Baltarusijos eksportas lieka Baltijos uostuose

Vos tik prasidėjus 2018 m., Rusijoje vėl prabilta apie Baltarusijos naftos produktų eksportą per Rusijos uostus.

Naftos tiekimas be trukdžių

Baigiantis 2017 m. sklandžiai, buvo pasirašytas rusiškos naftos tiekimo sutartis į Baltarusiją. Rusija 2018 m. tieks Baltarusijai 24 mln. tonų naftos pagal 80 proc. pasaulinės naftos rinkos kainą.

Taip pat susitarta ir dėl rusiškų dujų tiekimo Baltarusijai. Laiku nesumokėjusi už dujas Baltarusija pastaraisiais metais jautė Rusijos sankcijas – sąmoningą naftos tiekimo stabdymą. Kentėjo ir naftos produktų eksportas, tame tarpe ir per Klaipėdos uostą. 

Baltarusiją gali 6 mln. tonų iš Rusijos gautos naftos naudoti savo nuožiūra. 18 mln. tonų ji turi perdirbti gamyklose Novopolocke ir Mozyryje.

Baltarusija vidaus rinkoje panaudoja apie 30 proc. naftos produktų. Pagal susitarimą dalį perdirbtos naftos produkcijos Baltarusija turi tiekti į Rusijos rinką. Stokodama naftos apdorojimo pajėgumo taip Rusija sprendžia apsirūpinimo jais problemą.

Palankiausi – Baltijos uostai

11,5–12 mln. tonų naftos produktų (apie 60 proc. nuo pagaminto kiekio) Baltarusija eksportuoja. Tai yra daugiausia mazutas ir kiti tamsūs naftos produktai, šiek tiek šviesių. Iki šiol pagrindiniai jos eksporto partneriai buvo „Klaipėdos nafta“ ir „Krovinių terminalas“ – Klaipėdos uoste, „Ventspils nafta terminals“ ir „Ventall“ – Ventspilio uoste, „T2“, „Woodison terminal“ ir „B.L.B. Baltijas terminals“ – Rygos uoste bei „Vesta terminal Tallinn“ ir „Dekoil Oil“ – Talino uoste. Baltarusijos naftos produktus į rytinės Baltijos uostus traukia žemi krovos tarifai, aukšta, patikima paslaugų kokybė.

Nuo 2017 m. Rusija spaudžia Baltarusiją gabenti naftos produktus per jos uostus – Primorską ir Ust Lugą. Baltarusija nenori to daryti, nes traukiniais nugabenti naftos produktus į šiuos uostus gerokai toliau ir brangiau. Netgi ir tuo atveju, jei Rusija taikys gabenimo geležinkeliais tarifų nuolaidas. Rusijos uostai yra mažiau patikimi. Susidaro ilgesnis jūrinis kelias per Baltiją iki jų. Žiemą tie uostai užšąla, atsiranda papildomos ledlaužių aptarnavimo išlaidos.

Rusijai pažadėtas milijonas

Spaudimas iš Rusijos Baltarusijai yra didžiulis. Šioje šalyje svarstoma, ar nevertėtų dalį naftos eksporto produkcijos nukreipti į Rusijos uostus. Baigiantis 2017 m. tarp Rusijos ir Baltarusijos pasirašyta sutartis dėl naftos produktų transportavimo per Rusijos uostus.

Baltarusijos vicepremjeras Vladimiras Semaško teigė, jei bus ekonomiškai naudinga, Baltarusija per Rusijos uostus gali eksportuoti iki 1 mln. tonų naftos produktų. Tas kiekis gali būti nuimtas nuo rytinės Baltijos šalių uostų.

Baltarusija žada didinti naftos gavybą. Tiek Novopolocko „Naftan“, tiek Mozyrio naftos perdirbimo gamyklos yra modernizuojamos. Jų tikslas yra pagerinti naftos perdirbimo lygį.

Baltarusija, pažadėjusi, esant palankioms sąlygoms, per Rusijos uostus gabenti iki 1 mln. tonų naftos produktų, kol kas nekalba apie tai, kad dalies naftos produktų būtų atsisakoma gabenti per palankiausias sąlygas siūlančius rytinės Baltijos uostus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kkkkk

kkkkk portretas
tai pagal straipsnį supratau, kad vež per Rusiją, rašykit kad suprast būtų galima.

Anonimas

Anonimas portretas
Kol kas...

neziniukas

neziniukas portretas
kaip cia taip nutiko ,spaude rusai,o pasirinko Klaipeda,tai reiskia rimti otkatai Baltarusijos valdininkams.Bet putinas spaus asmeniskai Batia,dar sumazins pervezimo kainas uz tona iki kokiu 70 proc.Idomu kiek baltarusijos valdininkai gauna otkatu,kad sitaip sutinka brangiau vezti krovinius per Lietuva negu pigiau per Rusija
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių