Technologijos keičia verslą

Technologijos keičia pasaulį – keičia ir verslą. Per artimiausią dešimtmetį kai kurie verslai privalės transformuotis, jei norės išlikti, o kai kurie tiesiog išnyks. Keisis arba išryškės nauji įpročiai ir įgūdžiai, reikalingi sėkmingai plėtoti verslą.

Vienų verslų nykimą, kitų – atsiradimą arba transformaciją lemia daug įvairių veiksnių. Paminėčiau keletą kritinių: naujų technologijų / technologinių sprendimų atsiradimas; pažangiai mąstančios, kuriančios ir diegiančios naujoves verslios visuomenės formavimasis; palanki verslo reguliavimo aplinka.

Galima teigti, jog tai klasikinės tiesos, tačiau tik jas suvokiant ir imantis veiksmų gaunamas rezultatas. Be to, kalbant apie naujų verslų atsiradimą, galima būtų teigti, jog žmogaus išmonė ir fantazija yra neribota, nors čia dar reikia pridėti ir rinkoje esantį poreikį, už kurį vartotojas būtų pasirengęs mokėti.

Stebint dabartines tendencijas ir „Pramonė 4.0“ vystymosi kryptis, galima teigti, jog labiausiai bus linkę nykti ar transformuotis tokie verslai, kuriuos galima automatizuoti, skaitmenizuoti. Tai galėtų ženkliai paveikti logistikos, prekybos, finansinių paslaugų, sveikatos priežiūros sektorius.

Jau dabar stebime nykstančius-besitransformuojančius paslaugų sektorius. Tradicinės pašto paslaugos, atsiskaitymas už komunalinius patarnavimus, transporto popieriniai bilietai – tai tik keletas kasdienių pavyzdžių, kuriuose popierių keičia skaitmeninės priemonės.

Bendrai žiūrint, visur, kur vienaip ar kitaip yra susijęs informacijos aspektas, įvyko ženklių, bet šiandien mums įprastų pokyčių. Susirašinėjimas popieriuje mažėja, atsiskaitymų didžioje dalis vyksta elektroninėje erdvėje, turime įvairias korteles ne tik nuolaidoms, bet ir asmens identifikavimui, finansiniams atsiskaitymams. Internetas, kaip informacijos perdavimo aplinka supaprastino daugelio kasdienybę.

Tačiau visgi reikėtų nusiteikti, jog verslo transformacijos bus neišvengiamos visose srityse ir tai bus susiję su informacinių signalų perdavimo, apdorojimo, analizės dar spartesne skvarba į visų mūsų gyvenimą. Su kai kuriomis aukštosiomis technologijomis Lietuva žengia koja kojon, kai kur netgi esame priešakinėse pozicijose, o kai kur (žvelgiant į tradicines, mažos pridėtinės vertės veiklos sritis) atsiliekame.

Tačiau tai yra natūralu, ne visi verslai yra linkę investuoti į kol kas neaiškios investicijų grąžos inovacijas, reikia atitinkamų finansinio skatinimo ar apsidraudimo priemonių, o kai kur reikalingas didesnis investavimas į verslumo mentaliteto ugdymą, švietimo/mokymo sistemos tobulinimą.

Tiesmukai įvardinti konkrečius verslus, kurie bus pelningiausi ateityje, yra sudėtinga. Išskirčiau keletą pelningų ateities verslų požymių: konkurencinis išskirtinumas-unikalumas, suteikiantis papildomą vertę vartotojui; atitinkamo rinkos dydžio užėmimas / valdymas, masiškumas; vartotojui priimtinas kainos ir kokybės santykis; geri palaikomi ryšiai su savo klientais, gerų klientų atsiliepimų viešinimas.

Ateities klientas norės individualaus dėmesio, pilnos informacijos apie prekes ir paslaugas bet kuriuo paros metu, gerų atsiliepimų apie jį dominančius dalykus, didelio pristatymo greičio ir patikimumo garantijų. Visgi manau, kad pelningi turėtų būti ir smulkūs verslai, reikalaujantys intensyvaus rankų darbo, vienetinių individualizuotų paslaugų, aukštos kokybės, didelės kainos už išskirtinumą.

Kompleksinis suvokimas, kaip išspręsti kliento problemą jam siūlant eilę sprendinių ir papildomų galimų prekių/paslaugų, bus ypač reikalingas ateityje. Kiekvienas darbuotojas, jau nekalbant apie vadovą ar savininką, turės suprasti pagrindinį tikslą, kuris padeda verslui uždirbti, ir jo siekti.

Informaciniame kontekste gyvybiškai svarbus bus ryšių su vartotojais valdymas, savalaikis reikalingos bei patikimos informacijos pateikimas, jos prieinamumas. O jeigu paprastai kalbėti: savo vartotojo/kliento kuo geresnis pažinimas, patikimos ir abipusiai (klientas – įmonė) pagarbios partnerystės kūrimas.

Tai vers įmones turėti aukščiausios kvalifikacijos motyvuotus darbuotojus, kurie į įmonės veiklą žiūrės kaip į savo gyvenimo neatsiejamą dalį. Tokiose įmonėse darbuotojas bus lygiavertis partneris, o ne tiesiog samdomas specialistas.


Šiame straipsnyje: technologijosverslastendencijos

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

  • Strateginė migla
    Strateginė migla

    Agresija prieš kaimynus, tarptautinės teisės ignoravimu Maskva išvadavo Vakarų sąjungininkus nuo vidinio poreikio laikytis tam tikro komunikacijos etiketo. Auklėjimas laisvojo pasaulio atstovams trukdo nusileisti iki Rusijos nebeprezidento D...

  • E. Lucasas: pavėluotas JAV pagalbos paketas Ukrainai turėtų išsklaidyti niūrią nuotaiką
    E. Lucasas: pavėluotas JAV pagalbos paketas Ukrainai turėtų išsklaidyti niūrią nuotaiką

    Skleidžiasi pavasaris. Nusilpę Ukrainos gynėjai gaus dalį jiems reikalingos amunicijos. Nukentėję Ukrainos miestai turėtų gauti daugiau oro gynybos priemonių. JAV politinė sistema pagaliau, vėluodama pusę metų, pasiekė rezultatą, kurio norėjo d...

  • Willkommen in Litauen
    Willkommen in Litauen

    Vos Vyriausybė ir „Rheinmetall“ pasirašė ketinimų protokolą dėl amunicijos gamyklos Lietuvoje, jau tą pačią dieną ėmė tyliai mutuoti nepasitenkinimo erzelis. Kadangi gamyklą planuojama statyti ant Sveikatos mokslų universiteto v...

    18
  • Kur eina karavanas?
    Kur eina karavanas?

    Dar neišsivadėjo keturių komunarų aura Ramybės parke – jau iš peties triūsia naujo paminklo statytojai. Nors sakoma, kad dovanotam arkliui į dantis nežiūrima, kauniečiai išdrįso: ne visi entuziastingai sutinka verslininko i...

    16
  • Autoritarinis populizmas: kur slypi pavojai?
    Autoritarinis populizmas: kur slypi pavojai?

    1950-aisiais parama populistinėms jėgoms svyravo ties 10 proc., 2023 m. išaugo beveik iki 27 proc., rodo švedų analitinio centro TIMBRO ir Europos laisvosios rinkos analitinių centrų tinklo EPICENTER parengtas Autoritarinio populizmo indeksa...

    11
  • Ar prezidento vadovaujama Valstybės gynimo taryba nieko nebereiškia?
    Ar prezidento vadovaujama Valstybės gynimo taryba nieko nebereiškia?

    Lietuvą pasiekė puiki žinia – Vokietijos gynybos pramonės gigantas ,,Rheinmetall AG‘‘ planuoja statyti Lietuvoje amunicijos gamyklą. Tai ne tik geros ir ilgalaikės darbo vietos viename iš Lietuvos regionų, Lietuvos eksporto didi...

    5
  • Žiurkėnas mumyse
    Žiurkėnas mumyse

    Reikia saugoti savo kailiuką, nes gyvename kosminės įtampos laikais. Todėl svarbu ne gynyba, o mityba. Visavertė. Tokia yra mūsų, žiurkėnų, ambicija. Misime iki susivėmimo ir gal išvengsime susinaikinimo. ...

    8
  • Po Sibirą – be vadovo
    Po Sibirą – be vadovo

    Įpusėjus 1911-ųjų vasarai, Josifas Visarionovičius Džiugašvilis (1878–1953) persikėlė į Vologdos miestą, mat caro valdžia jam čia leido pagyventi porą mėnesių. Vologdoje jis trumpam buvo užmezgęs romaną su paaugle Pelagėja Onufr...

    3
  • Kur dingo rinkimų kampanija?
    Kur dingo rinkimų kampanija?

    Gerai kažkas pastebėjo, kad pas mus nevyksta jokia rinkimų į šalies prezidentus kampanija. Praėjusią savaitę jau buvo paskelbti visi oficialūs kandidatai, tarp kurių yra milijonierių, tačiau nematyti nei plakatų, nei skelbimų su vieš...

    9
  • Ugnis ir vanduo
    Ugnis ir vanduo

    Pastarąsias dienas pasaulyje kažkaip nevaldomai įsišėlo ugnis ir vanduo – dvi iš keturių stichijų ar pradinių elementų, sukūrusių Žemę ir sudarančių jos egzistencijos pagrindą. Bent jau taip mąstyta Antikoje. ...

    1
Daugiau straipsnių