Kova: vėjas prieš keltą

Naujojo kelto "Gilija" reisams Dreverna–Juodkrantė diriguoja vėjas. Tik ką vykusio pirmojo reiso iškilmėse dėl smarkiai sumažėjusio vandens lygio laivas neišplaukė. Nepaisant to, teigiama, kad valdiškais pinigais dotuojamas naujasis maršrutas nepasiduos kovoje prieš gamtą ir prireikus naujajam keltui bus ieškoma "pavaduotojo". Tačiau specialistai įsitikinę, kad ne vėjas turi reguliuoti uostelio laivybą, reikia gilinti įplaukos kanalą.

Prireikė reguliaraus reiso

Dreverna jau džiaugiasi, kad nuo šiol sulauks daugiau turistų, mat juos čia turėtų vilioti galimybė keleiviniu keltu pasiekti Juodkrantę ir grįžti atgal.

Vandens kelias iš Drevernos egzistavo jau ir anksčiau. Žmonės buvo plukdomi į Juodkrantę, Nidą, tačiau šie reisai nebuvo reguliarūs.

Todėl, anot Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro direktorės Daivos Buivydienės, reguliaraus reiso poreikis įvardytas jau prieš kurį laiką.

"Prieš keletą metų rajono savivaldybė kalbino vietos laivininkus, kad jie užsiimtų tokios paslaugos teikimu ir kad žmonės iš Drevernos į Juodkrantę būtų keliami tiesioginiais reisais", – teigė D.Buivydienė.

Pabūgo nuostolių

Tačiau tuomet verslininkai nesusidomėjo Klaipėdos rajono valdininkų raginimais, mat pabūgo, kad reguliarus reisas nesulauks didelio populiarumo ir laivas plaukios tuščias.

"Tada savivaldybė sugalvojo, kad vis dėlto vienus metus reikėtų pabandyti dotuoti tą plaukimą, ir skyrė 15 tūkst. eurų", – pasakojo centro direktorė.

Pašnekovės teigimu, įgyvendinus visas reikalingas procedūras, pavyko rasti nedidelės grimzlės laivą, kuris gali plukdyti netgi daugiau keleivių, nei tikėtasi skelbiant konkursą.

Planuota rasti laivą, kuris pajėgtų plukdyti ne mažiau kaip 30 keleivių bei gabentų dviračius.

Keltas "Gilija", kuris oficialiai tarp Drevernos ir Juodkrantės turėjo pradėti kursuoti nuo praėjusio šeštadienio, gali plukdyti pusšimtį žmonių ir kiek daugiau nei dešimtį dviračių.

Kelionė naujuoju keltu į vieną pusę suaugusiam žmogui kainuoja 3 eurus, vaikai iki 7 metų keliami nemokamai, vaikai nuo 7 iki 12 metų, senjorai, neįgalieji bei studentai turi atseikėti 1,5 euro.

Birželio ir rugpjūčio mėnesiais keltas turėtų plaukioti penktadieniais, šeštadieniais, sekmadieniais ir švenčių dienomis. Liepą – dar ir ketvirtadieniais.

Teks padirbėti

Pašnekovės teigimu, nedidelio keleivių susidomėjimo rizika išlieka ir savivaldybei dotuojant naująjį reguliarų maršrutą, tačiau tikimasi, kad Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro pastangos populiarinti šį maršrutą nenueis perniek.

"Turime padirbėti ir mes – Turizmo informacijos centras, kaip geriau viešinti, paskelbti, pritraukti čia turistų srautus", – pripažino D.Buivydienė.

Prieš startuojant naujajam maršrutui informacija apie tai, ką galima veikti tiek viename, tiek kitame krante, skelbta socialiniuose tinkluose, o šiuo metu baigiami gaminti ir informaciniai stendai, kuriuose bus pateikiama informacija abiejuose maršruto krantuose.

Taip pat rengiamas žiedinis maršrutas, kuris keliautojams dviračiais siūlys iš Drevernos naujuoju keltu persikelti į Juodkrantę, iš jos minti į Nidą, po viešnagės ten laivu keltis į Mingę, kur pasigrožėjus šiuo kraštu keliauti į Ventės ragą ir iš ten per Kintus bei Priekulę grįžti į Dreverną.

Sutrukdė vėjas

Į pirmąjį reisą keltas "Gilija" turėjo būti išlydėtas praėjusį šeštadienį vykusios šventės metu.

Tačiau pirmajam oficialiam kelto reisui kelią užkirto nepalankus vėjas, dėl kurio Drevernos uoste sumažėjo vandens lygis.

"Gilija" negalėjo išplaukti. Pabandė jau išvakarėse, tačiau buvo labai vėjuota ir pradėjo smarkiai kristi vandens lygis. Pasirodo, kad kai pasisuka tas, kaip mes dabar vadiname, negeras vėjas, jis išpučia vandenį iš žiočių ir tada smarkiai krinta lygis", – aiškino direktorė.

Paprastai uostelio įplaukos kanalo gylis siekia apie 1,2 m ir esant tokiam gyliui "Gilija" plauks be trukdžių. Reiso atidarymo dieną vanduo buvo nuslūgęs, anot D.Buivydienės, apie 18 cm.

Pagelbėjo "Pašvaistė"

Į pirmąjį oficialų reisą neišplaukus "Gilijai", šventės dalyviai buvo plukdomi kitu mažesniu laiveliu – "Pašvaistė".

Šis laivas keleivius į Juodkrantę plukdė ir sekmadienį suplanuotų rytinio bei vakarinio "Gilijos" reisų metu.

Pašnekovės teigimu, tokia alternatyva bus taikoma ir kitais kartais, kai uostelyje dėl sustiprėjusio vėjo ir vėl nuslūgs vanduo.

"Mūsų keleiviai niekada neliks ant kranto. Visada nuplukdysime į Juodkrantę ir užtikrinsime tiesioginį persikėlimą iš Drevernos į Juodkrantę, taip pat grįžimą atgal", – patikino pašnekovė.

Rūpinsis verslininkai

Pašnekovės teigimu, "Giliją" pavaduosiančio laivo problema turės rūpintis būtent šio kelto šeimininkai, mat jie yra įpareigoti užtikrinti reguliarius reisus.

"Manau, jie dar patys žiūrės, kaip patobulinti tą įplaukos kanalą, nes yra patys suinteresuoti", – prognozavo direktorė.

Vis dėlto pripažįstama, kad ateityje vis dar bus tokių dienų, kai vėjas iš uosto išpūs vandenį ir "Gilijos" darbą atlikti teks jos "pavaduotojui".

Sprendimas – paprastas

Nors turizmo sektoriaus atstovai kol kas ir nestokoja ryžto bandymams žaisti su vėju, keisiančiu vandens lygį, tačiau specialistai bemat įvardija realų situacijos sprendimo variantą.

"Reikia iškasti, išvalyti ir suformuoti normalų įplaukimo į šį uostelį kanalą – farvaterį. Tada viskas bus gerai, laivai galės plaukti", – patikino šios srities mokslininkas ir Klaipėdos universiteto Infrastruktūros ir plėtros prorektorius daktaras Saulius Gulbinskas.

Pašnekovas pastebėjo, kad prieš atliekant šiuos darbus dar tektų atsakyti į klausimus dėl kanalo krypties, pločio, ilgio, kurioje vietoje jis turėtų būti.

"Žinoma, nėra taip visai paprasta, kad ateisi ir bet kur iškasi. Reikia pasižiūrėti dugno ypatumus, morfologiją, kokios tėkmės vyrauja ir kuriose vietose", – pastebėjo mokslininkas.

Vis dėlto S.Gulbinskas patikino, kad Drevernos uostelio situacija tikrai nėra tokia beviltiška, kaip Šventojoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Tiesiog

Tiesiog portretas
Nejuokinkit liaudies.... dedamos viltys i koncesininka... kai atsiranda, kad kazkas apsiima tvarkyti jusu nedadelkas, tai dar daugiau vilciu i juos dedate???? Koncesininkas kiek suprantu apsiime tvarkyti, valdytis ir investuoti i uosteli... darbai jau akivaizdziai matomi... laivas nupirktas ir sutvarkytas reguliariems reisams... o uostelio gilinimo konkursa taip pat kazkas laimejo... o kur darbai??? Savivaldybe nei to negali sukontroliuot :D absurdas kai is uostelio nei kateriai isplaukt negali!!! Laukia jie matai vejo...

Vytautas

Vytautas portretas
Neuzteka karta isvalyti iplaukima,tai turi buti pastovus gilinimas,- apie tai buvo zinoma dar pries statant Drevernos uosteli.Bet pamacius pinigus,reikejo staigiai "isisavinti"Be to ir dabar 4 etatai islaikomi,nas isdrys pasakyti,kad reikia paliuosuoti 4 darbuotojus,-ypac pries rinkimus.Zodziu,visi galai i vandeni.

Buriuotojas

Buriuotojas portretas
Pons Karbauski, tai, kad dar neužgriuvo buriuotojų skundai, nereiškia, kad visi patenkinti ir gilinti kanalo nereikalauja. Tai tik parodo, kad buriuotojai vis dar kenčia jūsų "komisijų" žaidimus ir tikisi, kad turite savigarbos nors kartą viską padaryti taip, kaip reikia, o ne taip, kaip patogiau.
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių