- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos kelių būklė – apverktina. Tuo galėjo įsitikinti visi, kurie ilgąjį savaitgalį turėjo reikalų kažkur toliau nuo savo namų. Duobės, asfalto provėžos ir bangos jau ne tik rajoniniuose keliuose, bet ir pagrindinėse autostradose tarp Vilniaus ir Klaipėdos ar tarp Vilniaus ir Panevėžio. Kodėl Lietuva pamiršo kelius? Apie tai pokalbis su bendrovės „Inspekta“ direktoriumi Mantu Andriuškevičiumi.
– Kaip jūs apibūdintumėte Lietuvos kelių būklę?
– Norėtųsi, kad ji būtų geresnė. Pagrindinis klausimas – kodėl kelių būklė tokia yra. Visų pirma, keliai yra didelė investicija. Tam, kad juos sutaisyti, tinkamai nutiesti, reikia labai daug investuoti. Daugelis šalių turi kelių mokesčius. Europoje tikrai geri keliai, tačiau turime susimokėti už važiavimą jais.
Kitas dalykas – labai svarbu strategija: kaip prižiūrime, remontuojame. Reikia suprasti, kad kelias – ne vien kelio danga. Kelias – ir kelio pagrindas. Didžiausia problema, kad sovietmečiu projektuoti keliai nebuvo apskaičiuoti tokioms apkrovoms. Dabar bendroji sunkiosios technikos masė didesnė, skaičius – irgi. Manau, kelio būklę nulemia nemaža dalimi kelio pagrindas. Jeigu turime prastą pagrindą ir gerą dangą, laiko klausimas, kada danga bus bloga – atsiranda įtrūkimų, jų daugėja, keičiasi kelio paviršiaus geometrija, atsiranda balų, išmušama duobių.
Reikia suprasti, kad kelias – ne vien kelio danga. Kelias – ir kelio pagrindas.
– Ką daryti?
– Jei reikia keisti pagrindą – tai kelio kapitalinis remontas. Vakarų Europoje skirsto kelius į kelias grupes – kelias, kurio pagrindas geras, bet susidėvėjusi danga, kelias, kuris turi prastą pagrindą ir dangą, ir kelias, kuris turi gerą dangą, bet prastą pagrindą.
Pirmu atveju, jeigu pagrindas geras, tik danga susidėvėjusi – provėžos ir pan., – investicijos nedidelės, nes keičiama tik danga. Dabar asfalto struktūra irgi pasikeitusi, ryšikliai būna modifikuoti, apsaugo nuo provėžų. Yra sprendimų, kurie įgyvendinami tik keičiant dangą.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Jau ir Lietuvoje naudojamos naujos technologijos?
– Taip. Kitas atvejis – prasta kelio danga ir blogas pagrindas. Šiuo atveju klystama, kai keičiama tik kelio danga. Tai laikinas sprendimas. Po kelerių metų, priklausomai nuo kelio apkrovos, vėl susidėvi danga, sutrūkinėja, pasikeičia geometrija ir pan. Tai pinigų išmetimas į niekur. Reikia kapitališkai remontuoti kelią – keisti ir pagrindą, ir dangą.
– Lietuvoje, nors yra ir labai pavojingų kelių, nepanašu, kad būtų imamasi remonto. Ar tai teisingas kelias?
– Negaliu atsakyti. Reikėtų klausti atsakingų institucijų. Manau, mūsų problema, kad blogų kelių mastas didelis. Remonto darbų daug. Sudėtinga suvaldyti situaciją. Taip, kaip daroma Vakarų Europoje, net Automobilių kelių direkcija yra įsidiegusi turto valdymo sistemą, kuri surenka visus duomenis apie būklę ir apdoroja juos. Su šia sistema galima sudaryti prioritetus, kur pirmiausia atlikti remontus, o kur nėra skubu. Tačiau klausimas, kaip Automobilių kelių direkcija organizuoja šiuos darbus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ministerija vertins siūlymą leisti merams tuokti: svarbu išgirsti daugiau nuomonių8
Teisingumo ministerija vertins Vilniaus rajono mero Roberto Duchnevičiaus siūlymą leisti merams tuokti jaunavedžius, dėl to kreipėsi į Lietuvos savivaldybių asociaciją (LSA). ...
-
Šiauliuose vyks skautijos pavasario šventė1
Šiauliuose šeštadienį vyks kasmetinė Lietuvos skautijos pavasario šventė, pavadinta „Į saulę“. ...
-
Dešimtąjį Paveldotvarkos programos sezoną Kaunas pradeda rekordiniais skaičiais5
Beveik 2 milijonai eurų ir 62 pastatai, kurių savininkai sieks atnaujinti jiems priklausantį turtą su miesto prisidėjimu. Tokie Paveldotvarkos programos skaičiai nusako šiemet suplanuotų darbų apimtis. Kauno miesto savivaldybei dalinai finansuoj...
-
URM pareiškė protestą Minskui dėl pranešimų apie dronų ataką iš Lietuvos5
Užsienio reikalų ministerija (URM) penktadienį pareiškė protestą Baltarusijai dėl šios šalies institucijų pranešimų apie dronų ataką iš Lietuvos. ...
-
Dauguma didžiųjų miestų planuoja baigti šildymo sezoną
Vilniaus, Šiaulių, Kauno ir Panevėžio savivaldybės iki antradienio planuoja baigti šildymo sezoną. Klaipėdos savivaldybė sprendimą dėl šildymo sezono pabaigos ketina priimti kitos savaitės pradžioje. ...
-
V. Rupšys palaiko siūlymą vietoje ratinių kovos mašinų įsigyti vikšrines6
Lietuvos kariuomenės vadas Valdemaras Rupšys sako palaikantis krašto apsaugos ministro siūlymą persvarstyti antrąjį pėstininkų kovos mašinų „Boxer“ įsigijimo etapą ir galvoti apie vikšrinių kovos mašin...
-
D. Stankevičius: sergančiųjų patiriamos stigmos formuoja žmogaus baimę būti žmogumi1
Visuomenėje, kurioje siekiama įtraukties ir supratimo, išlieka didelis iššūkis: stigmos, susijusios su ligomis tampa šešėliu sergančiųjų bendruomenėms. ...
-
Išeivijos šauliai – lietuvybės švyturiai3
Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Kanadoje – Lietuvos šaulių susitikimai su išeivijos broliais ir seserimis, artėjančios vasaros planai ir ateities vizijos. ...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?13
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Apsišarvuokite kantrybe: paaiškino, kaip vyks eismas Vilniaus oro uoste1
Vilniaus oro uoste vyksta pokyčių – uždaromas išvykimo kelias, kuriuo buvo galima patogiai automobiliu pakilti iki pat išvykimo salės. Statant naują terminalą ir rekonstruojant visas prieigas, keičiasi eismas, tad keliautojams siūlo...