tikslu siūlo visiškai priešingus sprendimus – didinti mieste maksimalų greitį. Kai kurie klaipėdiečiai yra įsitikinę, kad tam tikrose vietose galiojantys greičio suvar...

    1
  • Vairuotoją įsiutino automobilio draudimo kaina
    Vairuotoją įsiutino automobilio draudimo kaina

    Privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainos stebina šią paslaugą teikiančių įmonių klientus. Jaunam klaipėdiečiui automobilio draudimas tapo tikra mįsle, kai draudimo specialistė jam pasiūlė didesnę kainą nei nurodo internetinė sk...

    2
  • Šilutėje – novatoriškos robotikos dirbtuvės
    Šilutėje – novatoriškos robotikos dirbtuvės

    Vakarų Lietuvos regiono jaunimui atsiveria daugiau galimybių įgyti elektronikos, programavimo ir inžinerijos kompetencijų. Auginti susidomėjimą moderniomis technologijomis nuo šiol Šilutėje padės nauja robotų gamybos laboratorija, vasar...

    1
  • Pamaryje – pirmosios žąsys
    Pamaryje – pirmosios žąsys

    Pamaryje užfiksuotos pirmosios parskrendančios žąsys. Nors kai kurie sparnuočiai jau suka lizdus, ornitologai tikina, jog jie dar nėra tikrieji pavasario šaukliai. ...

  • Ateitis – energiškai taupūs kvartalai
    Ateitis – energiškai taupūs kvartalai

    Daugiabučių namų renovacijai įgavus pagreitį, specialistai atkreipia dėmesį, kad atnaujinti pavienius pastatus – neprasminga. Savivaldybės raginamos imtis didesnių iššūkių – didinti kvartalų energinį efektyvumą. ...

    1
  • A. Karaliūnaitė: saldumynai pavojingesni nei alkoholis
    A. Karaliūnaitė: saldumynai pavojingesni nei alkoholis

    Žolininkę Adelę Karaliūnaitę šiurpina ne viešai parduodamas alkoholis. Kur kas didesnę grėsmę ji įžvelgia saldumynuose. Tačiau žinoma moteris nepuola peikti cukraus. Atvirkščiai, tikina, kad būti smaližiumi nėra jokia gėda...

    10
  • Laisvos darbo vietos Klaipėdos darbo biržoje
    Laisvos darbo vietos Klaipėdos darbo biržoje

    Klaipėdos teritorinės darbo biržos Klaipėdos skyrius informuoja, kad reikalingi: ...

    2
  • S. Šakinytės gyvenime – dvi naujos meilės
    S. Šakinytės gyvenime – dvi naujos meilės

    Klaipėdos dramos teatro aktorė, gyvūnų globos namų "Linksmosios pėdutės" įkūrėja Simona Šakinytė Metų klaipėdietės konkurso finale jau trečią kartą. Atsidavimas darbui ir nuoširdus rūpestis keturkojais – Simonos ...

    5
  • Pasigrožėti švente – iš visos Lietuvos
    Pasigrožėti švente – iš visos Lietuvos

    Sekmadienį finišavęs Šviesų festivalis tebeaitrina klaipėdiečių jausmus – gyventojai žeria pagyras šventės organizatoriams, kurie pirmosiomis dienomis dar mėgino suskaičiuoti šventės dalyvius, vėliau numojo sakydam...

    11
  • Nevalyti keliai aitrino vairuotojų įsiūtį
    Nevalyti keliai aitrino vairuotojų įsiūtį

    Antradienio rytas daliai vairuotojų, vykstančių į darbo vietas, prasidėjo šunybėmis. Tauralaukyje į pakelę nuslydo maršrutinis autobusas, Ginduliuose nusidriekė mašinų eilės dėl nedidelės įkalnės – apledijusio kalnelio...

    15
Daugiau straipsnių