Lietuvių keltai – ir Panamoje

Ilgą laiką iš Klaipėdos į Smiltynę kursavę keltai „Palanga“ ir Baltija I“ toliau tarnauja už tūkstančių kilometrų – plaukioja tarp Panamos salų.

Šias vandens transporto priemones užfiksavo egzotiškame krašte apsilankiusi Daiva Jagielaitė.

„Negalėjau patikėti tuo, ką matau. Pirma mintis buvo, kad jie pasigamino tokius pat keltus. Panama tikrai atrodo turtingesnė šalis nei Lietuva“, – kalbėjo moteris.

D.Jagielaitė pasakojo vėliau sužinojusi, kad Panama keltus pirko Lietuvoje, kad tai tos pačios vandens transporto priemonės, kurios kursavo iš Klaipėdos į Smiltynę.

„Ši šalis apskritai yra keista. Dauguma gyventojų turi naujas mašinas. Senų gatvėse mažai pamatysi, tačiau keltai, laivai ir viešasis transportas – visiškai pasenę“, – teigė moteris.

Įmonės „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius Darius Butvydas prisiminė dar nedirbęs, kai buvo parduoti keltai „Baltija I“ ir „Palanga“.

„Girdėjau, kad jie toliau plaukioja Panamoje. Kiek keltas tarnaus, priklauso nuo priežiūros, kiek į jį investuojama“, – tvirtino vadovas.

Keltai „Palanga“ ir „Baltija I“ parduoti prieš maždaug dešimt metų, įmonei „Smiltynės perkėla“ įsigijus naujas vandens transporto priemones. Prireikė trijų mėnesių, kad šie pasiektų Panamą.

„Šie keltai buvo labai nemanevringi. Variklių pajėgumai – nedideli. Palyginti su tais, kuriuos turime dabar, jie skyrėsi kaip diena ir naktis“, – teigė D.Butvydas.

Įmonė dabar turi šešias vandens transporto priemones. Trys keltai – „Neringa“, „Baltija“, „Žalgiris“ plaukioja Naujojoje perkėloje. Senojoje kursuoja „Nida“ ir kartais „Kintai“.

Pastarasis keltas – pats seniausias. Jis pagamintas net anksčiau nei Panamoje kursuojantys „Palanga“ ir Baltija I“. Keltui jau 40 metų. Jis kelia iki 477 keleivių.

Įmonė „Smiltynės perkėla“ turi ir katamaraną „Smiltynė“. Vasaros sezono metu jis plaukia į Nidą, o pavasarį ir rudenį kartkartėmis kursuoja Senojoje perkėloje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių