Už ir prieš – kada apsimoka pirkti elektromobilį?

Tarptautinės energetikos agentūros duomenimis, 2016 m. pabaigoje pasaulio keliais riedėjo jau 2 mln. elektromobilių. Tiesa, tai tesudaro 0,2 proc. visų eksploatuojamų automobilių.

Nors elektromobilių pardavimai auga – 2017 m. pirmąjį ketvirtį ES šalyse jie kilo apie 30 proc., palyginus su atitinkamu 2016 m. laikotarpiu, tokį augimą labiausiai skatina mokestinė vyriausybių parama šioms aplinkai draugiškoms transporto priemonėms. Tad kyla natūralus klausimas – ar lietuviams, negaunantiems papildomų lengvatų, elektromobilis gali būtų ne tik prabangos prekė, bet ir finansiškai racionalus pasirinkimas?

Statistika rodo, kad naujus automobilius vairuotojai perka vidutiniškai 3-7 metų laikotarpiui. Tad pabandėme surasti lūžio tašką, kada verta įsigyti elektrinį automobilį. Kiek kilometrų per metus reikia nuvažiuoti, kad elektra varomam automobiliui tenkanti eksploatacijos kaina, t.y. nuvertėjimas ar lizingo įmoka, degalai/energija, techninio aptarnavimo, draudimo kaštai ir pan., būtų ne didesnė nei benzininiam automobiliui? Tokiam palyginimui pasirinkome vieną populiariausių automobilių – „VW Golf“. Ne be priežasties – tai bene vienintelis modelis, turintis dvi alternatyvias versijas: elektrinę ir įprastinę, su vidaus degimo varikliu.

Nuo 40 tūkst. eurų kainuojantis „VW e-Golf“ su pilnai įkrauta baterija gali nuvažiuoti apie 200 km, o teoriškai – net ir iki 300 kilometrų. Toks atstumas visiškai pakankamas važinėjimui mieste, o kelionėje į pajūrį tektų sustoti geram pusvalandžiui pakrauti bateriją. Beje, infrastruktūra krauti elektromobilį irgi plečiama – planuojama, kad šiemet Vilnius-Klaipėda automagistralėje bus įrengtos elektromobilių krovimo vietos kas 40-50km.

Standartinė „e-Golf“ automobilio komplektacija yra gana turtinga, todėl palyginimui pasirinkome 1.4TSI 125 AG DSG „VW Golf“ versiją. Panašiai sukomplektuotas šis modelis turėtų kainuoti apie 25 tūkst. eurų, taigi – apie 15 tūkst. eurų pigiau nei elektromobilis. Kaip ir elektrinis „VW Golf“, benzininė versija iki 100km/h įsibėgėja per 9,1 sekundės.

Mūsų atlikti skaičiavimai rodo, kad investicija į „VW e-Golf“ atsipirktų, jei priklausomai nuo eksploatavimo laiko būtų pasiekta tokia rida. Perkant automobilį 3 metams per metus būtų nuvažiuojama 40 tūkst. km, perkant 5 metams – 33 tūkst. km, perkant 7 metams – 27 tūkst. km per metus. Taigi, iš viso per trejus metus būtų nuvažiuojama 120 tūkst. km, per penkerius – 165 tūkst. km, per septynerius – 192,5 tūkst. km. Žinant, kad Lietuvoje vidutinė automobilio metinė rida yra apie 20 tūkst. km, peršasi išvada, kad žvelgiant vien iš finansinės perspektyvos, daugeliui vairuotojų elektromobilio pirkti kol kas neapsimokėtų.

Ne veltui sakome „kol kas“. Tikėtina, kad situacija gali pasikeisti ir Europos rinkoje pasirodžius „Tesla Model 3“, kuri ką tik pradėta gaminti. Šio kainos atžvilgiu labiau prieinamo „Tesla“ modelio dinamika bus įspūdinga (5,8 sekundės iki 100 km/h) ir ją teks lyginti su atitinkamais galingus vidaus degimo variklius turinčiais automobiliais, tokiais kaip „BMW 3“, „Audi A4“ ar „Mercedes“ C klase. „Tesla Model 3“ Europoje turėtų kainuoti nuo 41-45 tūkst. eurų – panašiai kaip analogiškos galios baziniai „premium“ segmento sedanai. Tad ekonomiškumo svarstyklės šioje kategorijoje gali pasisukti ir elektromobilių naudai.

Siekiant, kad miestuose mažėtų taršos lygis, valstybė turėtų skatinti elektromobilių pirkimą, suteikdama kompensacijas juos perkantiems. Jei kompensacija būtų maždaug PVM dydžio („VW e-Golf“ atveju apie 7 tūkst. eurų), valstybė nei patirtų nuostolių, nei uždirbtų, tačiau tai turėtų didelę įtaką elektra varomų automobilių atsipirkimui.

Pritaikius tokio dydžio lengvatą, trejiems metams perkamu automobiliu pakaktų nuvažiuoti 23 tūkst. km per metus (iš viso 69 tūkst. km), penkeriems metams – 18 tūkst. km per metus (iš viso 90 tūkst. km), septyneriems metams – 15 tūkst. km per metus (iš viso 105 tūkst. km).

Prisimenant, kad Lietuvoje vidutinė automobilio metinė rida yra apie 20 tūkst. km, pritaikius lengvatą daugeliui svarstančių ar planuojančių įsigyti naują transporto priemonę, elektromobilis taptų išties svarstytinas variantas. Be to, sprendimą jo naudai papildomai paveiktų kiti šio tipo automobilių privalumai: tylus ir malonus važiavimas, galimybė važiuoti A juosta bei nemokamas automobilio stovėjimas mokamose zonose.


Šiame straipsnyje: elektromobiliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

logika

logika portretas
juokdariai 7metams menesine imoka 500-600 euru aha kai lietuvoje atlyginimai europietiski ir kur dar visos kitos islaidos ??????

...

... portretas
Važiavimas A-juosta ne argumentas, tos teisės neliks dar nesibaigus dabartinių elektromobilių garantinės eksploatacijos metais.

ala

ala portretas
Lietuvoj dar ilgai nieks nepirks ne tik elektriniu , bet ir paprastu nauju automobiliu. algos neleidzia to padaryt. paprastai lietuviska parka sudaro 20metu auto. tai galima pasvajot, kad lietuviams elektriniu masinu dar nieks nepagamino.
VISI KOMENTARAI 4
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Konformizmas sparnų neaugina
    Konformizmas sparnų neaugina

    Internete perskaitęs Pauliaus Gritėno komentarą apie Seimo sprendimą šių metų Laisvės premiją skirti disidentei Nijolei Sadūnaitei pagalvojau: kartais, bandydami matyti ne tik balta ir juoda, sumaišome spalvas taip, kad lieka drumzlinai ...

    2
  • Galvos persodinimas
    Galvos persodinimas

    Garsusis italų chirurgas Sergio Canavero paskelbė apie sėkmingai atliktą žmogaus galvos persodinimo operaciją. Tiesa, kol kas tik negyvėliui. ...

    3
  • Vokietijos politinė krizė: kas toliau?
    Vokietijos politinė krizė: kas toliau?

    Stabilumas – pastaruoju metu retai sutinkamas reiškinys Europoje. Derybos dėl „Brexit“ ir artėjantys rinkimai Italijoje su populistinėmis partijomis priešakyje, nuolat drumsčia Europos Sąjungos (ES) vandenį. Nesutarimai Vo...

    1
  • Rožė ir kregždė
    Rožė ir kregždė

    Atsišviežinę Gintauto Palucko vadovaujami socialdemokratai, priimdami sprendimus, toliau elgiasi taip, tarsi jokio atsinaujinimo nebūtų. Ar ne keista? ...

    3
  • Biurokratija, per amžius, taškas
    Biurokratija, per amžius, taškas

    Technologijų amžius stipriai pakeitė mūsų gyvenimą. Galime apmokėti sąskaitas naudodamiesi elektronine bankininkyste. Galime apsipirkti internetu, ir pirkinius mums maloniai pristatys į namus. Tačiau yra sričių, kuriose vis dar karaliauja jo dideny...

    2
  • Blunkančių ribų iššūkiai
    Blunkančių ribų iššūkiai

    Prisimenate pasaulį, suskirstytą į aiškias kategorijas? Pasaulis buvo arba kapitalistinis, arba komunistinis. Karai turėjo aiškias pradžias ir pabaigas. Priešai buvo žinomi. Geografija buvo svarbu. Vyriausybės ir verslas laikėsi at...

  • Sveikatos apsaugos ministerijos receptas
    Sveikatos apsaugos ministerijos receptas

    Seimo opozicija inicijuoja interpeliaciją sveikatos apsaugos ministrui Aurelijui Verygai. Dėl keleto dalykų, tarp jų – ir dėl situacijos su receptiniais vaistais. Susidaro įspūdis, kad nuo šiol tabletės nuo galvos skausmo nebegalima nusipi...

    13
  • Patriotai: auksiniai ir eiliniai
    Patriotai: auksiniai ir eiliniai

    Seimą pasiekė nevyriausybinės Nepriklausomybės gynėjų sąjungos (NGS) iniciatyva įstatymu įtvirtinti specialųjį statusą nuo Kovo 11-osios iki Rugpjūčio pučo Maskvoje rugpjūčio 21 d. nepriklausomybę gynusiems asmenims. Idėjos autoriai tikina s...

    4
  •  Ateityje kiekvienas sulauks penkiolikos minučių gėdos
    Ateityje kiekvienas sulauks penkiolikos minučių gėdos

    Kažkada garsus menininkas Andy Warholas pasakė, kad kiekvienas gali sulaukti savo penkiolikos minučių šlovės. ...

    2
  • Skurdas turi tikrą vardą ir pavardę
    Skurdas turi tikrą vardą ir pavardę

    Apie skurdą mūsų valdžia kalba tik ypatingomis progomis – spalio 17-ąją, kai minima Tarptautinė kovos su skurdu diena bei tada, kai paskelbiama skurdo statistika. Tiesa, dar reiktų įvardyti rinkimus, kai vardan populizmo žarstomi įvairiausi pa...

    20
Daugiau straipsnių