- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pagrindiniuose šalies keliuose pradedama diegti bandomoji daugiafunkcė pažeidimų kontrolės sistema.
Bus ribojamas eismas
Šiandien magistralinio kelio A6 ruože tarp Karmėlavos ir Jonavos darbininkai pradėjo ardyti kelio dangą – čia pradedama montuoti unikali įranga, galinti pasverti įprastu greičiu važiuojančius automobilius. Dėl to šiame kelio ruože bus ribojamas eismas, skelbia Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Iš viso keliuose bus įrengti trys tokie kontrolės postai. Planuojama, kad visa įranga keliuose bus įdiegta iki lapkričio pabaigos.
Sistema ne tik pasvers automobilius, bet ir fiksuos jų gabaritus, nuskaitys automobilių valstybinius numerius, rinks statistiką apie eismo intensyvumą. Šios sistemos renkami duomenys galės būti taikomi tikrinti, ar sumokėtas kelių naudotojo mokestis, ar transporto priemonė yra apdrausta, turi galiojančią techninę apžiūrą.
Siekiama, kad ateityje ši sistema galėtų automatiškai išsiųsti baudos kvitą svorį viršijusių ir kitus reikalavimus pažeidusių transporto priemonių valdytojams – taip pat, kaip automatiškai baudos kvitą dabar gauna stacionaraus greičio matuoklio užfiksuotas pažeidėjas. Tai bus pirmasis toks bandymas Europoje – niekur kitur baudos automatiškai nėra išrašomos.
„Su pažeidėjais siekiame kovoti šiuolaikinėmis priemonėmis – intelektualiais sprendimais, kurie yra efektyvūs. Tyrimai rodo, kad maždaug ketvirtadalis sunkiojo transporto Lietuvoje viršija leistiną svorį. Tiesiant kelius atsižvelgiama į maksimalias leistinas apkrovas, todėl jas viršijus kelių danga greičiau dėvisi, o sugadintus kelius reikia remontuoti už visuomenės lėšas. Be to, bloga kelių būklė – duobės, provėžos – turi įtakos eismo saugumui. Nereikėtų pamiršti, kad perkrauto sunkvežimio stabdymo kelias ilgesnis, tad ir pavojus didesnis“, – sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis.
Pirmoji Baltijos šalyse
Lietuva – pirmoji iš kaimyninių šalių, diegianti tokią kompleksinę sistemą. Nei Lenkijoje, nei Latvijoje, nei Estijoje panašių intelektinių transporto sistemų (ITS) iki šiol nėra įdiegta.
Pažeidimų kontrolės sistema diegiama trijuose intensyvaus eismo ruožuose Lietuvoje – greitkelyje Vilnius–Kaunas ties Kauno mariomis, kelyje „Via Baltica“ tarp Kalvarijos ir Lietuvos–Lenkijos sienos bei kelyje Kaunas–Zarasai–Daugpilis ties Jonava.
„Pažeidimų kontrolės sistema vienu metu atliks daug funkcijų, ir tai vienas didžiausių jos privalumų. Sumontuosime elektroninę įrangą keliuose: kameras, įvairius jutiklius, indukcines kilpas bei sukursime informacinę sistemą, kuri apdoros šios įrangos renkamus duomenis bei bus integruota į jau įdiegtas eismo kontrolės sistemas. Visi trys kontrolės punktai bus susieti į vieną sistemą“, – sako viešųjų pirkimų konkursą diegti bandomąsias pažeidimų kontrolės sistemas laimėjusios bendrovės „Fima“ Sprendimų departamento direktorius Rokas Šlekys.
Pažeidimų kontrolės sistema vienu metu atliks daug funkcijų, ir tai vienas didžiausių jos privalumų.
„Fima“, bendradarbiaudama su Kauno technologijos universitetu (KTU), taip pat pradėjo rengti transporto priemonių svėrimo nestabdant eismo sistemos metrologinės patikros metodiką, nes Lietuvoje iki šiol tokių sistemų nebuvo. Svėrimo nestabdant eismo sistema bus įtraukta į matavimo priemonių registrą iki 2018 metų sausio pabaigos.
Pažeidėjai neliks nepastebėti
Įrengiant pažeidimų kontrolės postus, didelė dalis lėšų teks kelio darbams – bus ardoma dalis asfalto, įrengiami svėrimo jutikliai, indukcinės kilpos visose eismo juostose bei kelkraštyje, kad nesąžiningi vairuotojai negalėtų išvengti kontrolės, po to kelio danga bus paklojama iš naujo.
Virš kelio pažeidimų patikros postuose bus įrengtos santvaros, ant kurių bus sumontuoti transporto priemonių gabaritų nustatymo jutikliai, transporto priemones iš priekio, šono ir galo fiksuojančios vaizdo kameros, kameros su valstybinių numerių atpažinimo funkcija bei vaizdo kameros, stebinčios galimus vandalų išpuolius. Sistemoms reikės elektros ir ryšio komunikacijų įvadų.
Įrangos diegimo ir bandomosios informacinės sistemos kūrimo darbus planuojama pabaigti iki šių metų pabaigos. Be to, „Fima“ įsipareigojo iki 2020 metų atlikti periodinę metrologinę patikrą, įrangą prižiūrėti, atnaujinti ir remontuoti. Bendra viso projekto vertė – 3,3 mln. eurų.
„Šis projektas nėra vien techninės įrangos sumontavimas. Tai pirmas žingsnis kuriant integruotą daugiafunkcę sistemą, kuria galės naudotis visos tiek eismą prižiūrinčios, tiek transporto priemones kontroliuojančios institucijos bei teisėsauga. Galėsime stebėti daugybę parametrų ir gauti informaciją ne tik apie pažeidėjus, bet ir apie eismo srautus, kryptis, transporto priemonių tipą“, – sako E. Skrodenis.
Pirmojo (t. y. bandomojo) projekto tikslas yra išbandyti, kokios technologijos tinkamiausios ir efektyviausios Lietuvoje, kaip jos pakeis vairuotojų elgseną. Vėliau bus sprendžiama dėl tolesnio šių sistemų diegimo Lietuvos keliuose.
Pažeidimų kontrolės sistema nustatys:
transporto priemonių svorį, viršijamas ašių apkrovas;
didžiagabarites transporto priemones, važiuojančias keliais be leidimo;
transporto priemones be galiojančios techninės apžiūros;
civilinės atsakomybės draudimu neapdraustas transporto priemones;
policijos, valstybės sienos apsaugos, muitinės tarnybų ieškomas transporto priemones;
eismo srauto greitį, intensyvumą; transporto priemonių rūšis;
transporto priemonių maršrutą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prieš ilgąjį Velykų savaitgalį primena: apsvaigęs vairuotojas – potencialus žudikas
Ilgasis Velykų savaitgalis jau prasideda. Tai reiškia ne tik didesnius kamščius miestuose, bet ir didesnį kelių policijos akylumą eismo taisyklių pažeidėjams. Antrą Velykų dieną laukia svarbūs pokyčiai vairuotojams. Kaip bus kontroli...
-
Paskelbtas konkursas eiti kultūros atašė pareigas Izraelyje
Kultūros ministerija paskelbė konkursą eiti kultūros atašė pareigas diplomatinėje atstovybėje Izraelyje. ...
-
A. Kabišaitis: tyrimas dėl Prezidentūros veiksmų skiriant teisėjus turėtų apimti ir Teisėjų tarybą
Prezidento Gitano Nausėdos vyriausiasis patarėjas Andrius Kabišaitis, reaguodamas į žinią apie tai, kad Nacionalinėje teismų administracijoje (NTA) pradėtas tyrimas dėl Prezidentūros siūlymų, teikiant kandidatus į teisėjus, siūlo i&scaron...
-
Pažinojusieji nušautą policininkę: apie konfliktus šeimoje niekada nebuvome girdėję4
Policijos pareigūnės šeimos drama Šalčininkuose sukėlė svarstymus apie psichologinę policininkų sveikatą. ...
-
Pabradės poligone mirė JAV karys11
Generolo Silvestro Žukausko poligone Pabradėje, Švenčionių rajone, trečiadienį mirė Jungtinių Valstijų karys. ...
-
Kaip apsaugoti dviračius nuo vagių?1
Gyventojai jau vis aktyviau važinėja dviračiais ar paspirtukais, į kuriuos kėsinasi vagišiai. Jų grobiu dažniausiai tampa neprirakinti, be priežiūros palikti, neretai ir brangiai kainuojantys dviračiai. Pareigūnai pataria ženklinti savo turt...
-
Latvijoje – jokių rūkalų iki 20 metų: ar seksime jų pavyzdžiu?2
Latvija nuo kitų metų draus parduoti tabako gaminius, jo pakaitalus, elektroninius rūkymo prietaisus ir jų pildykles jaunesniems nei 20 metų asmenims. Lietuvos specialistai sveikina tokį latvių sprendimą, nes rūkymo mastai jaunuolių gretose iš...
-
Keturios tos pačios lyties poros kreipėsi į EŽTT dėl partnerystės, santuokos įteisinimo14
Keturios poros penktadienį kreipėsi į Europos Žmogaus Teisių Teismą (EŽTT) dėl tos pačios lyties asmenų partnerystės, santuokos įteisinimo Lietuvoje. ...
-
Kaunas paminėjo Lietuvos įstojimo į NATO jubiliejų: jau 20 metų kartu16
Prieš 20 metų Lietuva įstojo į stipriausią gynybinį aljansą, tad visoje šalyje penktadienį skamba renginiai, skirti NATO. Kauniečiai tikino, kad būdami NATO šeimos dalimi jaučiasi saugiai ir gali didžiuotis Lietuvos lyderyste. ...
-
Orai: per Velykas gali sušilti ir iki 23 laipsnių1
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba šventinį savaitgalį prognozuoja šiltus orus. ...