- Radvilė Rumšienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naujojo kelto "Gilija" reisams Dreverna–Juodkrantė diriguoja vėjas. Tik ką vykusio pirmojo reiso iškilmėse dėl smarkiai sumažėjusio vandens lygio laivas neišplaukė. Nepaisant to, teigiama, kad valdiškais pinigais dotuojamas naujasis maršrutas nepasiduos kovoje prieš gamtą ir prireikus naujajam keltui bus ieškoma "pavaduotojo". Tačiau specialistai įsitikinę, kad ne vėjas turi reguliuoti uostelio laivybą, reikia gilinti įplaukos kanalą.
Prireikė reguliaraus reiso
Dreverna jau džiaugiasi, kad nuo šiol sulauks daugiau turistų, mat juos čia turėtų vilioti galimybė keleiviniu keltu pasiekti Juodkrantę ir grįžti atgal.
Vandens kelias iš Drevernos egzistavo jau ir anksčiau. Žmonės buvo plukdomi į Juodkrantę, Nidą, tačiau šie reisai nebuvo reguliarūs.
Todėl, anot Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro direktorės Daivos Buivydienės, reguliaraus reiso poreikis įvardytas jau prieš kurį laiką.
"Prieš keletą metų rajono savivaldybė kalbino vietos laivininkus, kad jie užsiimtų tokios paslaugos teikimu ir kad žmonės iš Drevernos į Juodkrantę būtų keliami tiesioginiais reisais", – teigė D.Buivydienė.
Pabūgo nuostolių
Tačiau tuomet verslininkai nesusidomėjo Klaipėdos rajono valdininkų raginimais, mat pabūgo, kad reguliarus reisas nesulauks didelio populiarumo ir laivas plaukios tuščias.
"Tada savivaldybė sugalvojo, kad vis dėlto vienus metus reikėtų pabandyti dotuoti tą plaukimą, ir skyrė 15 tūkst. eurų", – pasakojo centro direktorė.
Pašnekovės teigimu, įgyvendinus visas reikalingas procedūras, pavyko rasti nedidelės grimzlės laivą, kuris gali plukdyti netgi daugiau keleivių, nei tikėtasi skelbiant konkursą.
Planuota rasti laivą, kuris pajėgtų plukdyti ne mažiau kaip 30 keleivių bei gabentų dviračius.
Keltas "Gilija", kuris oficialiai tarp Drevernos ir Juodkrantės turėjo pradėti kursuoti nuo praėjusio šeštadienio, gali plukdyti pusšimtį žmonių ir kiek daugiau nei dešimtį dviračių.
Kelionė naujuoju keltu į vieną pusę suaugusiam žmogui kainuoja 3 eurus, vaikai iki 7 metų keliami nemokamai, vaikai nuo 7 iki 12 metų, senjorai, neįgalieji bei studentai turi atseikėti 1,5 euro.
Birželio ir rugpjūčio mėnesiais keltas turėtų plaukioti penktadieniais, šeštadieniais, sekmadieniais ir švenčių dienomis. Liepą – dar ir ketvirtadieniais.
Teks padirbėti
Pašnekovės teigimu, nedidelio keleivių susidomėjimo rizika išlieka ir savivaldybei dotuojant naująjį reguliarų maršrutą, tačiau tikimasi, kad Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro pastangos populiarinti šį maršrutą nenueis perniek.
"Turime padirbėti ir mes – Turizmo informacijos centras, kaip geriau viešinti, paskelbti, pritraukti čia turistų srautus", – pripažino D.Buivydienė.
Prieš startuojant naujajam maršrutui informacija apie tai, ką galima veikti tiek viename, tiek kitame krante, skelbta socialiniuose tinkluose, o šiuo metu baigiami gaminti ir informaciniai stendai, kuriuose bus pateikiama informacija abiejuose maršruto krantuose.
Taip pat rengiamas žiedinis maršrutas, kuris keliautojams dviračiais siūlys iš Drevernos naujuoju keltu persikelti į Juodkrantę, iš jos minti į Nidą, po viešnagės ten laivu keltis į Mingę, kur pasigrožėjus šiuo kraštu keliauti į Ventės ragą ir iš ten per Kintus bei Priekulę grįžti į Dreverną.
Sutrukdė vėjas
Į pirmąjį reisą keltas "Gilija" turėjo būti išlydėtas praėjusį šeštadienį vykusios šventės metu.
Tačiau pirmajam oficialiam kelto reisui kelią užkirto nepalankus vėjas, dėl kurio Drevernos uoste sumažėjo vandens lygis.
"Gilija" negalėjo išplaukti. Pabandė jau išvakarėse, tačiau buvo labai vėjuota ir pradėjo smarkiai kristi vandens lygis. Pasirodo, kad kai pasisuka tas, kaip mes dabar vadiname, negeras vėjas, jis išpučia vandenį iš žiočių ir tada smarkiai krinta lygis", – aiškino direktorė.
Paprastai uostelio įplaukos kanalo gylis siekia apie 1,2 m ir esant tokiam gyliui "Gilija" plauks be trukdžių. Reiso atidarymo dieną vanduo buvo nuslūgęs, anot D.Buivydienės, apie 18 cm.
Pagelbėjo "Pašvaistė"
Į pirmąjį oficialų reisą neišplaukus "Gilijai", šventės dalyviai buvo plukdomi kitu mažesniu laiveliu – "Pašvaistė".
Šis laivas keleivius į Juodkrantę plukdė ir sekmadienį suplanuotų rytinio bei vakarinio "Gilijos" reisų metu.
Pašnekovės teigimu, tokia alternatyva bus taikoma ir kitais kartais, kai uostelyje dėl sustiprėjusio vėjo ir vėl nuslūgs vanduo.
"Mūsų keleiviai niekada neliks ant kranto. Visada nuplukdysime į Juodkrantę ir užtikrinsime tiesioginį persikėlimą iš Drevernos į Juodkrantę, taip pat grįžimą atgal", – patikino pašnekovė.
Rūpinsis verslininkai
Pašnekovės teigimu, "Giliją" pavaduosiančio laivo problema turės rūpintis būtent šio kelto šeimininkai, mat jie yra įpareigoti užtikrinti reguliarius reisus.
"Manau, jie dar patys žiūrės, kaip patobulinti tą įplaukos kanalą, nes yra patys suinteresuoti", – prognozavo direktorė.
Vis dėlto pripažįstama, kad ateityje vis dar bus tokių dienų, kai vėjas iš uosto išpūs vandenį ir "Gilijos" darbą atlikti teks jos "pavaduotojui".
Sprendimas – paprastas
Nors turizmo sektoriaus atstovai kol kas ir nestokoja ryžto bandymams žaisti su vėju, keisiančiu vandens lygį, tačiau specialistai bemat įvardija realų situacijos sprendimo variantą.
"Reikia iškasti, išvalyti ir suformuoti normalų įplaukimo į šį uostelį kanalą – farvaterį. Tada viskas bus gerai, laivai galės plaukti", – patikino šios srities mokslininkas ir Klaipėdos universiteto Infrastruktūros ir plėtros prorektorius daktaras Saulius Gulbinskas.
Pašnekovas pastebėjo, kad prieš atliekant šiuos darbus dar tektų atsakyti į klausimus dėl kanalo krypties, pločio, ilgio, kurioje vietoje jis turėtų būti.
"Žinoma, nėra taip visai paprasta, kad ateisi ir bet kur iškasi. Reikia pasižiūrėti dugno ypatumus, morfologiją, kokios tėkmės vyrauja ir kuriose vietose", – pastebėjo mokslininkas.
Vis dėlto S.Gulbinskas patikino, kad Drevernos uostelio situacija tikrai nėra tokia beviltiška, kaip Šventojoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilkikai prie Šalčininkų punkto nuo penktadienio turi laukti kitoje vietoje3
Vilkikai, važiuojantys per Šalčininkų pasienio postą ir laukiantys kelkraštyje bei keliantys riziką eismo saugumui, nuo penktadienio nukreipiami laukti į kitą, mažiau judrų kelią. ...
-
Papasakojo, kaip miške pasiklydęs tarnybinis šuo grįžo pas šeimininką7
Nekasdienė situacija nutiko Panevėžio rajone. Pasiklydusių žmonių ieškoti išmokytas tarnybinis šuo miško platybėse dingo pats. Paskelbta net paieška, pakeltas dronas. Pasirodo, Roksis, toks tarnybinio šuns varda...
-
Lietuvos kalėjimų tarnybos vadovu siūloma skirti M. Kairį1
Teisingumo ministrė Ewelina Dobrowolska (Evelina Dobrovolska) Lietuvos kalėjimų tarnybos (LKT) vadovu siūlo skirti dabartinį įstaigos direktoriaus pavaduotoją Mindaugą Kairį. ...
-
Į Lietuvą pratyboms atvyksta JAV karinė technika10
Penktadienį Lenkijos - Lietuvos sieną kirto pirmoji JAV kariuomenės 2-ojo kavalerijos pulko karinės technikos kolona, pranešė Lietuvos kariuomenė. ...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius3
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Kas ir kokiu atveju pripažįsta žmogų nepakaltinamu?2
Teismo esate pripažintas nukentėjusiuoju, bet nusikaltėlis – nepakaltinamas. Ar jums bus atlyginta žala ir kada žmogus laikomas nepakaltinamu? Į šiuos klausimus LNK atsakė Baudžiamosios ir baudžiamojo proceso teisės komiteto narys advoka...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Komendantūros: dažniausiai užduodami klausimai3
Kiekvienas žmogus turi žinoti savo vaidmenį valstybės gynyboje ir įgyti praktinių gebėjimų, reikalingų priešintis, nes žinios suteikia užtikrintumo, teigia Krašto apsaugos ministerija. Tam, kad visi suprastų savo vaidmenis, Lietuvos k...
-
Prezidentūra sureagavo į L. Kasčiūno siūlymus: tai negali vėlinti divizijos įgyvendinimo datos5
Krašto apsaugos ministro Lauryno Kasčiūno siūlymai stiprinti oro gynybą bei etapais didinti tankų pajėgas negali pavėlinti užsibrėžto divizijos suformavimo termino, teigia Prezidentūra. ...
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...