Už ir prieš – kada apsimoka pirkti elektromobilį?

Tarptautinės energetikos agentūros duomenimis, 2016 m. pabaigoje pasaulio keliais riedėjo jau 2 mln. elektromobilių. Tiesa, tai tesudaro 0,2 proc. visų eksploatuojamų automobilių.

Nors elektromobilių pardavimai auga – 2017 m. pirmąjį ketvirtį ES šalyse jie kilo apie 30 proc., palyginus su atitinkamu 2016 m. laikotarpiu, tokį augimą labiausiai skatina mokestinė vyriausybių parama šioms aplinkai draugiškoms transporto priemonėms. Tad kyla natūralus klausimas – ar lietuviams, negaunantiems papildomų lengvatų, elektromobilis gali būtų ne tik prabangos prekė, bet ir finansiškai racionalus pasirinkimas?

Statistika rodo, kad naujus automobilius vairuotojai perka vidutiniškai 3-7 metų laikotarpiui. Tad pabandėme surasti lūžio tašką, kada verta įsigyti elektrinį automobilį. Kiek kilometrų per metus reikia nuvažiuoti, kad elektra varomam automobiliui tenkanti eksploatacijos kaina, t.y. nuvertėjimas ar lizingo įmoka, degalai/energija, techninio aptarnavimo, draudimo kaštai ir pan., būtų ne didesnė nei benzininiam automobiliui? Tokiam palyginimui pasirinkome vieną populiariausių automobilių – „VW Golf“. Ne be priežasties – tai bene vienintelis modelis, turintis dvi alternatyvias versijas: elektrinę ir įprastinę, su vidaus degimo varikliu.

Nuo 40 tūkst. eurų kainuojantis „VW e-Golf“ su pilnai įkrauta baterija gali nuvažiuoti apie 200 km, o teoriškai – net ir iki 300 kilometrų. Toks atstumas visiškai pakankamas važinėjimui mieste, o kelionėje į pajūrį tektų sustoti geram pusvalandžiui pakrauti bateriją. Beje, infrastruktūra krauti elektromobilį irgi plečiama – planuojama, kad šiemet Vilnius-Klaipėda automagistralėje bus įrengtos elektromobilių krovimo vietos kas 40-50km.

Standartinė „e-Golf“ automobilio komplektacija yra gana turtinga, todėl palyginimui pasirinkome 1.4TSI 125 AG DSG „VW Golf“ versiją. Panašiai sukomplektuotas šis modelis turėtų kainuoti apie 25 tūkst. eurų, taigi – apie 15 tūkst. eurų pigiau nei elektromobilis. Kaip ir elektrinis „VW Golf“, benzininė versija iki 100km/h įsibėgėja per 9,1 sekundės.

Mūsų atlikti skaičiavimai rodo, kad investicija į „VW e-Golf“ atsipirktų, jei priklausomai nuo eksploatavimo laiko būtų pasiekta tokia rida. Perkant automobilį 3 metams per metus būtų nuvažiuojama 40 tūkst. km, perkant 5 metams – 33 tūkst. km, perkant 7 metams – 27 tūkst. km per metus. Taigi, iš viso per trejus metus būtų nuvažiuojama 120 tūkst. km, per penkerius – 165 tūkst. km, per septynerius – 192,5 tūkst. km. Žinant, kad Lietuvoje vidutinė automobilio metinė rida yra apie 20 tūkst. km, peršasi išvada, kad žvelgiant vien iš finansinės perspektyvos, daugeliui vairuotojų elektromobilio pirkti kol kas neapsimokėtų.

Ne veltui sakome „kol kas“. Tikėtina, kad situacija gali pasikeisti ir Europos rinkoje pasirodžius „Tesla Model 3“, kuri ką tik pradėta gaminti. Šio kainos atžvilgiu labiau prieinamo „Tesla“ modelio dinamika bus įspūdinga (5,8 sekundės iki 100 km/h) ir ją teks lyginti su atitinkamais galingus vidaus degimo variklius turinčiais automobiliais, tokiais kaip „BMW 3“, „Audi A4“ ar „Mercedes“ C klase. „Tesla Model 3“ Europoje turėtų kainuoti nuo 41-45 tūkst. eurų – panašiai kaip analogiškos galios baziniai „premium“ segmento sedanai. Tad ekonomiškumo svarstyklės šioje kategorijoje gali pasisukti ir elektromobilių naudai.

Siekiant, kad miestuose mažėtų taršos lygis, valstybė turėtų skatinti elektromobilių pirkimą, suteikdama kompensacijas juos perkantiems. Jei kompensacija būtų maždaug PVM dydžio („VW e-Golf“ atveju apie 7 tūkst. eurų), valstybė nei patirtų nuostolių, nei uždirbtų, tačiau tai turėtų didelę įtaką elektra varomų automobilių atsipirkimui.

Pritaikius tokio dydžio lengvatą, trejiems metams perkamu automobiliu pakaktų nuvažiuoti 23 tūkst. km per metus (iš viso 69 tūkst. km), penkeriems metams – 18 tūkst. km per metus (iš viso 90 tūkst. km), septyneriems metams – 15 tūkst. km per metus (iš viso 105 tūkst. km).

Prisimenant, kad Lietuvoje vidutinė automobilio metinė rida yra apie 20 tūkst. km, pritaikius lengvatą daugeliui svarstančių ar planuojančių įsigyti naują transporto priemonę, elektromobilis taptų išties svarstytinas variantas. Be to, sprendimą jo naudai papildomai paveiktų kiti šio tipo automobilių privalumai: tylus ir malonus važiavimas, galimybė važiuoti A juosta bei nemokamas automobilio stovėjimas mokamose zonose.


Šiame straipsnyje: elektromobiliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

logika

logika portretas
juokdariai 7metams menesine imoka 500-600 euru aha kai lietuvoje atlyginimai europietiski ir kur dar visos kitos islaidos ??????

...

... portretas
Važiavimas A-juosta ne argumentas, tos teisės neliks dar nesibaigus dabartinių elektromobilių garantinės eksploatacijos metais.

ala

ala portretas
Lietuvoj dar ilgai nieks nepirks ne tik elektriniu , bet ir paprastu nauju automobiliu. algos neleidzia to padaryt. paprastai lietuviska parka sudaro 20metu auto. tai galima pasvajot, kad lietuviams elektriniu masinu dar nieks nepagamino.
VISI KOMENTARAI 4
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Simono iš valdžios blevyzgos
    Simono iš valdžios blevyzgos

    Jau daugiau nei savaitę Karmėlava yra pagrindiniai šalies oro vartai. Ir ką? Nei vienos režisierės žadėtas košmaras prasidėjo, nei vietinio vicemero Simono blevyzgos apie Kauno oro uosto nepasirengimą priimti daugiau keleivių išs...

    10
  • Moralės ribos ir paribiai
    Moralės ribos ir paribiai

    Jaunų žemaičių (neva) kultūrinė kelionė į Rusiją virto skandalu. Dėl gilaus noro institucinius Plungės ir Krasnogorsko rajonų santykius sustiprinti žmogiškais ryšiais kilusi suirutė sutrikdė ramią valdišką vasarą – ...

    9
  • Ar griežtesnės bausmės pažabotų smurtą prieš gyvūnus?
    Ar griežtesnės bausmės pažabotų smurtą prieš gyvūnus?

    Informacijos viešoje erdvėje apie smurto atvejus prieš gyvūnus daugėja. Viena iš priežasčių, kodėl taip yra, galima laikyti, visuomenės požiūrio permainas bei augantį suvokimą. ...

    2
  • Atsargiai – valdiškas verslas
    Atsargiai – valdiškas verslas

    Seimas pagaliau "pagimdė" urėdijų reformą. Tiksliau, ne pačią reformą, o leidimą ją vykdyti. Kaip su ta reforma bus – dar pažiūrėsime. ...

    2
  • Politinių barščių žydėjimas
    Politinių barščių žydėjimas

    Šalis pavojuje. Šįkart dėl invazinių Sosnovskio barščių. Sako, liepą šis botaninis monstras pasiekia intensyviausią vegetacinę būklę – jis žydi, o stiebai yra ypač aukšti. Tad dabar jis labai pavojingas, tod...

    3
  • Turkija kryžkelėje
    Turkija kryžkelėje

    Iš didžiulio užsienio spaudos srauto liepos vidury ištraukėme gausybę komentarų nesėkmingo Turkijos perversmo metinių proga. Apie Turkiją verta šnekėti ne tik dėl to, kad daugelį lietuvių ji dabar traukia kaip poilsio vieta, be...

  • Kvalifikuotas aš ar ne?
    Kvalifikuotas aš ar ne?

    Koks darbuotojas aš esu – kvalifikuotas ar nekvalifikuotas? Šis klausimas nuo liepos 1 dienos turėjo iškilti kiekvienam minimalią algą gaunančiam darbuotojui. ...

    1
  • Lenkija imasi Aukščiausiojo Teismo valymo
    Lenkija imasi Aukščiausiojo Teismo valymo

    Demokratijai Lenkijoje iškilo dar didesnė grėsmė. Naujuoju Aukščiausiojo Teismo įstatymo pakeitimu gali būti naikinamas valdžių atskyrimo principas ir teismų nepriklausomumas. ...

    3
  • Žvilgsnis į pasaulį
    Žvilgsnis į pasaulį

    Pasaulio šalis galima grupuoti į tris grupes, įvertinus jų ekonominį išsivystymą ir raidos perspektyvas: 1. Kamienas (angl. Core); 2. Pusiau periferija (angl. semi-periphery); 3. Periferija (angl. periphery). ...

  • Nuotykiai prasideda
    Nuotykiai prasideda

    Savaitgalį per Lietuvą nušurmuliavusiomis abiturientų išleistuvėmis tūkstančiams jaunų Lietuvos Respublikos piliečių de facto baigėsi vaikystė. ...

    1
Daugiau straipsnių