- Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vos nušvitus saulei į kelius išrieda asfalto volai, keltuvai ir dešimtys darbuotojų – dienomis, kai gatvėse rieda tūkstančiai automobilių, verda darbas. Naktimis, kai nėra jokių spūsčių, statybvietėse štilis. „Dėl to, kad visi darbai atliekami tik dieną, valstybė praranda pinigus“, – skaičiuoja automobilių ekspertas Ramūnas Fetingis. Kelininkai atkerta, kad yra kelios priežastys, kodėl nedirbama naktimis. Viena jų – patys miestiečiai, kuriems nepatinka burzgiantys traktoriai.
Užsienyje kelininkai triūsia visą parą
Iki Lietuvos pirmininkavimo Europos sąjungai (ES) Vilnius žada sutvarkyti dalį miesto gatvių, aikščių, kitų viešųjų erdvių, kuriose ar šalia jų vyks renginiai. Šiems darbams Vyriausybė skyrė apie 16 milijonų litų. Pinigų tarsi yra, tačiau nerimaujama, ar pakaks laiko.
Lietuvoje tapo įprasta patraukti tvarkyti gatvių dienomis, kai didžiausiose transporto arterijose nusidriekia automobilių spūstys. Skirtingai nei mūsų šalyje, kitose ES valstybėse, taip pat ir už Atlanto, kelininkai dirba keliomis pamainomis net ir naktį.
Automobilių ekspertas Ramūnas Fetingis tikina, kad užsienyje, pagrindinėse gatvėse, kur šalia nėra gyventojų, darbai vyksta kiaurą parą. Esą kitu atveju valstybė praranda pinigus –žmonės stovi spūstyse ir nedirba, savo darbo laiką jie praleidinėja gatvėse, laiku nepristato prekių ir pan. „Jau nekalbu apie gamtos užterštumą, kai 20 min. ar daugiau burzgini automobilį“, – priduria R. Fetingis.
„Kam mokėti darbininkui papildomą užmokestį, jei galima tiesiog spjauti į vairuotojų kantrybę ir daryti tai dieną? Savivaldybė paskelbia konkursą, kas pigiau padarys darbus, tai tą konkursą laimi tie, kurie daro pigiausiai iš visų. Manau, kad viskas yra dėl mūsų vargšės ekonomikos, kuri yra šlubuojanti, daugiau pavyzdžių neįsivaizduoju“, – stebisi automobilių ekspertas.
Skundžiasi patys gyventojai?
„Ne visus darbus galima padaryti pamainomis naktį“, – pokalbį su LRT.lt pradeda „Grinda“ generalinis direktorius Algimantas Vilūnas. – Čia taip iš šalies atrodo, o realiai kiekvienas darbas turi savo technologiją, laiką ir visa kita.“
Įmonės, užsiimančios ir gatvių tvarkymu, direktorius tikina, kad pinigai – ne toks svarbus faktorius, kodėl gatvės nėra tvarkomos naktimis.
„Kelių technika kelia nemažą triukšmą, gyventojai skundžiasi ir darbai dėl to stabdomi. Jei visą vasarą dirbsime, po langais burgs traktoriai, tai kas su tuo taikstysis?“ – teiraujasi A. Vilūnas.
Darbininkams dirbti naktį patinka
Tuo metu kitos kelius tvarkančios įmonės UAB „Marijampolės gatvių remontas“ direktorius Jurgis Vilutis sako, kad jo įmonės darbuotojams yra tekę dirbti naktimis, tačiau tai yra reti ir labai brangūs darbai.
„Supraskite, kad darbui naktimis reikia ne tik pamainos, bet kartu ir papildomai maišyti asfaltą. Dieną asfaltą ima keletas skirtingų įmonių ir nedideliais kiekiais, o naktį asfalto neima kitos įmonės, todėl gaminami mažesni kiekiai. Pinigai gamybai išleidžiami tokie patys, todėl iškeliama asfalto kaina“, – teigia J. Vilutis.
Maža to, skaičiuoja J. Vilutis, norint darbus atlikti kokybiškai ir be broko, reikia apšviesti visą gatvę. Savo ruožtu A. Vilūnas aiškina, kad jei pavasarį apšvietimo klausimas dar išsprendžiamas, tai vasarą, kai sužaliuoja medžiai, gatvėje tampa dar tamsiau ir nebeįmanoma dirbti. „Kiekvienas darbas yra kruopštus, tamsoj juk nedirbsi“, – tikina A. Vilūnas.
„Didžiausia problema, kad dirbančius naktimis dar turi prižiūrėti vadovai, kurie savo darbą atlieka dieną ir visą parą dirbti negali. Reikėtų kelių vadovų, o jų atlyginimai yra dideli“, – skaičiuoja J. Vilutis.
Pasak įmonių vadovų, patys darbininkai dirbti naktį mėgsta, mat tuomet jiems išmokamas dvigubas naktinis tarifas. „Įsivaizduokite, kad darbuotojų atlyginimas sudaro apie 30 proc. kainos. Tai asfaltavimo kaina išauga dar tiek pat“, – apibendrina J. Vilutis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos kalėjimų tarnybos vadovu siūloma skirti M. Kairį
Teisingumo ministrė Ewelina Dobrowolska (Evelina Dobrovolska) Lietuvos kalėjimų tarnybos (LKT) vadovu siūlo skirti dabartinį įstaigos direktoriaus pavaduotoją Mindaugą Kairį. ...
-
Į Lietuvą pratyboms atvyksta JAV karinė technika3
Penktadienį Lenkijos - Lietuvos sieną kirto pirmoji JAV kariuomenės 2-ojo kavalerijos pulko karinės technikos kolona, pranešė Lietuvos kariuomenė. ...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius1
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Kas ir kokiu atveju pripažįsta žmogų nepakaltinamu?2
Teismo esate pripažintas nukentėjusiuoju, bet nusikaltėlis – nepakaltinamas. Ar jums bus atlyginta žala ir kada žmogus laikomas nepakaltinamu? Į šiuos klausimus LNK atsakė Baudžiamosios ir baudžiamojo proceso teisės komiteto narys advoka...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Komendantūros: dažniausiai užduodami klausimai2
Kiekvienas žmogus turi žinoti savo vaidmenį valstybės gynyboje ir įgyti praktinių gebėjimų, reikalingų priešintis, nes žinios suteikia užtikrintumo, teigia Krašto apsaugos ministerija. Tam, kad visi suprastų savo vaidmenis, Lietuvos k...
-
Prezidentūra sureagavo į L. Kasčiūno siūlymus: tai negali vėlinti divizijos įgyvendinimo datos5
Krašto apsaugos ministro Lauryno Kasčiūno siūlymai stiprinti oro gynybą bei etapais didinti tankų pajėgas negali pavėlinti užsibrėžto divizijos suformavimo termino, teigia Prezidentūra. ...
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Žada, kad iki 2050-ųjų žuvusiųjų avarijose nebebus: kliedesiai ar realybė?13
Keturios Lietuvos ministerijos ir dar septynios institucijos gyventojams davė pažadą – iki 2030 metų žūčių Lietuvos keliuose mažės perpus, o jau 2050 metais avarijose žuvusių išvis nebebus. Kad tuos pažadus įgyvendintų, policija jau...
-
Orai: kai kur Lietuvoje iš dangaus krito snaigės7
Kai kuriose Lietuvos vietovėse pasnigo. Meteorologai prognozuoja, kad ir artimiausiomis dienomis šiltu pavasariu nekvepės. ...