- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Svarbiausiuose valstybinės reikšmės vidaus vandenyse pirmadienį pradedamas naujas navigacijos sezonas. Jis šiemet pradedamas 10 dienų anksčiau nei įprastai, tačiau tiek pat bus paankstinta ir sezono pabaiga, todėl bendra jo trukmė išliks nepakitusi – 199 paros.
Pasak Vidaus vandenų kelių direkcijos atstovo Aurelijaus Rimo, sezono pradžios ir pabaigos datos pakeistos, atsižvelgiant į pramoginių ir keleivių laivų savininkų pageidavimus.
„Anksčiau navigacijos sezonas buvo pradedamas balandžio 24 dieną, tikrai gal kiek vėlokai. Sezoną užbaigti lapkričio pradžioje taip pat nėra gerai, nes tuo metu jau galima sulaukti sniego, kartais vandenis sukausto ledas“, – BNS sakė A. Rimas.
Pasak jo, laivyba vidaus vandenyse nėra draudžiama ir kitu metu laiku, tačiau navigacijos sezono metu šie keliai yra stebimi ir prižiūrimi.
„Sezono metu eksploatuojamuose vandens keliuose yra sustatyti ženklai, stebimi gyliai ir vandens lygiai, informacija darbo dienomis skelbiama direkcijos tinklalapyje. Sezono metu taip pat šalinamos susidariusios seklumos, jos dažniausiai susidaro Nemuno upėje nuo Kauno iki upės žiočių“, – aiškino A. Rimas.
Balandžio 16-ąją navigacijos pradžia bus paskelbta Nemunu nuo Kauno iki Atmatos žiočių ir Kuršių mariose nuo Atmatos žiočių iki Nidos, Klaipėdos bei valstybės sienos. Tą dieną laivybos sezonas prasidės ir Kauno mariose nuo Kauno hidroelektrinės iki Birštono, Nemune nuo Druskininkų iki Liškiavos, Neryje Vilniaus mieste, taip pat – Mituvos kanale.
Kituose vandens keliuose navigacija prasidės vėliau ir truks 24 paromis trumpiau – iki spalio 14 dienos, arba 175 paras. Balandžio 23-ąją laivybos sezonas prasidės Nemune nuo Žemaitkiemio (Prienų rajone) iki Birštono, Neries žiotyse Kaune, Nevėžyje 10 kilometrų atstumu nuo žiočių, Minijos upėje iki Lankupių, Karaliaus Vilhelmo kanale iki Drevernos ir nuo šio kanalo iki Drevernos prieplaukos.
Skirtinga navigacijos pradžia ir pabaiga nustatyta, atsižvelgus į transporto naudotojų poreikius ir oro sąlygas.
Lietuvoje iš 822 kilometrų ilgio valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių šiemet numatoma eksploatuoti 429,7 kilometro – 5 kilometrais daugiau nei pernai. Tiek bus pratęstas Nevėžio upės ruožas nuo žiočių iki Raudondvario.
Pasak A. Rimo, naudojamų kelių ilgis dėl finansinių ir techninių priežasčių iš esmės nesikeičia nuo sovietmečio.
„Tarkime, Neries upės nuo Vilniaus iki Kauno taip pat priskiriama valstybinės reikšmės vidaus vandenų keliams, tačiau eksploatuojama tik maždaug pusės kilometro atkarpa Kaune ir keli kilometrai Vilniaus mieste. Likę maždaug 150 kilometrų neeksploatuojami – upė yra sekli, su rėvomis ir akmenimis, yra srauni, todėl neatlikus būtinų darbų ja plaukti yra nesaugu“, – aiškino A. Rimas.
„Tam reikėtų tikrai didelių finansinių investicijų ir neaišku, ar jos kada nors atsipirktų. Taip pat ir poreikio užtikrinti laivybą visoje Neries upėje dabar nėra“, – pridūrė jis.
100 kilometrų Nemuno upės ruožas nuo Smalininkų iki Rusnės yra pasienyje su Kaliningrado sritimi. Įplaukti į šį ruožą bus galima tik iš anksto nustatyta tvarka gavus Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos leidimus.
Statistikos departamento duomenimis, pernai vidaus vandenų transportu gabenta apie 2 mln. keleivių, arba 8 proc. daugiau nei 2016 metais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dešimtąjį Paveldotvarkos programos sezoną Kaunas pradeda rekordiniais skaičiais2
Beveik 2 milijonai eurų ir 62 pastatai, kurių savininkai sieks atnaujinti jiems priklausantį turtą su miesto prisidėjimu. Tokie Paveldotvarkos programos skaičiai nusako šiemet suplanuotų darbų apimtis. Kauno miesto savivaldybei dalinai finansuoj...
-
URM pareiškė protestą Minskui dėl pranešimų apie dronų ataką iš Lietuvos3
Užsienio reikalų ministerija (URM) penktadienį pareiškė protestą Baltarusijai dėl šios šalies institucijų pranešimų apie dronų ataką iš Lietuvos. ...
-
Dauguma didžiųjų miestų planuoja baigti šildymo sezoną
Vilniaus, Šiaulių, Kauno ir Panevėžio savivaldybės iki antradienio planuoja baigti šildymo sezoną. Klaipėdos savivaldybė sprendimą dėl šildymo sezono pabaigos ketina priimti kitos savaitės pradžioje. ...
-
V. Rupšys palaiko siūlymą vietoje ratinių kovos mašinų įsigyti vikšrines3
Lietuvos kariuomenės vadas Valdemaras Rupšys sako palaikantis krašto apsaugos ministro siūlymą persvarstyti antrąjį pėstininkų kovos mašinų „Boxer“ įsigijimo etapą ir galvoti apie vikšrinių kovos mašin...
-
D. Stankevičius: sergančiųjų patiriamos stigmos formuoja žmogaus baimę būti žmogumi1
Visuomenėje, kurioje siekiama įtraukties ir supratimo, išlieka didelis iššūkis: stigmos, susijusios su ligomis tampa šešėliu sergančiųjų bendruomenėms. ...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?12
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Apsišarvuokite kantrybe: paaiškino, kaip vyks eismas Vilniaus oro uoste1
Vilniaus oro uoste vyksta pokyčių – uždaromas išvykimo kelias, kuriuo buvo galima patogiai automobiliu pakilti iki pat išvykimo salės. Statant naują terminalą ir rekonstruojant visas prieigas, keičiasi eismas, tad keliautojams siūlo...
-
Ir džiaugsme, ir varge: Lietuvos merai galės tuokti poras?3
Vilniaus rajono meras Robert Duchnevič siūlo leisti merams tuokti jaunavedžius. Anot politiko, toks santuokos sudarymas taptų „žymiai patrauklesnis“, ypač dvejojančioms poroms, taip pat padidintų savivaldybių biudžetą ir net paskatintų ...
-
Seimo nariams įteikta peticija dėl plynų kirtimų ribojimo: dabartinė miškų situacija šokiruoja6
Penktadienį prie Seimo apie pusšimtis žmonių susirinko įteikti peticijos Seimo ir Aplinkos apsaugos komiteto nariams. Peticija, kurią pasirašė 17 tūkst. gyventojų, reikalaujama uždrausti ar riboti plynus kirtimus, ypač saugomose teritor...
-
Prezidentas apie galimybes Lenkijoje dislokuoti branduolinį ginklą: tai atgrasymo sistemos elementas20
Lenkijai pareiškus, jog ši yra pasirengusi šalyje dislokuoti NATO branduolinius ginklus, Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda sako, jog toks Aljanso sprendimas prisidėtų prie atgrasymo ir atlieptų Europos saugumo lūkesčius. ...