Šioje istorijoje nėra laimėtojų

Akademinis nesąžiningumas, spaudimas pedagogams – nei iš administracijos, nei iš įstaigos rėmėjų – yra netoleruotinas nei viduriniajame, nei aukštajame moksle. Jis niekada nebuvo toleruojamas ir vienoje geriausių šalyje KTU gimnazijoje.

Gimnazijos bendruomenėje ir viešoje erdvėje emocingai eskaluojama istorija apie incidentą, kuris kilo per istorijos mokytojo Domo Boguševičiaus pamokoje vykusį atsiskaitymą, išryškino kelis svarbius aspektus, iš kurių turėtume visi pasimokyti ir padaryti išvadas.

Visų pirma, turime visi – mokytojai, mokiniai, tėvai – aiškiai apsibrėžti, kaip elgiamasi akademinio nesąžiningumo atveju, kad ateityje nekiltų jokių neaiškumų. Šiuo metu nėra vieningos tvarkos ar dokumento, kuris apibrėžtų mokytojo, administracijos elgesį, veiksmus, pareigas ir teises nesąžiningo elgesio atveju, todėl lieka daug vietos interpretacijai. Parengsime akademinio sąžiningumo kodeksą, kuris galėtų tapti rekomendacija ir kitoms ugdymo įstaigoms.

Iki šiol įprasta per beveik tris dešimtmečius susiformavusi praktika Gimnazijoje – kiekvienu konkrečiu nusirašinėjimo atveju sprendimus padaro mokytojas, apie faktą informuodamas mokyklos administraciją ir tėvus. Nors tokių atvejų pasitaiko labai retai, dažniausiai nusižengusiems suteikiamas antras šansas ir leidžiama perlaikyti atsiskaitymą. Šį šansą jaunuoliai išnaudoja ir daugiau tokių nusižengimų nebedaro.

Antra, D. Boguševičių vertiname kaip puikų pedagogą. 2015 m. Gimnazija iškėlė jo kandidatūrą į Kauno miesto metų mokytojų rinkimus, nes neabejojo pedagogo galimybėmis laimėti. Kviečiame Domą tęsti pedagoginę veiklą Gimnazijoje. Mokytojo įteiktas atsistatydinimo prašymas dar nėra patenkintas.

Trečia, gyvename informacinių technologijų amžiuje – žinios viešoje erdvėje sklinda žaibišku greičiu, sukeldamos didelį rezonansą. Tai yra gera komunikacijos pamoka mums visiems – prieš dalinantis vidinėmis mokyklos žiniomis virtualioje erdvėje, kurioje dažnai emocijos užgožia sveiką protą, gebėjimą išklausyti skirtingas nuomones, reikia labai gerai pagalvoti, kokį tai sukels atgarsį, kiek bus suglumintų, įaudrintų mokinių, tėvų, mokytojų, absolventų.

Noriu pabrėžti, kad šioje istorijoje nėra laimėtojų. Pralaimime visi – nukenčia mokymosi procesas, tuos pačius tikslus turinti bendruomenė skaidosi, kenčia mokyklos reputacija. Buvau ir esu įsitikinęs, kad konstruktyvus dialogas yra geriausia priemonė spręsti problemas, visų pirma galvojant apie mūsų ateitį – mokinius.

Ketvirta, privalome pagerinti vidinę komunikaciją, dažniau ir efektyviau bendrauti, dalintis informacija su mokiniais, mokytojais, tėvais, absolventais. Įsipareigojome rasti visiems patogias komunikavimo formas.

Penkta, mesti kaltinimai, kad Gimnazijos rėmėjai valdo administraciją yra neteisingi ir labai liūdina. Apie 10 įmonių, dalies kurių vadovai yra KTUG alumnai, jausdami pareigą ir atsakomybę Gimnazijai, savo šaliai, remia jaunus talentus, sudarydami geriausias sąlygas mokytis, tačiau nesikiša į mokyklos vidaus reikalus.

Noriu tikėti, kad pavyks susitikti su mokytoju Domu ir, be įrašų, be teisinių raštų, susėsti ir ramiai, konstruktyviai pasikalbėti bei viską išsiaiškinti. Pasikartosiu, turime visi aiškiai suprasti – šioje situacijoje pralaimi tik Gimnazijos bendruomenė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kikilis

kikilis portretas
Bet į klausimą neatsakyta...

Jaunas ir kvailas...

Jaunas ir kvailas... portretas
Strateginio mastymo nerasta.. is pat pradziu uz savo darbuotoja reikejo eiti, o ne pries ji. Patirties dar mazai turi direktorius, per pilnati dar ne tiek skundu gaus ir jeigu i kiekviena reaguodamas tarkios savus darbuotojus, tai greitai liks be darbuotoju. Darbuotojai tenori buti saugus. O jei yra tarp dvieju ugniu (tevu, vaiku ir administracijos), tai ilgai nedirbs. Labai noreciau, kad mokytoja Doma pakviestu Jezuitai. Vyru mokytoju taip reikia mokyklose. Kivaras ir pats gales mokyti "savo" gimnazijoje.

zyza

zyza portretas
Blogi viešųjų ryšių specialistai konsultuoja direktorių. Straipsnis lyg ir kviečia taikytis, bet iliustracija - direktoriaus nuotrauka sukryžiuotomis rankomis - byloja priešingai.
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

  • Kas kaltas dėl „Akvasanitos“ darbuotojų mirties?
    Kas kaltas dėl „Akvasanitos“ darbuotojų mirties?

    Dienraštis rašė apie Kauno apylinkės teisme nagrinėjamą baudžiamąją bylą, kurioje teisiamas UAB „Akvasanita“ vadovas Svajūnas Jonika dėl dviejų darbuotojų susirgimo profesine liga, kuri nusinešė jaunų vyrų gyvybe...

    1
  • Tarpukario rūmai Parodos kalne: ką saugome ir ko nematome?
    Tarpukario rūmai Parodos kalne: ką saugome ir ko nematome?

    Rugsėjo 18 d. Pasaulio paveldo komiteto sesijoje buvo patvirtinta Kauno modernizmo architektūros paraiška „Modernusis Kaunas: optimizmo architektūra, 1919–1939“. ...

    2
  • Kiek dar bus ignoruojamos Kačerginės Nemuno žiedo problemos?
    Kiek dar bus ignoruojamos Kačerginės Nemuno žiedo problemos?

    2008 metais iš valstybės lėšų buvo pradėtas vykdyti Druskininkų sporto centro statybos projektas. ...

    8
  • G. Leckė: inovatyvios finansinės paslaugos – patogios, bet kelia ir iššūkių
    G. Leckė: inovatyvios finansinės paslaugos – patogios, bet kelia ir iššūkių

    Naudodamiesi finansinėmis paslaugomis, žmonės kartais sprendimus priima remdamiesi ne tik racionaliais faktoriais, bet ir spontaniškai, impulsyviai, pagal draugų ar šeimos narių patarimus. Tai normalu, tačiau svarbu žinoti, kada elgiamės ...

    11
  • Chronas ir Chroma V. Paukštelio tapyboje
    Chronas ir Chroma V. Paukštelio tapyboje

    Beveik kiekvieną dieną didesniuose ar mažesniuose Lietuvos miestuose atidaroma parodų. Jų būna įvairių: gerų ir visai nereikšmingų, svarbių tik patiems autoriams ar platesnio masto ir konteksto. Tarp šio ekspozicijų srauto nemenką da...

    3
  • Tikrų vertybių ilgesys
    Tikrų vertybių ilgesys

    Savo įspūdžiais iš parodos, spektaklio ar koncerto, savo nuomone apie interviu herojų ar rašinio temą pasidalijantys žmonės – vertinga auditorija. Menininkams jų atsiliepimai – tai nepadailinta, į profesionalų rėmus neįspr...

  • Matematika ugdo ir kūrybiškumą
    Matematika ugdo ir kūrybiškumą

    Šiemet jau 34 metus iš eilės paskutinį sausio šeštadienį į KTU atkeliaus 9–12 klasių moksleiviai iš visos Lietuvos pasitikrinti matematikos žinių – čia vyks respublikinis prof. Jono Matulionio jaunųjų ma...

    3
  • Kaip padidinti kultūros ir meno sričių įvairovę Kauno regione?
    Kaip padidinti kultūros ir meno sričių įvairovę Kauno regione?

    Lietuvoje veikiančios kultūros ir meno organizacijos yra labai skirtingos, įsikūrusios tiek trijuose didžiuosiuose miestuose (Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje), tiek regioninėse savivaldybėse (likusi Lietuva). Jose galite domėtis tiek laivininkystės ist...

  • Laisvė atminti Laisvę
    Laisvė atminti Laisvę

    Mūsų atminties laisvė – šiuos žodžius, užrašytus ant transparanto, laikomo seno, ilgaplaukio vyro rankose, pirmiausiai pamato Kipro Mašanausko roko operos „1972“ žiūrovai. Scenoje vėlus vakaras, tačiau ne naktis...

    1
  • Kaunas – krikščioniškos kultūros sostinė
    Kaunas – krikščioniškos kultūros sostinė

    Šiemet turime daugybę progų didžiuotis ir džiaugtis Kauno miestu – Europos, o sykiu ir Vakarų kultūros sostine, kurioje žmones vienija noras kurti gražesnę dabartį ir ateitį. Hanzos dienos Kaune – vienas gražių tokio kūrybi&sca...

    6
Daugiau straipsnių