Pokyčiai neatneš nieko nauja?

Siūloma sudaryti sąlygas vairuotojus rengti nuo 16 metų. Iš pirmo žvilgsnio džiaugsmą keliantis įstatymas tarp eilučių slepia ir pinkles, kurios apribos galimybes vairavimo egzaminui pasirengti savarankiškai, o naujai atsirandantiems privatiems vairavimo instruktoriams keliami reikalavimai bus sunkiai įgyvendinami.

Vairuos nuo 16 metų?

Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus sudaryta darbo grupė pirmame savo posėdyje šiais metais pritarė siūlymui difirencijuoti B kategorijos vairuotojų rengimo procesą. Naujame projekte norinčiuosius išmokti vairuoti siūloma suskirstytii į tris grupes, kurioms būtų taikomi trys skirtingi vairavimo mokymo modeliai.

Pagal pirmąjį modelį, mokytis vairuoti automobilį asmuo galėtų jau nuo 16 metų. Tokiu atveju būsimasis B kategorijos vairuotojo pažymėjimo turėtojas privalėtų baigti visą šiai kategorijai skirtą teorinį mokymą (40 valandų) – tai Saugaus eismo pagrindai, visas Kelių eismo taisyklių (KET) kursas ir žinių paketas apie B kategorijos transporto priemonių eksplotacines savybes. Mokiniui vairavimo mokykloje, kuri būtų visiškai atsakinga už jo parengimo kokybę, reikėtų lankyti ir praktinio vairavimo kursus (30 valandų).

Baigęs mokymus vairavimo mokykloje ir išlaikęs teorijos egzaminą "Regitroje", asmuo galėtų važinėti su šeimos nariu bei kartu tobulinti vairavimo įgūdžius, o sulaukęs 18 metų ir išlaikęs praktinį vairavimo egzaminą "Regitroje", galėtų dalyvauti eisme savarankiškai. Tačiau tikėtis, kad tada nebereikės klevo lapo, neverta. Dvejus metus trunkantis pradedančiojo vairuotojo statusas dar išliks ir nuolatinį dešimt metų galiojantį vairuotojo pažymėjimą asmuo galės gauti maždaug 20 metų. Kaip "Kauno dienai" atsiųstame paaiškinime teigia ministerijos specialistai, taip jaunas vairuotojas būtų skatinamas įgyti daugiau vairavimo praktikos realiame eisme, iki kol jam sukaktų 18 metų. Be to, tikimasi, kad jaunas asmuo, įgijęs daugiau vairavimo praktikos, bus atsakingesnis vairuotojas.

Priklausys nuo Seimo

Antrame siūlomame modelyje kalbama apie asmenis, jau sulaukusius pilnametystės (18 metų). Tokiam vairuotojui siūloma taikyti trumpesnį vairuotojų mokymo kursą. Jam, prieš įgyjant vairuotojo pažymėjimą, siūloma mokytis Saugaus vairavimo pagrindų (12 valandų) bei užbaigti praktinį vairavimo mokymo kursą, kuris taip pat truktų 30 val. Tai būsimasis vairuotojas galėtų padaryti vairavimo mokykloje arba su vairavimo instruktoriumi, vykdančiu individualią veiklą. Antrasis modelis nuo pirmojo skiriasi tuo, kad sutrumpėja teorinė dalis. Dalį jos, KET, vairuotojas galės išmokti savarankiškai, o vairavimo mokykloje jam būtų aiškinami tik saugaus eismo principai.

Trečiame modelyje kalbama apie norinčius išmokti vairuoti ir jau turinčius aukštąjį išsilavinimą. Tokiam vairuotojui siūloma sudaryti sąlygas laikyti B kategorijos teorijos ir praktikos egzaminus "Regitroje" be jokių privalomų mokymųsi vairavimo mokykloje arba su vairavimo instruktoriumi.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Aha

Aha portretas
Jau dabar ratuotų varvanosių pilnos gatvės, tai gal greit ir darželinukai teises turės? Kas iš to, kad nebrendyla egzaminus išlaikė, jei iki proto dar neužaugo? Didinti teisės vairuoti amžių reikia, o ne mažinti. Kol ant nuosavos sėdynės nesėdi, prie vairo visai neleist. Ba priperka tėveliai mašinėlių, vaikeliams daužyt negaila, užsidirbt nereikėjo, jei ir sukuls, tėveliai kitą nupirks. Taip ir priperima kelių gaidelių, o paskui su jais susitvarkyt neįmanoma.

Spekuliantai

Spekuliantai portretas
jau visai nušoko nuo proto, begalvuodami kap iš sudo auksa išspausti.Negana kad kelių taisyklių teorinis egzaminas specialia prikištas nesamonių(Bkat)-tokiu kap kiek mokiniu vež ir kokiu greičiu važiuoja mokyklinis autobusas, arba-koks yra motociklo(mopedo) variklio darbinis tūris.Tai dar prigalvojo naujų navarotu katri užtikrina kuo didesnę egzamino neišlaikymo galimybę.TiK lietuvoje toki sukčiavimai ir skatinami:DDD)
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių