Už ir prieš – kada apsimoka pirkti elektromobilį?

Tarptautinės energetikos agentūros duomenimis, 2016 m. pabaigoje pasaulio keliais riedėjo jau 2 mln. elektromobilių. Tiesa, tai tesudaro 0,2 proc. visų eksploatuojamų automobilių.

Nors elektromobilių pardavimai auga – 2017 m. pirmąjį ketvirtį ES šalyse jie kilo apie 30 proc., palyginus su atitinkamu 2016 m. laikotarpiu, tokį augimą labiausiai skatina mokestinė vyriausybių parama šioms aplinkai draugiškoms transporto priemonėms. Tad kyla natūralus klausimas – ar lietuviams, negaunantiems papildomų lengvatų, elektromobilis gali būtų ne tik prabangos prekė, bet ir finansiškai racionalus pasirinkimas?

Statistika rodo, kad naujus automobilius vairuotojai perka vidutiniškai 3-7 metų laikotarpiui. Tad pabandėme surasti lūžio tašką, kada verta įsigyti elektrinį automobilį. Kiek kilometrų per metus reikia nuvažiuoti, kad elektra varomam automobiliui tenkanti eksploatacijos kaina, t.y. nuvertėjimas ar lizingo įmoka, degalai/energija, techninio aptarnavimo, draudimo kaštai ir pan., būtų ne didesnė nei benzininiam automobiliui? Tokiam palyginimui pasirinkome vieną populiariausių automobilių – „VW Golf“. Ne be priežasties – tai bene vienintelis modelis, turintis dvi alternatyvias versijas: elektrinę ir įprastinę, su vidaus degimo varikliu.

Nuo 40 tūkst. eurų kainuojantis „VW e-Golf“ su pilnai įkrauta baterija gali nuvažiuoti apie 200 km, o teoriškai – net ir iki 300 kilometrų. Toks atstumas visiškai pakankamas važinėjimui mieste, o kelionėje į pajūrį tektų sustoti geram pusvalandžiui pakrauti bateriją. Beje, infrastruktūra krauti elektromobilį irgi plečiama – planuojama, kad šiemet Vilnius-Klaipėda automagistralėje bus įrengtos elektromobilių krovimo vietos kas 40-50km.

Standartinė „e-Golf“ automobilio komplektacija yra gana turtinga, todėl palyginimui pasirinkome 1.4TSI 125 AG DSG „VW Golf“ versiją. Panašiai sukomplektuotas šis modelis turėtų kainuoti apie 25 tūkst. eurų, taigi – apie 15 tūkst. eurų pigiau nei elektromobilis. Kaip ir elektrinis „VW Golf“, benzininė versija iki 100km/h įsibėgėja per 9,1 sekundės.

Mūsų atlikti skaičiavimai rodo, kad investicija į „VW e-Golf“ atsipirktų, jei priklausomai nuo eksploatavimo laiko būtų pasiekta tokia rida. Perkant automobilį 3 metams per metus būtų nuvažiuojama 40 tūkst. km, perkant 5 metams – 33 tūkst. km, perkant 7 metams – 27 tūkst. km per metus. Taigi, iš viso per trejus metus būtų nuvažiuojama 120 tūkst. km, per penkerius – 165 tūkst. km, per septynerius – 192,5 tūkst. km. Žinant, kad Lietuvoje vidutinė automobilio metinė rida yra apie 20 tūkst. km, peršasi išvada, kad žvelgiant vien iš finansinės perspektyvos, daugeliui vairuotojų elektromobilio pirkti kol kas neapsimokėtų.

Ne veltui sakome „kol kas“. Tikėtina, kad situacija gali pasikeisti ir Europos rinkoje pasirodžius „Tesla Model 3“, kuri ką tik pradėta gaminti. Šio kainos atžvilgiu labiau prieinamo „Tesla“ modelio dinamika bus įspūdinga (5,8 sekundės iki 100 km/h) ir ją teks lyginti su atitinkamais galingus vidaus degimo variklius turinčiais automobiliais, tokiais kaip „BMW 3“, „Audi A4“ ar „Mercedes“ C klase. „Tesla Model 3“ Europoje turėtų kainuoti nuo 41-45 tūkst. eurų – panašiai kaip analogiškos galios baziniai „premium“ segmento sedanai. Tad ekonomiškumo svarstyklės šioje kategorijoje gali pasisukti ir elektromobilių naudai.

Siekiant, kad miestuose mažėtų taršos lygis, valstybė turėtų skatinti elektromobilių pirkimą, suteikdama kompensacijas juos perkantiems. Jei kompensacija būtų maždaug PVM dydžio („VW e-Golf“ atveju apie 7 tūkst. eurų), valstybė nei patirtų nuostolių, nei uždirbtų, tačiau tai turėtų didelę įtaką elektra varomų automobilių atsipirkimui.

Pritaikius tokio dydžio lengvatą, trejiems metams perkamu automobiliu pakaktų nuvažiuoti 23 tūkst. km per metus (iš viso 69 tūkst. km), penkeriems metams – 18 tūkst. km per metus (iš viso 90 tūkst. km), septyneriems metams – 15 tūkst. km per metus (iš viso 105 tūkst. km).

Prisimenant, kad Lietuvoje vidutinė automobilio metinė rida yra apie 20 tūkst. km, pritaikius lengvatą daugeliui svarstančių ar planuojančių įsigyti naują transporto priemonę, elektromobilis taptų išties svarstytinas variantas. Be to, sprendimą jo naudai papildomai paveiktų kiti šio tipo automobilių privalumai: tylus ir malonus važiavimas, galimybė važiuoti A juosta bei nemokamas automobilio stovėjimas mokamose zonose.


Šiame straipsnyje: elektromobiliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

logika

logika portretas
juokdariai 7metams menesine imoka 500-600 euru aha kai lietuvoje atlyginimai europietiski ir kur dar visos kitos islaidos ??????

...

... portretas
Važiavimas A-juosta ne argumentas, tos teisės neliks dar nesibaigus dabartinių elektromobilių garantinės eksploatacijos metais.

ala

ala portretas
Lietuvoj dar ilgai nieks nepirks ne tik elektriniu , bet ir paprastu nauju automobiliu. algos neleidzia to padaryt. paprastai lietuviska parka sudaro 20metu auto. tai galima pasvajot, kad lietuviams elektriniu masinu dar nieks nepagamino.
VISI KOMENTARAI 4
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Kas čia iškrypėliai?
    Kas čia iškrypėliai?

    Teksto gabaliukas iš mokyklinio vadovėlio apie mergaitę mėlynais nagučiais ir tuos nagučius iš parduotuvės parsineštame mėsos farše socialiniuose tinkluose jau tikriausiai apkeliavo visus, mokančius skaityti lietuvišk...

    25
  • Priedų nereikia – duokite knygų
    Priedų nereikia – duokite knygų

    Vilniaus knygų mugės išvakarėse įprasta apžvelgti ypatingojo verslo, knygų leidybos, situaciją. Ji, kaip pripažįsta patys leidėjai, – ne iš sklandžiųjų. Nacionalinės bibliotekos statistikos skaičiuojamas leidėjų sąra&scaro...

  • Emigrantai atranda kitokią Lietuvą
    Emigrantai atranda kitokią Lietuvą

    Oficialiai Lietuva remia Ukrainą. Skatina integraciją į Vakarus. Yra aktyvi šios valstybės advokatė. Alkstanti darbo rinka laukia ukrainiečių net labiau nei kitų šalių darbo imigrantų. O ką jie randa patikėję, kad mūsų šalyj...

    4
  • #MeToo – kaip užkirsti kelią priekabiavimui?
    #MeToo – kaip užkirsti kelią priekabiavimui?

    #MeToo judėjimo inspiruoti kaltinimai dėl seksualinio priekabiavimo visuomet yra adresuojami konkrečiam fiziniam asmeniui, tačiau šalia dažnai figūruoja ir organizacijos pavadinimas: „UAB X vadovas“ ar „universiteto Y dėstytojas...

    13
  • Valstybininkus keičia naftininkai
    Valstybininkus keičia naftininkai

    Prieš dešimtmetį, gal prieš keliolika metų, Lietuvos vidaus politikos laukuose virė nuožmi kova su vadinamaisiais valstybininkais. Buvo ir yra žmonių, kurie nuoširdžiai tiki, kad mus valdo marsiečiai, yra garinančių actą ...

  • Neaiškios žinios iš Miuncheno
    Neaiškios žinios iš Miuncheno

    Aną savaitgalį Miunchene vyko tradicinė didžiųjų pasaulio galybių atstovų saugumo konferencija, o šios savaitės pradžioje tarptautinė spauda vertino jos rezultatus. Čia nuomonės labai skyrėsi. ...

    1
  • Kyšių metamorfozės
    Kyšių metamorfozės

    Lietuvos gimtadienis buvo gražus. Latviai dar tik švęs, todėl pas juos buvo negražu, nes Latvijos centrinio banko vadovas pateko už grotų dėl kyšių. Baisus skandalas. Jį paleido už 100 tūkst. eurų užstatą, bet suėmė jau pas mus &n...

    8
  • Kaimynų godos
    Kaimynų godos

    Sveikinimai braliukams! Linkėjimai kaimynams! Iki Pjongčango žiemos olimpinių žaidynių finišo likus vos keletui dienų jau galima apžvelgti esminius jų rezultatus. Jie gal nėra labai guodžiantys Lietuvai, tačiau palankūs mūsų kaimynams. ...

    4
  • Hibridinė Karbauskio valdžia
    Hibridinė Karbauskio valdžia

    Karbauskio „Agrokoncerną“ ir Valstiečių partiją apdainavęs televizijos serijalas „Naisių vasara“ nieko bendro neturi su valstiečių partija, nemirksėdamas sako Seimo Pranckietis. „Naisių vasaroje“ nėra jokios polit...

    32
  • Politinė torpeda
    Politinė torpeda

    Neseniai viena apklausų bendrovė paskelbė, esą Gintauto Palucko vadovaujami socialdemokratai pagal populiarumą aplenkė "valstiečius". ...

    2
Daugiau straipsnių