Startuoliai gali iš pagrindų pakeisti draudimo sektorių

Lietuvoje ir kitose Europos šalyse įsigaliojus naujoms direktyvoms dėl draudimo platinimo, atsivėrė galimybė ne tik taikyti technologines inovacijas, bet ir ateiti į rinką naujiems žaidėjams. Kol kas stebima tik šios konkurencinės kovos pradžia, tačiau draudimui keliantis į internetą, netrukus šiame sektoriuje galime sulaukti didelių pokyčių.

Lietuvoje, kaip ir daugelyje Europos šalių, matome tipinį atvejį: imant būsto paskolą, banko darbuotojas būtinai pasiūlys paskolos gavėjo draudimą nelaimės, neįgalumo ar mirties atveju. Kitaip tariant, įvykus nelaimei, būsto paskolą padengs draudimas. Todėl beveik visame žemyne turime rinką, kurioje didžiausi šio produkto – rizikos draudimo – platintojai yra bankai.

Su labai panašia situacija susiduria ir tokios šalys, kaip Prancūzija, Nyderlandai, Vokietija, Italija, Ispanija, o taip pat ir Rytų Europos šalys. Taigi, bankai naudojasi labai privilegijuotu ryšiu su klientais. Sakytum, lyg ir viskas gerai: bankas ne tik suteikia paskolą, bet ir pataria įsigyti jos apsaugą. Vis dėlto, kyla klausimas: ar tokiu būdu klientas tikrai gauna geriausią pasiūlymą?

Vedina šios logikos, Europos Sąjunga sudarė sąlygas padidinti konkurenciją ir įsileisti naujus žaidėjus į rinką. Įvairios kompanijos pasirenka skirtingus aspektus, kuriuos siekia padaryti patrauklesniais, patogesniais ar pigesniais. Dažniausiai tai būna paprasti ir labai konkretūs aspektai – parduoti kompleksinius produktus internetu be galinčio juos paaiškinti žmogaus gali būti labai sudėtinga. Lietuvos ir „Switch4sure“ atveju, klientui sutikus pasidalinti tam tikra informacija iš jau sudarytos sutarties, jam pasiūlomos alternatyvios sutarties sąlygos, kitaip tariant, geresnė kaina.

Panašių atvejų galime rasti ir kitose Europos šalyse, kur taip pat dominuoja paprastos, dažnai tik internetu siūlomos paslaugos. Tai gali būti ne tik platinimas, bet ir administracinių procesų supaprastinimas, lengvesnis paraiškų dėl išmokų pateikimas ir t.t.

Reiktų paminėti, kad kalbant apie startuolius, situaciją turėtume vertinti realistiškai. Taip, pasaulyje jau esama pavyzdžių, o jų neabejotinai bus ir daugiau, kuriuos drąsiai galime vadinti sėkmingais, tačiau tai kol kas nėra didžiulė, rinkas supurtanti sėkmė. Vis dėlto, su privilegija, kurią šiuo atveju turi bankai, konkuruoti sudėtinga. Todėl visi startuoliai sprendžia tą patį klausimą: kaip patraukti kliento dėmesį ir užmegzti kontaktą? Tai yra marketinginė problema, kurią išspręsti nėra paprasta, ypač siekiant pasiūlyti patrauklesnę kainą.

Tačiau visuomenės įpročiai keičiasi, o tam tikri įrankiai tampa vis plačiau naudojami, todėl startuoliai, visą procesą perkėlę į internetą, turi daug potencialo. Pavyzdžiui, Olandijoje jau dabar maždaug pusė civilinės atsakomybės draudimo sutarčių yra sudaroma internetu. Taip, šis draudimas yra privalomas, todėl tiesmukai lyginti jo su kitais draudimo produktais negalima, visgi tendencija yra aiški. Ir technologines inovacijas taikantys startuoliai čia turės didelį pranašumą prieš tradiciniais būdais dirbančias įmones.

Nors pati draudimo rinka ir jos plėtra pirmiausia priklauso nuo makroekonominių aspektų, startuoliai tikrai gali padaryti draudimo produktus patrauklesnius ir lengviau prieinamus. Ne viena nauja įmonė pasirenka dirbti tik internete, taip sumažindamos administracinius, platinimo kaštus, sutrumpindamos laiką, per kurį klientas gauna pasiūlymą ir pasirašo sutartį. 

Kaip tik todėl šiuo metu viena didžiausių grėsmių draudimo kompanijoms, yra didžiosios korporacijos, kurios veikia internete, kaip „Amazon“ ar „Google“. Jei draudimą, susiejant jį su vartotojo interesais ir planais, bus galima pasiūlyti ir įsigyti taip pat paprastai, kaip knygą ar filmą, tradicinėms draudimo bendrovėms gali reikėti iš pagrindų keisti verslo modelį. Galiausiai, kas nutiks, jei jos pradės bendradarbiauti su draudikais arba net įkurs nuosavą draudimo kompaniją? Kol kas atsakymų į šiuos klausimus neturi niekas, tačiau netolimoje ateityje šiame sektoriuje galime pamatyti labai įdomių dalykų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Kietasis nusileidimas
    Kietasis nusileidimas

    Iki ašarų miela Senoji Europa. Su Akropoliu, Pizos ir Eifelio bokštais, Brandenburgo vartais, Šv. Šeimynos bažnyčia ir Vavelio katedra, Gedimino pilimi. Ir be Big Beno. ...

    3
  • Penki išbandymai verslui 2019 metais
    Penki išbandymai verslui 2019 metais

    Prasidėję 2019-ieji žymi naują pasiekimą mūsų nepriklausomos šalies istorijoje – dar niekada ekonominė plėtra nesitęsė tiek ilgai. Tai gera žinia ir šalies gyventojams, ir verslui. Siekiant pratęsti ekonominės sėkmės istorij...

  • Dekoruoto patriotizmo monopolis
    Dekoruoto patriotizmo monopolis

    Šalyje yra daug "specialistų", kurie gali akimirksniu identifikuoti: šitas – tylintis tautos priešas, o va, anas su plakatu ir megafonu – patriotas. Dažniausiai tokie virtuvės sociologai mėgsta vienais apatiniais ...

    19
  • Melo kojos
    Melo kojos

    Paskatinimą visuomet elgtis sąžiningai prisimenu kaip vieną pirmųjų sąmonėn įstrigusių dalykų. Iš pradžių tiesos sakymo svarbą galvon kalė artimieji, paskui pasisekė turėti mokytoją, kurios apgaudinėti nesinorėjo taip stipriai, kad s...

    8
  • Karių tauta!
    Karių tauta!

    Vienas austrų poetas, atvažiuodavęs pas mus antrosios nepriklausomybės apyaušriu, matydavo gatvėse besiskeryčiojančius vadinamuosius marozus. Nesistebėdavo, sakydavo: o, lietuviai, karių tauta! Karių tauta skeryčiojasi toliau, ypač interneto...

    25
  • Žemės kalbos žodynas
    Žemės kalbos žodynas

    Norite į Rojų? O gal į žemiškesnius Londoną, Berlyną, Veneciją ar Jeruzalę? Nei skrydžio bilietų, nei atostogų neprireiks – užteks ir vieno savaitgalio, kad aplankytumėte šmaikščiai pavadintas Lietuvos vietoves. Visa &s...

  • Trečią kartą ant to paties grėblio
    Trečią kartą ant to paties grėblio

    Pastaruoju metu akivaizdžiai matyti suaktyvėjęs verslo ir vyriausybės noras atverti kelius eksportui į Kinijos rinką. Ir tai suprantama, nes turbūt visiems žinoma aksioma, kad stiprios šalies ekonomikos pagrindas – tvarus, ne žaliavų, ta...

    4
  • Norėtų viską pamiršti?
    Norėtų viską pamiršti?

    Prabėgus dviem dešimtmečiams, Jis tebevaldo šalį ir retas bepamena, kaip Jis tapo šiuolaikiniu caru. Gimė Jis 1952-ųjų spalio 7 d. Sovietų Sąjungoje, o būdamas paaugliu susižavėjo slaptosiomis tarnybomis ir valandų valandas pra...

    7
  • Apie Rytų Europos saugumą ir Sniego susitikimą
    Apie Rytų Europos saugumą ir Sniego susitikimą

    Prieš 12 metų snieguotame Lietuvos Trakų mieste dalyvauti intensyviose 24 valandas trukusiose diskusijose susirinko keletas saugumo politikos ekspertų, politikų ir pareigūnų. Tebeturiu savo užrašus ir iš to pirmojo Sniego susitikimo...

    4
  • Masėms reikia kraujo
    Masėms reikia kraujo

    Duonos ir žaidimų – "panem et circenses!" Bemaž banalybe virtęs posakis, kurio prasmė šiandienos žmonėms net nebeįdomi, prieš kelis tūkstantmečius reiškė paprastų romėnų paprastą geidavimą-reikalavimą i&sca...

    8
Daugiau straipsnių