- LRT Radijo laida „Lietuvos diena“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sekmadienį magistralėje Kaunas–Klaipėda pastebėta kolona baltų KAMAZ markės sunkvežimių be tentų. Šie, pasak liudininkų, buvo su Rusijos Federacijos registracijos numeriais ir panašūs į tuos, kuriais Rusija gabeno karinę techniką į Ukrainą. Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) atstovas Giedrius Mišutis tikina, kad per Baltarusijos ir Rusijos sieną jokių įtartinų judėjimų nebuvo. Tačiau, pasak vežėjų asociacijos „Linava“ atstovo Mečislavo Atroškevičiaus, jei minėti vilkikai buvo skirti kroviniams pervežti, jie turėjo būti bent jau su tentais.
LRT Radijo klausytojas Arminas Ivanauskas sekmadienį, apie 20 val., magistralėje Kaunas–Klaipėda, ties Kryžkalniu, sako matęs įtarimų sukėlusią koloną baltų KAMAZ markės sunkvežimių su Rusijos Federacijos registracijos numeriais.
„Matėme iš pradžių greta važiavusią trijų sunkvežimių koloną, baltus KAMAZ markės furgonus. Jie buvo be tentų, tokie patys, kokie važiavo į Rytų Ukrainą. Jie buvo su rusiškais numeriais.
Važiuodami toliau, matėme dar vieną, važiuojantį atskirai. Toliau pavažiavome, pamatėme dar porą. Iš viso maždaug 6–8. Iš pradžių juos pamatėme ties Kryžkalniu. Po to buvome sustoję aukščiausioje vietoje. Kai vėl pradėjome važiuoti, vėl juos pralenkėme“, – pasakoja A. Ivanauskas.
Jo spėjimu, sunkvežimiai galėjo važiuoti į Rusijos Kaliningrado sritį. „Paskutinius tuos [sunkvežimius] matėme ties Šilale. Gal jie ir nusuko. Nebematėme jų Klaipėdoje“, – nurodo pašnekovas.
Pasak jo, sunkvežimiai atkreipė dėmesį dėl dar gana nesenų įvykių Ukrainoje. „Prisimenant situaciją Ukrainoje, mums kilo pirma mintis – lyg rusų siunčiama „humanitarinė pagalba“, – sako vyras.
VSAT atstovas G. Mišutis sako, kad VSAT apie šiuos sunkvežimius nežino nieko.
„Pasitikrinome, ar kažkas panašaus į kolonas, kolona važiuojančius baltus vilkikus (beje, dauguma vilkikų yra balti), ar jie važiavo per sieną su Baltarusija, ar jie išvažiavo kažkur per sieną su Rusija. Bent jau pasieniečiai įtartinų judėjimų nebuvo užfiksavę“, – tvirtina VSAT atstovas.
Pasak jo, jei sunkvežimiai ir pateko per pasienio kontrolės punktus iš Baltarusijos, pateko legaliai, dokumentai buvo patikrinti. „Jei tie sunkvežimiai ar jų vairuotojai būtų sukėlę kažkokių įtarimų, kad tai galėtų būti kažkokia grėsmė, tikrai būtume aiškinęsi, jų neįleidę ir ėmęsi kitų veiksmų“, – dėsto G. Mišutis.
Jo teigimu, taip pat buvo patikrinta, ar negalėjo šie vilkikai važiuoti į Rusiją, tačiau tokios informacijos nerasta. „Faktais pagrįsti, kad [...] tai galėtų kelti grėsmes, tikrai negalėtume“, – sako VSAT atstovas.
G. Mišučio žiniomis, vilkikai su Rusijos Federacijos registracijos numeriais dažniausiai vyksta į Kaliningrado sritį. Su lietuviškais ar kitų šalių numeriais jų ten esą važiuoja labai nedaug.
„Pavyzdžiui, praeitą parą iš Lietuvos išvyko 125 tokie Rusijos vilkikai. Tie judėjimai gali būti įvairūs: ir iš Baltarusijos įvažiavus per Lietuvą į Rusiją, gali būti ir atvirkščiai. Neatmestina, kad tie vilkikai gali patekti ir iš Latvijos per atvirą sieną ir judėti Lenkijos kryptimi. Ir vėl atvirkščiai – per Lietuvą iš Lenkijos į Latviją“, – aiškina G. Mišutis.
Anot jo, vien per Medininkų punktą pasienyje su Baltarusija per praėjusią parą įvažiavo apie 500 vilkikų su kitų šalių numeriais. „Srautai yra dideli, maršrutai gali būti patys įvairiausi, patys įvairiausi kroviniai. Vilkikai būna su kroviniais, be krovinių, tušti“, – vardija VSAT atstovas.
G. Mišutis teigia, kad, jei per sieną vyktų KAMAZ kolona, į ją būtų atkreiptas dėmesys. „Būtų aiškinamasi ir tiriama, kokios čia kolonos, kokie kroviniai, kokie važiavimo tikslai, koks pagrįstumas ir pan.“, – tikina G. Mišutis.
Vežėjų asociacijos „Linava“ atstovo M. Atroškevičiaus teigimu, tarptautinių krovinių pervežimo rinkoje tokių automobilių, kaip KAMAZ, likę vienetai.
„Faktiškai didesnė dalis, beveik 100 proc. parko, yra užsienio gamybos automobiliai. Kiek man žinoma, kiek teko pastebėti (galbūt reikia gilesnės analizės), bet tikrai tie patys rusai, kurie dirba tarptautinio pervežimo srityje, KAMAZ`ų jau nebenaudoja arba naudoja labai mažai“, – teigia M. Atroškevičius.
Pastaruoju metu vežėjų asociacijos „Linava“ atstovas sako nematęs net ir Kaliningrade registruotų tokių transporto priemonių. Pasak M. Atroškevičiaus, jei magistralėje pastebėtų KAMAZ markės vilkikus, važiuojančius be tento, tikrai atkreiptų į juos dėmesį.
„Tkrai net susimąstyčiau, nes, jei važiuoja transporto priemonės, kurios, kaip jūs sakote, yra be tentų, aš, kaip šitos srities specialistas, sakyčiau, kad kroviniams pervežti turėtų būti bent jau tentai [...]. [Jeigu be tentų], tai gali būti skirta pervežti kažkokiam specifiniam kroviniui, kuris nebijo oro sąlygų – lietaus, sniego“, – aiškina specialistas.
Jis spėlioja, kad galbūt šios transporto priemonės galėjo keliauti į Klaipėdos uostą su tikslu išsiųsti krovinį, pavyzdžiui, į Afrikos šalis. „Bet tada kyla klausimas – kodėl ne per Rusijos uostus“, – svarsto M. Atroškevičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilkikai prie Šalčininkų punkto nuo penktadienio turi laukti kitoje vietoje3
Vilkikai, važiuojantys per Šalčininkų pasienio postą ir laukiantys kelkraštyje bei keliantys riziką eismo saugumui, nuo penktadienio nukreipiami laukti į kitą, mažiau judrų kelią. ...
-
Papasakojo, kaip miške pasiklydęs tarnybinis šuo grįžo pas šeimininką4
Nekasdienė situacija nutiko Panevėžio rajone. Pasiklydusių žmonių ieškoti išmokytas tarnybinis šuo miško platybėse dingo pats. Paskelbta net paieška, pakeltas dronas. Pasirodo, Roksis, toks tarnybinio šuns varda...
-
Lietuvos kalėjimų tarnybos vadovu siūloma skirti M. Kairį1
Teisingumo ministrė Ewelina Dobrowolska (Evelina Dobrovolska) Lietuvos kalėjimų tarnybos (LKT) vadovu siūlo skirti dabartinį įstaigos direktoriaus pavaduotoją Mindaugą Kairį. ...
-
Į Lietuvą pratyboms atvyksta JAV karinė technika9
Penktadienį Lenkijos - Lietuvos sieną kirto pirmoji JAV kariuomenės 2-ojo kavalerijos pulko karinės technikos kolona, pranešė Lietuvos kariuomenė. ...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius2
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Kas ir kokiu atveju pripažįsta žmogų nepakaltinamu?2
Teismo esate pripažintas nukentėjusiuoju, bet nusikaltėlis – nepakaltinamas. Ar jums bus atlyginta žala ir kada žmogus laikomas nepakaltinamu? Į šiuos klausimus LNK atsakė Baudžiamosios ir baudžiamojo proceso teisės komiteto narys advoka...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Komendantūros: dažniausiai užduodami klausimai2
Kiekvienas žmogus turi žinoti savo vaidmenį valstybės gynyboje ir įgyti praktinių gebėjimų, reikalingų priešintis, nes žinios suteikia užtikrintumo, teigia Krašto apsaugos ministerija. Tam, kad visi suprastų savo vaidmenis, Lietuvos k...
-
Prezidentūra sureagavo į L. Kasčiūno siūlymus: tai negali vėlinti divizijos įgyvendinimo datos5
Krašto apsaugos ministro Lauryno Kasčiūno siūlymai stiprinti oro gynybą bei etapais didinti tankų pajėgas negali pavėlinti užsibrėžto divizijos suformavimo termino, teigia Prezidentūra. ...
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...