Trispalvė tapo per brangi

Pietų Prancūzijoje klaipėdietis Gintaras įsigijo jachtą ir tikėjosi, kad joje galės iškelti lietuvišką trispalvę. Jo patriotizmas nuslopo, kai tik paaiškėjo, kokia svetur esančio laivo registracijos kaina. Buriuotojui teko tenkintis olandiška vėliava, nes mūsų šalies biurokratai laikosi įsikibę įstatymo raidės ir sąžinės graužaties nejaučia.

Situacijos įkaitai

Klaipėdietis Gintaras (pavardė redakcijai žinoma), buriuojantis ne vienus metus, neslepia, jog lietuviai perka jachtas užsienyje, tačiau dažnu atveju lietuviškų trispalvių ant jų laivų nepamatysime, nes, pasirodo, šis malonumas – itin brangus.

Ypač tiems, kurie savo jachtų dėl vienų ar kitų priežasčių neatplukdo į Lietuvą.

Pasak pašnekovo, dauguma, įsigiję laivus užsienyje, ir toliau plaukioja su tų šalių vėliavomis, nes lietuviški registro reikalavimai turi savų niuansų.

Būtent todėl Gintaras ir dar keli jo kolegos, nusipirkę jachtas, jas registravo ne Lietuvoje.

"Kai lietuvis nusiperka laivą užsienyje, prasideda bėdos. Aš nė neįsivaizdavau, kad taip bus. Nusipirkau jachtą Pietų Prancūzijoje iš savininkų, kurie ją buvo registravę Australijos registre. Pardavus laivą, jis iš to registro turėjo būti išregistruotas, kitaip tariant, jachta liko be vėliavos", – pasakojo Gintaras.

Vyras neabejojo, kad be jokių problemų įsiregistruos jachtą Lietuvoje ir laive išsikels lietuvišką trispalvę.

Pasirodo, tai nėra taip paprasta ir, pasak buriuotojo, neprotingai brangu.

Kaip randasi "ekskursantai"?

Gintaras tikino, kad jo įsigytas laivas visiškai paruoštas ir techniškai atitinka visus reikalavimus. Tereikėjo atlikti formalumus.

Tai yra, prieš registruojant Lietuvos registre, jachta turėjo praeiti techninę apžiūrą.

O pagrindinė problema ta, kad laivas plaukioja po Viduržemio jūrą ir savininkas artimiausiu metu neketina tūkstančius kilometrų plukdyti jo į Klaipėdą.

"Paaiškėjo, kad tokia jachtos registracija galima bet kuriame pasaulio krašte ir tai gali padaryti du tikrintojai – įgaliotas inspektorius iš Lietuvos buriuotojų sąjungos ir Saugios laivybos administracijos atstovas. Kai pasiskambinau tam inspektoriui, jis man paaiškino: jokių kitų variantų nėra, jie turi atvykti į laivo švartavimo vietą, žinoma, už laivo savininko pinigus", – dėstė Gintaras.

Klaipėdietis buvo priblokštas.

Siekdamas lietuviškos vėliavos, jis turi apmokėti dviejų tikrintojų kelionę iš Lietuvos pirmyn ir atgal, taip pat nakvynės išlaidas vien tam, kad jie užrašytų laivo korpuso ir variklio registracijos numerius.

Klaipėdietis pasiūlė atsiųsti reikiamų duomenų fotografijas, kurias jie galėtų drąsiai įrašyti į registrą.

Laivo savininko ir kapitono deklaracijos būtų pakankamas pagrindas bent laikinai registracijai, kol laivas grįš į Lietuvą.

"Tačiau jie buvo kategoriški. Dar paklausiau, ar jie vienas kitu taip jau nepasitiki, kad būtinai dviese turi važiuoti tokį kelią. Iš Saugios laivybos administracijos toks veikėjas primygtinai teigė norįs važiuoti, nes dabar žiema ir jis nelabai turi ką veikti. Bet man finansuoti dviejų ekskursantų išvyką į Pietų Prancūziją buvo per brangu", – tikino klaipėdietis.

Lietuviškos tvarkos kaina

Gintaras suskaičiavo, kad kelionė lėktuvu dviem žmonėms pirmyn atgal būtų kainavusi apie pusę tūkstančio eurų, o jei jie nenorėtų nakvoti jachtoje, reikėtų samdyti viešbutį.

Ir maitinti bei girdyti, kad ponai esą būtų patenkinti. Visa tai irgi būtų kainavę.

"Tuo ši nesąmonė dar nesibaigia. Jei aš po registracijos kitais metais iš Viduržemio jūros nuplaukčiau kur nors kitur, vėl turėčiau atsivežti tikrintoją. Šįkart pakaktų jau vieno inspektoriaus, nes pagal lietuviškas taisykles techninė apžiūra turi būti atnaujinama kasmet. Ir inspektorius turi važiuoti į tą pasaulio kraštą, kuriame tuo metu yra jachta. Aišku, už laivo savininko pinigus. Tokie yra nuostatai. Tokiu būdu lietuviška vėliava paversta neprotingai brangia", – teigė klaipėdietis.

O jeigu jachtą į Lietuvą registracijai gabentų tralu sausuma (tokį variantą pasiūlė Saugios laivybos administracija), tai kainuotų mažiausiai 20 tūkst. eurų.

Mat laivas didelis, taigi – negabaritinis krovinys, kurį veikiausiai tektų gabenti su eskortu per visą Europą, sudarius specialų maršrutą ir gavus tam leidimus.

Anot buriuotojo, niekas taip iš savo žmonių nesityčioja, kaip Lietuvoje.

Gintaras tikino, jog visur kitur Vakarų Europoje jachtai įregistruoti pakanka internetu atsiųstų dokumentų kopijų, kuriomis įrodoma, kad laivas įgytas legaliai.

Jei kyla klausimų dėl PVM tais atvejais, kai laivas importuotas į ES, pridedama importo deklaracija.

Dar pridedamas laivo draudimas, civilinės atsakomybės draudimas.

"Juk yra lietuvių, įsigijusių laivų ir Pietų Amerikoje. Tad tuos ekskursantus iš Buriuotojų sąjungos ir Laivybos administracijos reikėtų skraidinti per Atlantą kasmet, ir tai jau kainuotų tūkstančius. O Olandijoje jachtą įregistruoti pakanka 350 eurų, paskui registracija atnaujinama kas dvejus metus dar už 50 eurų. Ten viskas daroma be jokių inspektorių vežiojimo po visą pasaulį. Juk žmonės ir įsigyja jachtas tam, kad plaukiotų, o plaukioti be vėliavos negalima. Bet, pasirodo, registracija užsienyje kelis kartus pigesnė nei Lietuvoje. Ir niekam niekada jokių klausimų nekyla", – pabrėžė Gintaras.



NAUJAUSI KOMENTARAI

juokinga

juokinga portretas
Yra dar viena "administracija" Lietuvoje - civilinės aviacijos. Vienas prie vieno ta pati sistema. Todėl visokius skraidančius šluotražius (kurie kitose šalyse tik savivaldybėse registruojami) mes turim pagal pilną Boeing programą varyt kas metus :).

RR

RR portretas
Turėjau ir aš pokalbį su vyrukais iš SLA tuo pačiu reikalu. Taip pat labai norėjo pakeliauti. Jie nesuvokia, kad dabar 21 amžius ir yra daugybė priemonių kaip patikrinti tuos numerius. Artojų genai. Olandijos vėliava pagelbėjo.

Jonas Lietuvis

Jonas Lietuvis portretas
O ką veiks biurokratinės utėlės jeigu seimūnai lengvins vargšui žmogui gyvenimą. O į ką transformuojasi seimūnas , išėjęs iš Seimo. Ką veikia jo giminaičiai?Taigi kad Lietuvoje rojus-Utėlėms...Ir jos neužleis lengvai užimtų pozicijų.
VISI KOMENTARAI 19

Galerijos

  • Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena
    Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena

    Šiandien, Didįjį penktadienį, uostamiesčio gatvėmis klaipėdiečiai neš maždaug šešių metrų kryžių. Šis Kristaus kančios apmąstymams skirtas Kryžiaus kelias tikintiesiems yra vienas svarbiausių įvykių prie&sca...

    2
  • Klaipėda puošiasi šventėms
    Klaipėda puošiasi šventėms

    Uostamiestis pamažu ruošiasi Velykoms. Kai kur prie daugiabučių namų matyti kiaušiniais papuoštos medžių šakos, prie Kultūros centro Žvejų rūmų – velykinė instaliacija, o parduotuvių vitrinose irgi yra velykinių ...

  • „Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas
    „Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas

    Penktadienį Palangoje prasideda savaitę truksiančios kurorto dienos, kurios įprasmins Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos prieš daugiau kaip šimtmetį bei paminės kurorto gimtadienį. ...

  • Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą
    Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą

    Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...

    9
  • Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!
    Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!

    1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...

    5
  • „Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje
    „Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje

    Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...

    5
  • Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais
    Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais

    Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...

    12
  • Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras
    Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras

    Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...

    13
  • Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“
    Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“

    Prie Dangės upės klaipėdiečiai aptiko nelegaliai suręstą namelį. Jie įtaria, kad buveinę sumeistravo benamiai. Artėjant sutemoms čia susirenka lėbautojų būrys, kuris neduoda ramybės kitapus upės gyvenantiems žmonėms. ...

    2
  • Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras
    Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras

    Klaipėdoje duris atvėrė jau ketvirtasis Lietuvoje JAV pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos IAA aukcionų centras, kuriame automobilių prekybos verslu užsiimančios įmonės ir privatūs pirkėjai nuo šiol gaus užtikrintą paslaugą, impor...

    9
Daugiau straipsnių