Saugos diržus autobusuose segi tik kas septintas keleivis

  • Teksto dydis:

Kasmet tolimojo susisiekimo autobusais Lietuvoje važiuoja apie 6 mln. keleivių, tačiau tik kas septintas šia transporto priemone keliauja prisisegęs saugos diržu, praneša Lietuvos transporto saugos administracija.

Paskutines dvi kovo savaites Lietuvos saugos transporto administracijos inspektoriai stabdė iš Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Panevėžio ir Klaipėdos autobusų stočių išvykusius tolimojo susisiekimo maršrutų autobusus, tikrino diržų įrengimą ir skaičiavo diržais prisisegusius keleivius.

„Rezultatas verčia sunerimti. Tai, kad tik 13,9 proc. keleivių segasi saugos diržus tolimojo susisiekimo autobusuose, rodo, jog situacija yra kritinė ir esame per plauką nuo skaudžių pasekmių bet kokios eismo nelaimės atveju. Akivaizdu, kad būtina galvoti apie kryptingą ir planingą keleivių švietimą, ne  sunkiausius sužeidimus avarijų metu patiria saugos diržų nesegintys keleiviai“, – pranešime spaudai cituojamas administracijos l. e. direktoriaus pareigas Genius Lukošius.

Kovą patikrinti 326 autobusai ir jais vykęs 5 621 keleivis. Saugos diržus segėjo tik 13,9 proc. keleivių, nors tai, kad saugos diržą autobuse segėti privaloma, žinojo 62 proc. keleivių.

„Viena paprasčiausių ir daug investicijų nekainuojančių priemonių, skatinančių keleivius tolimojo susisiekimo autobusuose užsisegti saugos diržą, galėtų būti vairuotojo priminimas. Mat tuose autobusuose, kuriuose vairuotojas priminė, kad būtina prisisegti saugos diržą, 20 proc. keleivių tikrinimo metu jį buvo prisisegę. Ir tik 6,7 proc. keleivių segėjo saugos diržus tuose autobusuose, kuriuose vairuotojas nepriminė apie būtinybę juos segėti“, – tyrimo rezultatus komentuoja Administracijos Transporto veiklos reguliavimo skyriaus vedėjas Virginijus Čiškauskas.

Pasak eksperto, sveikintina, jei tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojai keleivius ragintų prisisegti saugos diržus. Tačiau problemos tai iš esmės neišspręs. Toks mažas saugos diržus prisisegusių keleivių  autobusuose procentas rodo, kad reikia pradėti keliaujančiųjų autobusais švietimą ir didinti savisaugos jausmą.

Su saugos diržų segėjimo problema, be jokios abejonės, susijęs ir šalies tolimojo susisiekimo autobusų parko amžius. Patikrinimų metu nustatyta, kad 10 proc. tikrintų tolimojo susisiekimo autobusų saugos diržai nebuvo įrengti. Taigi tuose autobusuose keleiviai, net ir norėdami, saugos diržų neturėjo galimybės užsisegti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pragiedrulis

Pragiedrulis portretas
Važiavau "Kautros" autobusu iš Klaipėdos į Jurbarką. Vairuotojas pranešė apie būtinybę prisisegti saugos diržus.Už Priekulės įlipo keli kontrolieriai,kurie "liepė" pakelti rankas:"kas važiuoja prisisegęs"diržą? Visi keleiviai pakėlė rankas ! Bet,esmė,kad man diržas buvo per trumpas!? Paklausiau vairuotojo,ar neturi diržo prailgintuvo(kaip lėktuvuose)? Jis atsakė,kad čia ne jo problema?... Tuomet klausimas:jeigu keleivis sąžiningai segasi saugos diržą,bet jis per trumpas,ką daryti? Jeigu kontrolieriai rašys baudos kvitą,kaip "ne prisisegusiam"? Tokia realybė šiandien:įsakymą išleido,bet toliau niekam neįdomu?...
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių